Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων
Recent Submissions
-
Παρακίνηση και όραμα, πραγματικότητα και προβλήματα κατά την εκκίνηση της θητείας διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10-02)Η σχολική μονάδα είναι ένα κοινωνικό σύστημα που περιλαμβάνει διευθυντές, εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς, οι οποίοι συνεργάζονται για την επίτευξη κοινών στόχων (Πασιαρδής, 2004). Σε διεθνές επίπεδο, οι διευθυντές ... -
Απόψεις, αντιλήψεις και στάσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των δήμων Περιστερίου και Πάρου σχετικά με τη διαπολιτισμική αγωγή και την συμμετοχή των αλλοδαπών μαθητών στην σχολική τάξη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10-03)Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των απόψεων, των αντιλήψεων και των στάσεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των δήμων Περιστερίου και Πάρου σχετικά με τη διαπολιτισμική αγωγή και την ... -
Κριτική αποτίμηση των συστημάτων διεθνούς κατάταξης των πανεπιστημίων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10)Η παρούσα εργασία ασχολείται με τη σημαντική και επίκαιρη θεματική της κατάταξης των πανεπιστημίων σε παγκόσμιο επίπεδο. Η παρούσα μελέτη αναλύει τα κυριότερα παγκόσμια συστήματα κατάταξης, όπως τα QS World University ... -
Ηγεσία της εκπαίδευσης και η συμβολή της στη μείωση του σχολικού εκφοβισμού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10-02)Αρχικά, διατυπώνεται η έννοια της ηγεσίας, συνολικά, καθώς και της ηγεσίας στην εκπαίδευση, ενώ γίνεται λόγος και για τους διάφορους τύπους ηγεσίας. Στη συνέχεια, γίνεται εκτενής αναφορά στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, ... -
Η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης στις εκπαιδευτικές μονάδες: Προκλήσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10)Η Τεχνητή Νοημοσύνη νομοτελειακά θα εισαχθεί στη Εκπαιδευτική μας Διαδικασία. Οι Εφαρμογές της θα επηρεάσουν την Ταχύτητα όσο και την Αποτελεσματικότητα της Εκπαιδευτικής Διαδικασίας. Επιπροσθέτως, θα αναδιαμορφώσουν τα ... -
Ανάλυση περιστατικών σχολικού εκφοβισμού και η αντιμετώπιση τους από τους εκπαιδευτικούς
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10-03)Στόχος της παρούσας εργασίας, είναι η συνολική αξιολόγηση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού, υπο το πρίσμα τόσο των ίδιων μαθητών -είτε πρόκειται για θύτες είτε για θύματα- όσο και των εκπαιδευτικών, με ιδιαίτερη ... -
Ο αντίκτυπος των συγκρούσεων στο σχολικό κλίμα: Ο ρόλος της διοίκησης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10-02)Η παρούσα μελέτη διερευνά τις εκτεταμένες επιπτώσεις των συγκρούσεων στο σχολικό περιβάλλον, εστιάζοντας στον κομβικό ρόλο της σχολικής διοίκησης στη διαχείριση και τον μετριασμό αυτών των συγκρούσεων. Οι συγκρούσεις στα ... -
Η συμβολή της ηγεσίας στην παρακίνηση των παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας, στη συμμετοχή τους στην επαγγελματική κατάρτιση και τη συνεχή επιμόρφωσή τους - Η διερεύνηση των απόψεων των παιδαγωγών που εργάζονται στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς του Δήμου Περιστερίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10)Η επαγγελματική ανάπτυξη (ΕΑ) θεωρείται ως ένας θεμελιώδης μηχανισμός που παρέχει βάθος στη γνώση περιεχομένου και στις διδακτικές πρακτικές των εκπαιδευτικών και δίνει τη δυνατότητα στους επαγγελματίες να βελτιώσουν τον ... -
Διαχείριση των αλλαγών στο δημόσιο δημοτικό σχολείο. Ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10-02)H Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) αποτελεί την πιο πολυσυζητημένη έννοια των τελευταίων ετών. Η εμφάνισή της προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις ως προς τη χρήση της σε τομείς όπως η υγεία, η δημόσια διοίκηση, η οικονομία και η εκπαίδευση. ... -
Η επίδραση της πολλαπλής παράλληλης εργασίας (multitasking) στην εκπαιδευτική μονάδα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10)Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να εξετάσει την επίδραση της πολλαπλής παράλληλης εργασίας (multitasking) στις εκπαιδευτικές μονάδες. Έναυσμα για τη διενέργεια της μελέτης αποτέλεσε το σημαντικό έλλειμμα που παρατηρείται ... -
Ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης σχολής γονέων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-05)Η οικογένεια, ως θεμελιώδης θεσμός της κοινωνίας, διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη και την ευημερία των παιδιών. Οι γονείς, ως οι πρώτοι εκπαιδευτές και φροντιστές των παιδιών τους, οφείλουν να καλλιεργούν ένα ... -
Πρότυπη μελέτη οργάνωσης και λειτουργίας σχολής γονέων σε Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-09)Η οικογένεια αποτελεί την πρωταρχική κοινωνική μονάδα, η οποία συνθέτει το κοινωνικό σύνολο. Ο ηθικοπλαστικός και παιδαγωγικός ρόλος της οικογένειας είναι αδιαμφισβήτητος, καθώς η δυναμική των σχέσεων που αναπτύσσεται στον ... -
Περιβαλλοντική εκπαίδευση: Ανάλυση και αξιολόγηση της παρούσας κατάστασης και προτάσεις αναβάθμισης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-03-26)Αυτή η εργασία εμβαθύνει στο πολύπλευρο πεδίο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, παρακολουθώντας την ιστορική της εξέλιξη, διερευνώντας θεωρητικά πλαίσια, αναλύοντας τις τρέχουσες τάσεις και πρακτικές και αντιμετωπίζοντας ... -
Ευρωπαϊκό πλαίσιο ψηφιακών ικανοτήτων για εκπαιδευτικούς (DigCompEdu) και ελληνικό σχολείο: μελετώντας τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τις ψηφιακές ικανότητες, σε δημοτικό σχολείο της Ανατολικής Αττικής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-05)Η παρούσα έρευνα εστιάζει στη μελέτη και διερεύνηση των απόψεων όλων των συντελεστών της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο πλαίσιο του δημοτικού σχολείου, σχετικά με τις ψηφιακές ικανότητές τους στον 21ο αιώνα. Υπό το πρίσμα ... -
Η τεχνητή νοημοσύνη στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης με χρήση του ChatGPT
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-03-27)Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τις αλλαγές και τις επιπτώσεις που θα επιφέρει στη ζωή των ανθρώπων η διαρκής εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης . Οι αλλαγές αυτές οι οποίες έχουν γίνει ήδη αισθητές σε όλους τους ... -
Η συμβολή των πληροφοριακών συστημάτων στην επικοινωνία μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών σε πρωτοβάθμια εκπαιδευτική μονάδα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-03-27)Η παρούσα εργασία διερευνά το δυναμικό τοπίο της συνεργασίας γονέων-δασκάλων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, εστιάζοντας στον μετασχηματιστικό ρόλο των πληροφοριακών συστημάτων. Η επισκόπηση εμβαθύνει στην ιστορική εξέλιξη ... -
Συμβολή του σχολικού ηγέτη στη διαχείριση σχολικών μονάδων με πολυπολιτισμικό προφίλ και ευάλωτους κοινωνικά πληθυσμούς. Συγκριτική Μελέτη περίπτωσης στην Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-03-26)Η διαχείριση της ετερότητας στις σύγχρονες πολυπολιτισμικές κοινωνίες απαιτεί την ανάγκη σύστασης ανοιχτών και ευέλικτων σχολείων σε ετοιμότητα ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν τις διαστάσεις, τις προκλήσεις και τις ... -
Η συμβολή της καινοτομίας στη διασφάλιση της ποιότητας στην εκπαίδευση και η πρόσληψή της από τη σχολική ηγεσία: μία πρόταση εφαρμογής πολιτιστικού προγράμματος με έμφαση στην προώθηση της γλωσσομάθειας και της πολυγλωσσίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-03-27)Σκοπός της παρούσας διατριβής ήταν η ανίχνευση της συμβολής της καινοτομίας στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και η ανάδειξη του τρόπου με τον οποίο η σχολική ηγεσία προσλαμβάνει την καινοτομία. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε ... -
Η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση ως μοχλός επαγγελματικής και προσωπικής ανάπτυξης – Η περίπτωση των Δημοσίων Ι.Ε.Κ. του ΥΠΑΙΘΑ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-04-15)Η επαγγελματική εκπαίδευση αποτελεί έναν κρίσιμο πυλώνα στη διαμόρφωση και ανάπτυξη ενός ατόμου στο επαγγελματικό πεδίο. Σε μια εποχή που οι απαιτήσεις της αγοράς εργασίας εξελίσσονται με ταχύτητα, η σημασία της προσαρμογής ... -
Κίνητρα και εμπόδια για τη συμμετοχή των ενηλίκων σε προγράμματα δια βίου εκπαίδευσης, της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης και κατάρτισης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-03)Η παρούσα μελέτη πραγματοποιήθηκε με σκοπό την διερεύνηση των παραγόντων που ασκούν επιρροή στην συμμετοχή του ενήλικου πληθυσμού σε εκπαιδευτικά προγράμματα της διά βίου εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, μελετώνται οι λόγοι ...