Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η συμβολή της εργοθεραπείας στα πλαίσια της συμπερίληψης σε παιδιά με Διαταραχή Ελλειμματικής προσοχής - Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ)

dc.contributor.advisorKonstanti, Ourania
dc.contributor.authorΣισαμπέρη, Δέσποινα
dc.date.accessioned2022-03-07T11:17:14Z
dc.date.available2022-03-07T11:17:14Z
dc.date.issued2022-02-18
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1809
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1660
dc.description.abstractΗ Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ) αποτελεί μια νευροαναπτυξιακή διαταραχή που μπορεί να εμφανιστεί στη παιδική ηλικία και να παραμείνει μέχρι την ενηλικίωση. Σημαντική θεωρείται η διάγνωση, η εύρεση της αιτιοπαθογένειας αλλά και η συννοσηρότητα που μπορεί να υπάρξει. Αναλύονται επίσης, τα χαρακτηριστικά των παιδιών που έχουν διαγνωστεί με ΔΕΠΥ, τα οποία χωρίζονται σε τρεις τύπους: τον παρορμητικό-υπερδραστήριο, τον απρόσεκτο σε βαθμό που είναι αδικαιολόγητος για την αναπτυξιακή τους ηλικία και τον συνδυασμένο τύπο. Τα ελλείμματα αυτά της εκτελεστικής λειτουργίας, επηρεάζουν έντονα την καθημερινή λειτουργική ικανότητα του παιδιού με ΔΕΠΥ, συμβάλλοντας στη μειωμένη ακαδημαϊκή και σχολική επίδοση που σχετίζονται με τη διαταραχή. Στη συνέχεια, αναλύονται οι τομείς και οι λειτουργίες της εργοθεραπείας, τα μοντέλα και οι προσεγγίσεις που μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά με ΔΕΠΥ να ξεπεράσουν ελλείμματα και αδυναμίες στην καθημερινή τους ζωή. Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να αναδειχθεί ο ρόλος της εργοθεραπείας στην αντιμετώπιση της ΔΕΠΥ στο σχολικό και οικογενειακό περιβάλλον μέσα από την αισθητηριακή προσέγγιση. Διάφορες στρατηγικές έχουν ακολουθηθεί για αυτό το σκοπό, όπως οι αισθητηριακές τεχνικές, οι προσαρμογές στη σχολική αίθουσα ή άλλου είδους μέθοδοι με επίκεντρο την οικογένεια. Τέλος, αναφέρεται η σημασία της συνεργασίας των εργοθεραπευτών με τους εκπαιδευτικούς στο περιβάλλον του σχολείου, αλλά και των εργοθεραπευτών με τους γονείς, ώστε μέσα από τη συντονισμένη διεπιστημονική προσπάθεια να υποστηριχθεί το παιδί με ΔΕΠΥ.el
dc.format.extent53el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕργοθεραπείαel
dc.subjectΟικογένειαel
dc.subjectΣυμπερίληψηel
dc.subjectΔιαταραχή ελλειμματικής προσοχής - υπερκινητικότηταel
dc.subjectΣχολικό περιβάλλονel
dc.subjectΑισθητηριακές τεχνικέςel
dc.titleΗ συμβολή της εργοθεραπείας στα πλαίσια της συμπερίληψης σε παιδιά με Διαταραχή Ελλειμματικής προσοχής - Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ)el
dc.title.alternativeThe contribution of occupational therapy in the context of inclusion in children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD)el
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΤράπαλη, Μαρία
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedAttention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) is a neurodevelopmental disorder that can occur in childhood and persist into adulthood. The diagnosis is considered important, the finding of the etiology and the comorbidity that can occur. It also analyzes the characteristics of children diagnosed with ADHD, which are divided into three types: impulsive-hyperactive, inattentive to the extent that it is unjustifiable for their developmental age and the combined type. These deficits in the executive function strongly affect the daily functional ability of the child with ADHD, contributing to the reduced academic and school performance associated with the disorder. Next, the areas and functions of occupational therapy are analyzed, the models and approaches that can help children with ADHD to overcome deficits and weaknesses in their daily lives. The aim of this dissertation is to highlight the role of occupational therapy in the treatment of ADHD in the school and family environment through the sensory approach. Various strategies have been followed for this purpose, such as sensory techniques, classroom adaptations or other family-centered methods. Finally, the importance of the cooperation of occupational therapists with teachers in the school environment, but also of occupational therapists with parents is mentioned, so that through the coordinated interdisciplinary effort to support the child with ADHD.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές