Εμφάνιση απλής εγγραφής

Διδασκαλία Θεατρικής Αγωγής με στόχο τη συμπερίληψη μαθητών με ΔΕΠΥ και ΔΑΦ υψηλής λειτουργικότητας

dc.contributor.advisorΦούντζουλα, Χριστίνα
dc.contributor.authorΦουρτούνη, Ειρήνη
dc.date.accessioned2022-03-29T10:10:48Z
dc.date.available2022-03-29T10:10:48Z
dc.date.issued2022-02-18
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2009
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1860
dc.description.abstractΣτο Ελληνικό σχολείο τα τελευταία χρόνια γίνεται μια προσπάθεια να συμπορευθεί με τις ανάγκες των καιρών, να αποβάλει τους κοινωνικούς και κάθε είδους αποκλεισμούς. Παράλληλα, έχει αναγνωρισθεί η αξία της Τέχνης και του Πολιτισμού στην επίτευξη του παραπάνω στόχου. Ο εμπλουτισμός του αναλυτικού προγράμματος της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με μαθήματα από το χώρο της Τέχνης είναι αρωγός και αποτελεί ουσιαστικά κομμάτι της πολύπλευρης προσπάθειας για τη διαμόρφωση μιας συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Η διαπραγμάτευση της παραπάνω πρότασης αποτελεί και τον στόχο αυτής της διπλωματικής εργασίας. Συγκεκριμένα, παρουσιάζονται τα οφέλη του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής για τα παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα του Αυτισμού με Υψηλή Λειτουργικότητα και τα παιδιά με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής με ή χωρίς Υπερκινητικότητα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και συγκεκριμένα στις πρώτες τέσσερις τάξεις. Αρχικά, περιγράφεται η φύση των διαταραχών και οι μαθησιακές δυσκολίες καθώς και τα προβλήματα συμπεριφοράς που προκύπτουν από αυτές. Στο δεύτερο μέρος, αναλύεται η μεθοδολογία του μαθήματος που βασίζεται στο θεατρικό παιχνίδι καθώς και η σημασία του εκπαιδευτικού - εμψυχωτή μέσα σε αυτό. Στο τέλος, παρουσιάζονται τα οφέλη που προσφέρει στα παιδιά με τις πιο πάνω διαταραχές όσον αφορά τις κοινωνικές, συμπεριφορικές και γνωστικές τους δεξιότητες αλλά και τη δημιουργία κλίματος συμπερίληψης για όλη την τάξη. Η έρευνα βασίζεται σε ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία καθώς και σε μελέτες περιπτώσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Τα συμπεράσματα που διεξάγονται εδώ θα μπορούσαν να αποτελέσουν παρότρυνση για περαιτέρω εμβάθυνση στα θέματα που αφορούν την συμπεριληπτική εκπαίδευση σε συνδυασμό με την Αισθητική Αγωγή γενικότερα.el
dc.format.extent36el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΘεατρικό παιχνίδιel
dc.subjectΕμψυχωτήςel
dc.subjectΔΕΠΥel
dc.subjectΑυτισμόςel
dc.subjectΘεατρική αγωγήel
dc.titleΔιδασκαλία Θεατρικής Αγωγής με στόχο τη συμπερίληψη μαθητών με ΔΕΠΥ και ΔΑΦ υψηλής λειτουργικότηταςel
dc.title.alternativeΤeaching methods of Educational Drama regarding the inclusion of students with ADHD and High Function Autismel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΣιδηροπούλου - Κανέλλου, Τρυφαίνη
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIn recent years, the Greek school has made an effort to come to terms with the new demands of our time, to eliminate social and all kinds of exclusion. At the same time, the contribution of Art and Culture in the above goal has been recognized. The enrichment of the curriculum in primary schools with courses from the field of Art is helpful and is essentially part of the multifaceted effort to form an inclusive education. The argument of the above phrase con- sists the case of this dissertation. In particular, this essay will present the benefits of the Theatre Education for children who are in the Autism Spectrum with High Functionality and children with Attention Deficit Disorder with or without Hyperactivity in primary school and specifically in the first four grades. Firstly, it is described the nature of the disorders and the learning difficulties as well as the behavioral problems that come with. In the second part, follows the the methodology of the lesson based on the Theatre Game and the im- portance of the Teacher - Animateur in it. In the last part, there is a presentation of the ben- efits this lesson offers to these children in terms of social, behavioral and cognitive skills but also for the emergence of an inclusive education. The research is based on Greek and inter- national bibliography as well as in case studies in Greece and abroad.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές