Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων
Πρόσφατες υποβολές
-
Η αξιοποίηση του ΑΙ στην ειδική αγωγή. Μελέτη περίπτωσης: παιδιά με ΔΕΠΥ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-03-05)Η παρούσα διπλωματική διερευνά τη δυνατότητα της τεχνητής νοημοσύνης (AI) να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν παιδιά με ΔΕΠΥ, εστιάζοντας στη διαχείριση χρόνου και οργανωτικές δεξιότητες. Η ΔΕΠΥ είναι μια ... -
Διερευνώντας τον κίνδυνο διαρροής στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση: η περίπτωση του Ι.Ε.Κ. Αιγάλεω
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-03-05)Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά το φαινόμενο της διαρροής σπουδαστών στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (Ε.Ε.Κ.) στην Ελλάδα, με επίκεντρο το Ι.Ε.Κ. Αιγάλεω. Επικεντρώνεται στην ανάλυση των παραγόντων που ... -
Ηγεσία και οργανωσιακή επικοινωνία σε σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και οι επιδράσεις τους στην επαγγελματική ανάπτυξη και την αυτοεκτίμηση των εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-03-04)Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά την πολύπλευρη έννοια της εκπαιδευτικής ηγεσίας, εστιάζοντας στις εξελισσόμενες μορφές της και στον αντίκτυπό τους στα ελληνικά δημοτικά σχολεία. Εξετάζει μορφές ηγεσίας όπως η ... -
Εξωστρέφεια των σχολείων και διάδραση με την τοπική κοινωνία. Μελέτη περίπτωσης: η εξωστρέφεια του δημοτικού σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-03-06)Η εξωστρέφεια των σχολείων και η αλληλεπίδραση με την τοπική κοινότητα αποτελούν έναν από τους πιο ισχυρούς μηχανισμούς για την προώθηση της εκπαιδευτικής ποιότητας, της κοινωνικής συνοχής και της προσωπικής ανάπτυξης των ... -
Η έννοια της βιώσιμης διατροφής στα επισιτιστικά τμήματα των Επαγγελματικών Σχολών Μαθητείας της ΔΥΠΑ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-03-04)Η γαστρονομία πλέον δεν αφορά μόνο τη μαγειρική τέχνη αλλά αποτελεί ένα επιστημονικό πεδίο που συνδυάζει τεχνογνωσία, βιωσιμότητα και καινοτομία. Η εκπαίδευση των σπουδαστών επισιτιστικών τμημάτων συνδυάζει τεχνογνωσία, ... -
Συστημική προσέγγιση και οργανισμοί μάθησης: Η εφαρμογή τους στα στυλ ηγεσίας στην εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-03-04)Η παρούσα εργασία εξετάζει τη σχέση ανάμεσα στα έντεκα κυριότερα στυλ ηγεσίας στην Εκπαιδευτική Διοίκηση και τις πέντε βασικές αρχές της Συστημικής Προσέγγισης, με σκοπό να αναδείξει σε ποιον βαθμό μπορούν οι εκπαιδευτικοί ... -
Η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης στη διοίκηση των εκπαιδευτικών μονάδων: Παρουσίαση και αξιολόγηση επιλεγμένων εφαρμογών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-03-05)Οι ραγδαίες εξελίξεις στην Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) έχουν επιφέρει επαναστατικές αλλαγές σε μεγάλο πλήθος τομέων και κλάδων, με τη διοίκηση και ειδικότερα τη διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων να αναδεικνύεται ως ένα από τα πλέον ... -
Διερεύνηση των στερεοτύπων, των προκαταλήψεων και της ικανοποίησης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από την ηγεσία, με βάση το φύλο του ηγέτη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-03-06)Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει την επίδραση του φύλου στην ηγεσία των εκπαιδευτικών μονάδων, εστιάζοντας στα στερεότυπα, τις προκαταλήψεις και την ικανοποίηση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Κεντρικό ... -
Εκπαιδευτικές τεχνολογίες στην ελληνική προσχολική εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης της πλατφόρμας Quizlet
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-03-05)Εισαγωγή: Η παρούσα έρευνα διερεύνησε την αποτελεσματικότητα της πλατφόρμας Quizlet στην υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας και στη βελτίωση της εμπλοκής και της απόδοσης παιδιών προσχολικής ηλικίας. Ειδικότερα, η μελέτη ... -
Σύλλογος γονέων και σχολείο. Ο ρόλος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, παρούσα κατάσταση και προτάσεις-προοπτικές για βελτίωση της συνεργασίας του συλλόγου γονέων με το σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-03-06)Η συνεργασία μεταξύ Συλλόγου Γονέων και Σχολείου έχει ουσιώδη βαρύτητα για τη λειτουργία, τη σχολική απόδοση και ποιότητα μιας σχολικής κοινότητας. Η συνεργασία αυτή δυστυχώς δεν υφίσταται πάντα και από τις δύο πλευρές. ... -
Παιχνιδοποίηση και προσχολική εκπαίδευση: Καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία μάθησης σε εκπαιδευτικές μονάδες προσχολικής εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-03-05)Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία αφορά την εφαρμογή της Παιχνιδοποίηση στην Προσχολική Εκπαίδευση, η οποία αποτελεί μια σύγχρονη παιδαγωγική προσέγγιση που αξιοποιεί στοιχεία παιχνιδιού, με στόχο τη βελτίωση της μαθησιακής ... -
Η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής που εργάζονται με παιδιά προσχολικής ηλικίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-03-06)Η παρούσα βιβλιογραφική ανασκόπηση διερευνά το φαινόμενο της επαγγελματικής εξουθένωσης στους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής προσχολικής ηλικίας. Η επαγγελματική εξουθένωση στον συγκεκριμένο κλάδο αποτελεί ένα σύνθετο ... -
Ηγεσία και δυναμική της ομάδας σε οργανισμούς εκπαίδευσης και μάθησης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-03-04)Η ηγεσία και η δυναμική της ομάδας είναι θεμελιώδη στοιχεία για την επιτυχία και την ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και μαθησιακών οργανισμών. Αυτή η μελέτη διερευνά την αλληλεπίδραση μεταξύ των στυλ ηγεσίας και της δυναμικής ... -
Πρώτες βοήθειες σε σχολικές μονάδες: εκπαίδευση και εφαρμογή
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-03)Οι πρώτες βοήθειες έχουν τεράστια σημασία καθώς χρησιμεύουν ως η πρώτη γραμμή άμυνας σε ιατρικά επείγοντα περιστατικά, συχνά γεφυρώνοντας το χρόνο μεταξύ ενός ατυχήματος ή ξαφνικής ασθένειας και της παροχής επαγγελματικής ... -
Ο μετασχηματισμός του θεσμού του διευθυντή σχολείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τον Ν1566/1985 και μετά. Ηθικά διλήμματα επιζητούν λύσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-03-11)Ο ρόλος της εκπαιδευτικής διοίκησης και ειδικότερα του διευθυντή στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για τη διασφάλιση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας των σχολικών μονάδων. Στην Ελλάδα, ο ... -
Παρακίνηση και όραμα, πραγματικότητα και προβλήματα κατά την εκκίνηση της θητείας διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10-02)Η σχολική μονάδα είναι ένα κοινωνικό σύστημα που περιλαμβάνει διευθυντές, εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς, οι οποίοι συνεργάζονται για την επίτευξη κοινών στόχων (Πασιαρδής, 2004). Σε διεθνές επίπεδο, οι διευθυντές ... -
Απόψεις, αντιλήψεις και στάσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των δήμων Περιστερίου και Πάρου σχετικά με τη διαπολιτισμική αγωγή και την συμμετοχή των αλλοδαπών μαθητών στην σχολική τάξη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10-03)Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των απόψεων, των αντιλήψεων και των στάσεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των δήμων Περιστερίου και Πάρου σχετικά με τη διαπολιτισμική αγωγή και την ... -
Κριτική αποτίμηση των συστημάτων διεθνούς κατάταξης των πανεπιστημίων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10)Η παρούσα εργασία ασχολείται με τη σημαντική και επίκαιρη θεματική της κατάταξης των πανεπιστημίων σε παγκόσμιο επίπεδο. Η παρούσα μελέτη αναλύει τα κυριότερα παγκόσμια συστήματα κατάταξης, όπως τα QS World University ... -
Ηγεσία της εκπαίδευσης και η συμβολή της στη μείωση του σχολικού εκφοβισμού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10-02)Αρχικά, διατυπώνεται η έννοια της ηγεσίας, συνολικά, καθώς και της ηγεσίας στην εκπαίδευση, ενώ γίνεται λόγος και για τους διάφορους τύπους ηγεσίας. Στη συνέχεια, γίνεται εκτενής αναφορά στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, ... -
Η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης στις εκπαιδευτικές μονάδες: Προκλήσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10)Η Τεχνητή Νοημοσύνη νομοτελειακά θα εισαχθεί στη Εκπαιδευτική μας Διαδικασία. Οι Εφαρμογές της θα επηρεάσουν την Ταχύτητα όσο και την Αποτελεσματικότητα της Εκπαιδευτικής Διαδικασίας. Επιπροσθέτως, θα αναδιαμορφώσουν τα ...