dc.contributor.advisor | KASIMATI, AIKATERINI | |
dc.contributor.author | Δούλου, Χάιδω | |
dc.contributor.author | Μαυροειδή, Ελευθερία | |
dc.date.accessioned | 2022-02-28T07:23:36Z | |
dc.date.available | 2022-02-28T07:23:36Z | |
dc.date.issued | 2022-02-18 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1774 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1625 | |
dc.description.abstract | Στη σύγχρονη κοινωνία, η τεχνολογία έχει διαμορφώσει νέες συνθήκες σε πολλούς τομείς της ζωής. Η κοινωνία του 21ου αιώνα απαιτεί από τα μέλη της να ανταποκρίνονται στα προβλήματα, να επικοινωνούν αποτελεσματικά, να διαχειρίζονται κριτικά τις πληροφορίες, να συνεργάζονται για κοινούς στόχους και να αξιοποιούν την τεχνολογία ικανοποιητικά, ώστε να ενισχύουν τη γνώση και να παρέχουν νέα. Στην κοινωνία της μάθησης, στόχο θα πρέπει να αποτελεί η καλλιέργεια δεξιοτήτων από την προσχολική κιόλας ηλικία, που θα συμβάλλουν ώστε κάθε μαθητής να μετασχηματιστεί σ’ έναν ενεργό πολίτη. Ο όρος δεξιότητες χρησιμοποιείται για να περιγράψει τι γνωρίζει, τι κατανοεί και τι μπορεί να κάνει ένα άτομο. Σύμφωνα με το μοντέλο των Binkley et al, (2012), το οποίο χρησιμοποιείται ως πλαίσιο αναφοράς στην παρούσα εργασία οι δεξιότητες του 21ου αιώνα που πρέπει να καλλιεργηθούν είναι δέκα και χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες.
Σκοπός: Σκοπός της έρευνας είναι να διερευνηθεί εάν (1) η εφαρμογή σύγχρονων παιδαγωγικών μεθόδων (ρουτίνες σκέψης, διερευνητική μάθηση, επίλυση προβλημάτων, ομαδοσυνεργατική διδασκαλία) μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων του 21ου αιώνα σε παιδιά προσχολικής ηλικίας και (2) εάν η χρήση ψηφιακών εργαλείων ενταγμένων σε συγκεκριμένες μεθόδους διδασκαλίας μπορεί να καλλιεργήσει τις δεξιότητες του 21ου αιώνα σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Μέθοδος: Για την διερεύνηση του θέματος χρησιμοποιήθηκε η ποιοτική έρευνα. Τα ερωτήματα απαντήθηκαν μέσα από συμμετοχική παρατήρηση σε μία τάξη νηπιαγωγείου από την εκπαιδευτικό και σε μία αίθουσα λογοθεραπείας από τον θεραπευτή. Για τη συλλογή δεδομένων σχεδιάστηκαν δύο εργαλεία παρατήρησης (κλείδα και πρωτόκολλο παρατήρησης). Το δείγμα αποτελείται από είκοσι επτά (27) παιδιά προσχολικής ηλικίας (4-6 ετών), εκ των οποίων τα είκοσι δύο (22) φοιτούν σε νηπιαγωγείο και είναι τυπικά αναπτυσσόμενα, ενώ πέντε (5) είναι παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Αποτελέσματα: Μέσα από την εφαρμογή τριών προγραμμάτων που χαρακτηρίζονται από διαθεματικότητα και σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους, τα παιδιά ανέλαβαν ενεργό ρόλο στη μάθηση τους και ανέπτυξαν σημαντικές δεξιότητες του 21ου αιώνα. Η αξιοποίηση ψηφιακών παιχνιδιών σ’ ένα μέρος του δείγματος (17 παιδιά), ώθησε τα τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά και τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, να συμμετέχουν με περισσότερο ενδιαφέρον στην εκπαιδευτική διαδικασία και να αναπτύξουν απαραίτητες δεξιότητες του 21ου. αιώνα. | el |
dc.format.extent | 180 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Δεξιότητες 21ου αιώνα | el |
dc.subject | Βιωματική μάθηση | el |
dc.subject | Ενεργός πολίτης | el |
dc.subject | Ψηφιακά εργαλεία | el |
dc.title | Η ανάπτυξη δεξιοτήτων του 21ου αιώνα σε μαθητές προσχολικής ηλικίας με την αξιοποίηση εκπαιδευτικών ψηφιακών εργαλείων | el |
dc.title.alternative | The development of 21st century skills at pre-school students by employment of educational digital tools | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Ανδρή, Ελισάβετ | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | In the modern society, technology has created new conditions in many areas of life. The society of 21st century requires from its members to correspond flexibly to problems, to communicate effectively, to manage critically information, to work together to achieve goals, but also to use technology in such way as to enhance knowledge and build new one. In the learning society the main goal should be the cultivation of skills from the preschool age, which will contribute so that each student is transformed into an active citizen. The term skills is used to describe what a person knows, understands and what is able to do. According to the model of Binkley et al. (2012), which is used as a reference framework in the present research work, the 21st century skills that need to be cultivated are (10) and they are divided into four categories.
Purpose: The purpose of this qualitative research is to investigate whether (1) the integration of modern pedagogical methods (such as thinking routines, inquiry based -learning, problem- solving, collaborative learning) can contribute to the development of 21st century skills in preschool children and whether (2) the use of digital tools integrated into certain pedagogical methods can cultivate 21st century skills in preschoolers.
Method: Qualitative research was conducted for the approach of the subject. The questions of the research were answered through participatory observation in a kindergarten class by the teacher and in a speech therapy room by the speech therapist. Two observation tools (a check list of important 21st century skills and an observation protocol) were designed for data collection. The sample consists of twenty-seven (27) preschool children (4-6 years old). Τhe twenty-two children (22) attend preschool and they are typically growing children and the other five (5) are children with special educational needs.
Findings: The integration of modern pedagogical methods in our programs, contributed to the development of important 21st century skills in both typically growing children and children with special educational needs. Also, the 17 children who took part in activities with digital games developed important 21st century skills, and they actively participated in their educational process. | el |