Προσβασιμότητα σε παιδικές βιβλιοθήκες σε άτομα με εντυπο-αναπηρία
Accessibility of children's libraries for people with disabilities
Keywords
Εντυπο-αναπηρία ; Προσβασιμότητα ; Παιδικές βιβλιοθήκες ; Αμεα ; Άτομα με ειδικές ανάγκες ; Βιβλιοθήκες ; Συμμετοχή ; Λειτουργικότητα ; DisabilityAbstract
Το θέμα της εργασίας αυτής, είναι η ένταξη παιδιών με ειδικές ανάγκες, και συγκεκριμένα με εντυποαναπηρία, στις παιδικές βιβλιοθήκες. Στην εργασία, αρχικά, θα παρουσιαστούν τα διαφορετικά είδη αναπηριών και αναγκών, καθώς και η ψυχολογία των ατόμων με αναπηρία αναφορικά με την ενσωμάτωσή τους στην κοινότητα μίας βιβλιοθήκης. Επίσης εξετάζεται το νομοθετικό πλαίσιο που εξασφαλίζει τα δικαιώματα πρόσβασης στις βιβλιοθήκες σε εθνικό και κοινοτικό επίπεδο. Εν συνεχεία, θα παρουσιαστούν οι τεχνολογικές υποδομές και όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις, υλικές και μη, προκειμένου να οργανωθεί μια βιβλιοθήκη που μπορεί να υποστηρίξει άτομα που έχουν περιορισμούς στην πρόσβαση στο έντυπο βιβλίο. Ακολούθως, θα ερευνηθεί η ισχύουσα κατάσταση στην Ελλάδα: θα εντοπιστούν ποιες παιδικές βιβλιοθήκες πληρούν κριτήρια προσβασιμότητας και ποιες όχι, θα καταγραφούν οι πρακτικές και οι υποδομές που εμφανίζει κάθε βιβλιοθήκη, και θα διαπιστωθεί ο βαθμός κατάρτισης του προσωπικού των βιβλιοθηκών αναφορικά με τα άτομα με αναπηρία. Τα κυριότερα συμπεράσματα περιλαμβάνουν τη σύγκριση μεταξύ των παρεχόμενων υπηρεσιών των βιβλιοθηκών και γίνονται προτάσεις για την βελτίωση των υπηρεσιών των παιδικών βιβλιοθηκών σε άτομα με εντυποαναπηρία στην χώρα μας.
Abstract
The subject of this project is the integration of children with special needs, and specifically with printed disability, in children's libraries. the work will initially present the different types of disabilities and needs, as well as the psychology of people with disabilities regarding their integration into the community of a library. It also examines the legal framework that ensures access rights to libraries at national and community level. next, the technological infrastructure and all the necessary conditions, material and non-material, will be presented in order to organize a library that can support people with limited access to the printed book. Next, the current situation in Greece will be investigated: which children's libraries meet the accessibility criteria and which will not, the practices and infrastructure displayed by each library will be recorded, and the level of training of library staff regarding people with disabilities will be determined. The main conclusions include the comparison between the services provided by the libraries and suggestions are made for the improvement of the services of the children's libraries for people with disabilities in our country.