Εμφάνιση απλής εγγραφής

Εργοθεραπευτική παρέμβαση σε ασθενείς με σκλήρυνση κατά πλάκας. Προσαρμογές στο σπίτι και στο σχολικό περιβάλλον.

dc.contributor.advisorKARKALOUSOS, PETROS
dc.contributor.advisorKonstanti, Ourania
dc.contributor.authorΒασιλάκου, Στεφανία Δέσποινα
dc.date.accessioned2022-02-28T07:50:52Z
dc.date.available2022-02-28T07:50:52Z
dc.date.issued2022-02-18
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1775
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1626
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η Σκλήρυνση κατά πλάκας (MS) είναι μια χρόνια, φλεγμονώδης και αυτοάνοση νόσος του κεντρικού νευρικού συστήματος (CNS) και χαρακτηρίζεται από καταστροφή του νευρικού συστήματος, με αποτέλεσμα την ατελή ή ελλιπή μετάδοση πληροφοριών στους νευράξoνες. Επηρεάζει νέους ενήλικες και κυρίως γυναίκες και δημιουργεί προβλήματα που επηρεάζουν τη λειτουργικότητα του ατόμου στην καθημερινή ζωή. Έρευνες έχουν δείξει την αποτελεσματικότητα των εργοθεραπευτικών πρακτικών για τη βελτίωση της λειτουργικότητας των ατόμων. Σκοπός της μελέτης: Σκοπός αυτής της συστηματικής ανασκόπησης είναι η διερεύνηση της βιβλιογραφίας σχετικά με την αξιολόγηση του εργοθεραπευτή σε ένα άτομο με σκλήρυνση, έπειτα τη δημιουργία στόχων ανάλογα με τις ανάγκες του ατόμου και τις προτεινόμενες προσαρμογές σε σπίτι και σχολείο καθώς και την αποτελεσματικότητα αυτών. Η παρούσα λοιπόν έρευνα εξετάζει, την επίδραση της εφαρμογής των εργοθεραπευτικών τεχνικών σε σπίτι και σχολείο, στους πάσχοντες με ΣΚΠ και το πόσο αποτελεσματικές ήταν σύμφωνα με τις απόψεις των ατόμων αυτών. Μεθοδολογία της μελέτης: Η παρούσα μελέτη ήταν μια συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση. Η αναζήτηση της βιβλιογραφίας πραγματοποιήθηκε στην ηλεκτρονική βάση δεδομένων (PubMed) και οι λέξεις - κλειδιά που χρησιμοποιήθηκαν είναι: multiple sclerosis, occupational therapy practice for MS, education and MS. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω διαδικτυακών συνεντεύξεων και τη χορήγηση ερωτηματολογίων σε ασθενείς με ΣΚΠ αλλά κατά κύριο λόγο από προηγούμενες δημοσιεύσεις που έχουν συγγραφεί σε επιστημονικές πηγές. Εξαιτίας της νέας επιδημιολογικής κατάστασης, της έξαρσης του ιού COVID-19, προκλήθηκε η υπολειτουργία πολλών μονάδων υγείας και σχολείων και ήταν δύσκολη η είσοδος σε αυτά. Έτσι, η αναζήτηση ασθενών, η διανομή ερωτηματολογίων και η άμεση έρευνα κατέστει μια απαιτητική και δύσκολη διεργασία. Αποτελέσματα: Η παρούσα μελέτη έδειξε τη σημαντικότητα της συνεργασίας μιας θεραπευτικής ομάδας για τη βελτίωση της λειτουργικότητας ατόμων με σκλήρυνση, την ανάγκη ύπαρξης εργοθεραπευτή σε σχολείο και σπίτι για την τροποποποίηση του περιβάλλοντος αλλά και τη χρήση συνδυαστικών μεθόδων από τον εργοθεραπευτή για τη βελτίωση του ατόμου. Ιατρικά η εργασία μας έδειξε ότι η αύξηση των επιπέδων βιταμίνης D στον ορό μειώνει τις πιθανότητες παιδιατρικής διάθεσης σε ΣΚΠ. Επιπλέον, υπάρχει θετική συσχέτιση μεταξύ BMI, γενετικής προδιάθεσης και εμφάνισης της νόσου. Συμπεράσματα: Είναι απαραίτητο να υιοθετηθεί ένας τρόπος ζωής από ανθρώπους που έχουν προδιάθεση στην ΣΚΠ. Λέξεις - κλειδιά: σκλήρυνση κατά πλάκας, αξιολόγηση και σκλήρυνση, εργοθεραπεία και σκλήρυνση, εργοθεραπευτικές πρακτικές και ΣΚΠ, εκπαίδευση και ΣΚΠ.el
dc.format.extent110el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΣκλήρυνση κατά πλάκαςel
dc.subjectΑξιολόγησηel
dc.subjectΕργοθεραπείαel
dc.subjectΕργοθεραπευτικές πρακτικές και σΚπel
dc.subjectΕκπαίδευση και σΚπel
dc.titleΕργοθεραπευτική παρέμβαση σε ασθενείς με σκλήρυνση κατά πλάκας. Προσαρμογές στο σπίτι και στο σχολικό περιβάλλον.el
dc.title.alternativeOccupational Therapy Intervention in patients with multiple sclerosis. Adaptations to home and school environment.el
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeKonstanti, Ourania
dc.contributor.committeeKARKALOUSOS, PETROS
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: Multiple sclerosis (MS) is a chronic, inflammatory and autoimmune disease of the central nervous system (CNS), and it is characterized by the destruction of the nervous system, resulting in incomplete or deficient transmission of information to neuro axons. It affects young adults and mostly women, and causes dysfunctions that affect a person's everyday functionality. Surveys have shown the effectiveness of occupational therapists' practices for improving people's functionality. Aim of the study: This systematic review aims to make a research on the bibliography concerning the evaluation of the occupational therapist with a person with multiple sclerosis, to set the objectives equivalent to a person's needs and suggested adaptations at home and at school, as well as their effectiveness. Thus, the present research examines how the adaptation of the occupational therapeutic techniques at home and school impacts the patients with MS, and how effective they were according to those people's opinions. Methodology of the study: The present study was a systematic bibliographic review. The research of the bibliography was conducted in the electronic database (PubMed) and the key-words used are: multiple sclerosis, occupational therapy practice for MS, MS and education. The collection of the data was made through web interviews and the distribution of the questionnaires to patients was based on previous publications in scientific resources. Due to the new epidemic situation, that is the outbreak of the Covid-19 virus, many school and health units have been malfunctioning and entering to them is restricted. So, searching for patients, distributing the questionnaires and conducting an immediate research was a demanding and difficult process. Results: The present study has demonstrated the significance of the collaboration of a therapeutic team for improving the functionality of people with sclerosis, the need for existence of an occupational therapy at school and home for the modification of the environment, and the use of a combination of methods from the occupational therapist for the improvement of the person. Medically, our paper has shown that the increase of vitamin D levels in drip reduces the possibilities of pediatric disposition in MS. Additionally, there is a positive relation between BMI genetic pre-disposition and appearance of the disease. Conclusions: Consequently, it is necessary that the state cares for the existence of occupational therapists at schools, as well as in society, in order to suggest adaptations and get the educators informed about alternative ways of teaching kids with MS. The condition for this, is that the occupational therapist is able to bring upon multiple positive variations in functionality and quality of patients' life. Key-words: multiple sclerosis, evaluation and sclerosis, occupational therapy and sclerosis, occupational therapy practices and MS, education and MS.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές