Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων: Recent submissions
Now showing items 1-20 of 104
-
Ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης σχολής γονέων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-05)Η οικογένεια, ως θεμελιώδης θεσμός της κοινωνίας, διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη και την ευημερία των παιδιών. Οι γονείς, ως οι πρώτοι εκπαιδευτές και φροντιστές των παιδιών τους, οφείλουν να καλλιεργούν ένα ... -
Πρότυπη μελέτη οργάνωσης και λειτουργίας σχολής γονέων σε Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-09)Η οικογένεια αποτελεί την πρωταρχική κοινωνική μονάδα, η οποία συνθέτει το κοινωνικό σύνολο. Ο ηθικοπλαστικός και παιδαγωγικός ρόλος της οικογένειας είναι αδιαμφισβήτητος, καθώς η δυναμική των σχέσεων που αναπτύσσεται στον ... -
Περιβαλλοντική εκπαίδευση: Ανάλυση και αξιολόγηση της παρούσας κατάστασης και προτάσεις αναβάθμισης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-03-26)Αυτή η εργασία εμβαθύνει στο πολύπλευρο πεδίο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, παρακολουθώντας την ιστορική της εξέλιξη, διερευνώντας θεωρητικά πλαίσια, αναλύοντας τις τρέχουσες τάσεις και πρακτικές και αντιμετωπίζοντας ... -
Ευρωπαϊκό πλαίσιο ψηφιακών ικανοτήτων για εκπαιδευτικούς (DigCompEdu) και ελληνικό σχολείο: μελετώντας τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τις ψηφιακές ικανότητες, σε δημοτικό σχολείο της Ανατολικής Αττικής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-05)Η παρούσα έρευνα εστιάζει στη μελέτη και διερεύνηση των απόψεων όλων των συντελεστών της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο πλαίσιο του δημοτικού σχολείου, σχετικά με τις ψηφιακές ικανότητές τους στον 21ο αιώνα. Υπό το πρίσμα ... -
Η τεχνητή νοημοσύνη στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης με χρήση του ChatGPT
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-03-27)Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τις αλλαγές και τις επιπτώσεις που θα επιφέρει στη ζωή των ανθρώπων η διαρκής εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης . Οι αλλαγές αυτές οι οποίες έχουν γίνει ήδη αισθητές σε όλους τους ... -
Η συμβολή των πληροφοριακών συστημάτων στην επικοινωνία μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών σε πρωτοβάθμια εκπαιδευτική μονάδα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-03-27)Η παρούσα εργασία διερευνά το δυναμικό τοπίο της συνεργασίας γονέων-δασκάλων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, εστιάζοντας στον μετασχηματιστικό ρόλο των πληροφοριακών συστημάτων. Η επισκόπηση εμβαθύνει στην ιστορική εξέλιξη ... -
Συμβολή του σχολικού ηγέτη στη διαχείριση σχολικών μονάδων με πολυπολιτισμικό προφίλ και ευάλωτους κοινωνικά πληθυσμούς. Συγκριτική Μελέτη περίπτωσης στην Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-03-26)Η διαχείριση της ετερότητας στις σύγχρονες πολυπολιτισμικές κοινωνίες απαιτεί την ανάγκη σύστασης ανοιχτών και ευέλικτων σχολείων σε ετοιμότητα ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν τις διαστάσεις, τις προκλήσεις και τις ... -
Η συμβολή της καινοτομίας στη διασφάλιση της ποιότητας στην εκπαίδευση και η πρόσληψή της από τη σχολική ηγεσία: μία πρόταση εφαρμογής πολιτιστικού προγράμματος με έμφαση στην προώθηση της γλωσσομάθειας και της πολυγλωσσίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-03-27)Σκοπός της παρούσας διατριβής ήταν η ανίχνευση της συμβολής της καινοτομίας στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και η ανάδειξη του τρόπου με τον οποίο η σχολική ηγεσία προσλαμβάνει την καινοτομία. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε ... -
Η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση ως μοχλός επαγγελματικής και προσωπικής ανάπτυξης – Η περίπτωση των Δημοσίων Ι.Ε.Κ. του ΥΠΑΙΘΑ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-04-15)Η επαγγελματική εκπαίδευση αποτελεί έναν κρίσιμο πυλώνα στη διαμόρφωση και ανάπτυξη ενός ατόμου στο επαγγελματικό πεδίο. Σε μια εποχή που οι απαιτήσεις της αγοράς εργασίας εξελίσσονται με ταχύτητα, η σημασία της προσαρμογής ... -
Κίνητρα και εμπόδια για τη συμμετοχή των ενηλίκων σε προγράμματα δια βίου εκπαίδευσης, της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης και κατάρτισης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-03)Η παρούσα μελέτη πραγματοποιήθηκε με σκοπό την διερεύνηση των παραγόντων που ασκούν επιρροή στην συμμετοχή του ενήλικου πληθυσμού σε εκπαιδευτικά προγράμματα της διά βίου εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, μελετώνται οι λόγοι ... -
Η ψηφιακή επάρκεια των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης πριν και μετά τον εγκλεισμό λόγω της πανδημίας του κορωνοΐου (Covid-19)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-03-27)Η πανδημία του κορωνοϊού οδήγησε τα κράτη σε όλο τον κόσμο στη λήψη πολλών μέτρων ασφαλείας προκειμένου να προφυλαχθεί η υγεία του γενικού πληθυσμού. Ανάμεσα στα μέτρα αυτά ήταν και εφαρμογή της εξ αποστάσεως διδασκαλίας ... -
Πολυκριτηριακή ανάλυση των επιλογών, ως προς το τμήμα εισαγωγής, των υποψήφιων φοιτητών στις πανελλαδικές εξετάσεις: Πολυτεχνικές Σχολές και Σχολές Μηχανικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-04)Η επιλογή της καταλληλότερης σχολής για κάθε υποψήφιο φοιτητή, αποτελεί μια σημαντική απόφαση και οι παράγοντες που καθορίζουν αυτή την επιλογή αποτελούν το αντικείμενο μελέτης της παρούσας εργασίας. Σημαντικά κριτήρια που ... -
Εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης στη νηπιακή ηλικία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-03-27)Τα παιδιά πρώτης σχολικής ηλικίας μεγαλώνουν σε ένα κόσμο που κυριαρχεί η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) και βιώνουν τις εφαρμογές της ως κάτι αυτονόητο στην καθημερινότητά τους. Στη διεθνή βιβλιογραφία υπάρχουν ακόμα ελάχιστες ... -
Διαχείριση ανθρωπίνων πόρων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση - Μελέτη περίπτωσης του Παντείου Πανεπιστημίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-03-27)Απώτερο σκοπό της εργασίας, αποτελεί η ανάλυση της έννοιας της Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων και η ανάδειξη της σημασίας εφαρμογής της στην λειτουργία ενός οργανισμού και κυρίως στη λειτουργία των διοικητικών υπηρεσιών ενός ... -
Η διαχείριση της αλλαγής στους σύγχρονους εκπαιδευτικούς οργανισμούς: Η περίπτωση των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-03-27)Ως διαχείριση αλλαγής ορίζεται το σύνολο των μορφών και των τρόπων με τους οποίους σχεδιάζονται, υλοποιούνται, ελέγχονται και αφομοιώνονται οι αλλαγές. Η διαχείριση αλλαγής στους οργανισμούς γενικά, όσο και στα ιδρύματα ... -
Συναισθηματική νοημοσύνη και εκπαιδευτική ηγεσία. Απόψεις διευθυντών/διευθυντριών κέντρων ξενόγλωσσης εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-03-27)Η παρούσα έρευνα θα διευρευνήσει τις αντιλήψεις των Διευθυντών – Διευθυντριών κέντρων ξενόγλωσσης εκπαίδευσης για τη Συναισθηματική Νοημοσύνη και την επίδρασή της στην Εκπαιδευτική Ηγεσία των κέντρων τους. Για το διεξαγωγή ... -
Συγκριτική ανάλυση της ένταξη των προσφύγων μαθητών στην υποχρεωτική εκπαίδευση της Ελλάδας, Γερμανίας και Σουηδίας. Μελέτη περίπτωσης προσφύγων μαθητών αρμοδιότητας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2023-06-21)Η Ελλάδα, η Γερμανία και η Σουηδία επιλέχθηκαν για τη συγκεκριμένη μελέτη διότι είναι από τις χώρες που υποδέχονται μεγάλο αριθμό μεταναστών και προσφύγων σε σύγκριση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Επιπλέον, οι τρεις αυτές ... -
Περιστατικά λεκτικής βίας και σχολικού εκφοβισμού στο ελληνικό δημοτικό σχολείο μέσω προφορικής αφήγησης. Στρατηγική και τεχνικές αντιμετώπισης του φαινομένου εκ μέρους της διοίκησης και του εκπαιδευτικού προσωπικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2023-06-21)Στην παρούσα διπλωματική έρευνα διερευνώνται οι υποκειμενικές αντιλήψεις, πεποιθήσεις και εμπειρίες των εκπαιδευτικών αλλά και της διοίκησης του σχολείου σχετικά με φαινόμενα βίας και εκφοβισμού που λαμβάνουν χώρα στο ... -
Η επικοινωνία γονέων και παιδαγωγών στη προσχολική αγωγή και η συμβολή της τεχνολογίας στην επίτευξη της
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2023-06)Η οικογένεια και η εκπαίδευση αποτελούν θεσμούς που εξασφαλίζουν τη λειτουργία της κοινωνίας. Αφενός η οικογένεια αναπαράγοντας και φροντίζοντας τα μέλη της και αφετέρου το εκπαιδευτικό σύστημα μεταδίδοντας γνώσεις και ... -
Γυναικείο φύλο και διευθυντικές θέσεις στην εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2023-06-21)Το θέμα της γυναικείας εκπροσώπησης σε ανώτερες διοικητικές θέσεις στην εκπαίδευση έχει απασχολήσει εκτενώς τους θεωρητικούς , οι οποίοι επικεντρώνονται στις έμφυλες ανισότητες αλλά και στις διακρίσεις που υπάρχουν στις ...