Εμφάνιση απλής εγγραφής

Διαχείριση κρίσεων που προκύπτουν από αποκλίνουσες συμπεριφορές και παραβατικότητα μαθητών σε σχολικές μονάδες κοινωνικά ευάλωτων περιοχών της Αττικής

dc.contributor.advisorSpyridakos, Athanasios
dc.contributor.authorΤριανταφύλλου, Μαρία
dc.date.accessioned2022-04-05T11:22:53Z
dc.date.available2022-04-05T11:22:53Z
dc.date.issued2022-03-22
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2061
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1912
dc.description.abstractΜία από τις προκλήσεις που οι ηγέτες πρέπει να αντιμετωπίσουν είναι η διαχείριση κρίσεων. Οι ηγέτες καθοδηγούν τα μέλη ενός οργανισμού προς τις λύσεις των προβλημάτων που προκύπτουν κατά τη διάρκεια των κρίσεων και κάνουν ενέργειες για να τις αντιμετωπίσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Μία από τις κρίσεις που οι σχολικοί οργανισμοί αντιμετωπίζουν τα τελευταία χρόνια προέρχονται από περιστατικά που συνδέονται με τις αποκλίνουσες συμπεριφορές των μαθητών και την παραβατικότητα ανηλίκων μέσα στο σχολείο. Η αύξηση της παραβατικότητας ανηλίκων είναι μία πραγματικότητα που παρατηρείται παγκοσμίως τα τελευταία χρόνια. Οι αποκλίνουσες συμπεριφορές και η παραβατικότητα των παιδιών και των εφήβων διαδραματίζεται συχνά και μέσα στις σχολικές μονάδες κυρίως σε κοινωνικά και οικονομικά υποβαθμισμένες περιοχές. Στην Ελλάδα πολύ συχνά τα τελευταία χρόνια η διοίκηση αλλά και οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων καλούνται να διαχειριστούν κρίσεις που προκύπτουν από αποκλίνουσες συμπεριφορές και παραβατικότητα των μαθητών τους. Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνηθούν οι απόψεις των ανθρώπων που αποτελούν την διοίκηση των σχολικών μονάδων, διευθυντών και υποδιευθυντών για τα φαινόμενα αποκλίνουσας συμπεριφοράς και παραβατικότητας των μαθητών και για τους τρόπους διαχείρισης των κρίσεων που προκύπτουν από παραβατικότητα μαθητών καθώς και το πώς οι ίδιοι διευθυντές και υποδιευθυντές διαχειρίζονται τις κρίσεις στις σχολικές τους μονάδες. Επιπλέον μέσα από την έρευνα προκύπτουν και τα κοινωνικά χαρακτηριστικά των περιοχών στις οποίες παρατηρούνται πιο συχνά τέτοιες συμπεριφορές των μαθητών. Με βάση τα παραπάνω διενεργήθηκαν 7 συνεντεύξεις που απευθύνονταν σε διευθυντές και υποδιευθυντές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κοινωνικά ευάλωτων περιοχών της Αττικής. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως στις κοινωνικά ευάλωτες περιοχές παρατηρούνται συχνά περιστατικά αποκλίνουσας συμπεριφοράς και παραβατικότητας των μαθητών και τα αίτια συνήθως αφορούν κυρίως το χαμηλό μορφωτικό, οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο στις κοινωνικά και οικονομικά υποβαθμισμένες περιοχές που ζουν τα παιδιά, τους χαλαρούς οικογενειακούς δεσμούς και την έλλειψη γονικής καθοδήγησης, τα στερεότυπα και τις μαθησιακές δυσκολίες. Επιπλέον, η ηγεσία των σχολικών μονάδων κάνει διάφορες ενέργειες για την διαχείριση των κρίσεων που προκύπτουν από τις παραπάνω συμπεριφορές των μαθητών όπως πρόληψη των κρίσεων, επικοινωνία με γονείς καθώς και με μαθητές, συνεργασία με κοινωνικούς φορείς, διαμόρφωση και εφαρμογή σχολικών κανόνων, δημιουργία θετικού σχολικού κλίματος, ειδικά μαθησιακά προγράμματα και μεθόδους για τους μαθητές καθώς και επιμορφώσεις για τους εκπαιδευτικούς. Παρόλα αυτά, τα μέλη της διοίκησης δεν έχουν τις ίδιες απόψεις για την σημαντικότητα του κάθε τρόπου διαχείρισης κρίσεων και για το λόγο αυτό ενεργούν με βάση τη βαρύτητα που δίνουν σε καθένα από αυτούς τους τρόπους διαχείρισης κρίσεων παραβατικότητας των μαθητών.el
dc.format.extent131el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΗγεσίαel
dc.subjectΚρίσειςel
dc.subjectΔιαχείριση κρίσεωνel
dc.subjectΕπικοινωνίαel
dc.subjectΠαραβατικότητα ανηλίκωνel
dc.titleΔιαχείριση κρίσεων που προκύπτουν από αποκλίνουσες συμπεριφορές και παραβατικότητα μαθητών σε σχολικές μονάδες κοινωνικά ευάλωτων περιοχών της Αττικήςel
dc.title.alternativeDealing with crises resulting from students' misbehavior and juvenile delinquency in schools of socially vulnerable regions of Atticael
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΠιερράκος, Γεώργιος
dc.contributor.committeePsaromiligkos, Ioannis (Yannis)
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔιοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.description.abstracttranslatedNowadays one of the challenges that leaders have to face is dealing with crises. Leaders guide the members of an organization towards the solutions of the problems that come up during the crisis and take action to deal with it in the best possible way. One of the crises that school organizations face lately is incidents related to students’ misbehavior and juvenile delinquency inside the school. The rise in juvenile delinquency worldwide is a reality that is noted in recent years. Juvenile delinquency often appears in schools mostly of socially and economically vulnerable areas. In Greece, very often during the last years, the leaders and the teachers of schools have to deal with the crises coming from inappropriate behavior of students or juvenile delinquency in the schools. The intention of the current Master dissertation thesis is to study and to search the perceptions of the administrators of schools, principals and co-principals, of the juvenile delinquency in schools and the ways of dealing with crises coming from juvenile delinquency as well as how they deal with these crises at school. Furthermore, this research shows the social characteristics of the areas in which juvenile delinquency is mostly noted. Based on the above, 7 interviews of principals and co-principals of primary schools and high schools that are situated in socially vulnerable areas of Attika, were conducted. The results of the research have shown that incidents of misbehavior and juvenile delinquency take place in socially vulnerable areas and the most common reasons are the low educational, economic and social level of the socially and economically degraded regions that children live in, the loose family ties and lack of parents’ guidance, the stereotypes and the learning difficulties of the students. Moreover, the leadership of schools takes action to deal with crises that come up because of students’ misbehavior or delinquency, such as the prevention of crises, the communication with parents as well as with students, co-operation with social services, the creation and implementation of school rules, the development of a positive school climate and special learning methods and programs for students as well as educational programs for teachers. Nevertheless, not all principals and co-principals have the same opinion for the significance of each way of dealing with crises and this is the reason why they take action according to their perception of the importance of each way of dealing with crises coming from misbehavior and juvenile delinquency in their schools.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές