Η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση ως μοχλός επαγγελματικής και προσωπικής ανάπτυξης – Η περίπτωση των Δημοσίων Ι.Ε.Κ. του ΥΠΑΙΘΑ
Vocational education and training as a driver of professional and personal development – the case of public vocational education (I.E.K.) of the Ministry of Education
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Πανάγου, Αικατερίνη
Ημερομηνία
2024-04-15Επιβλέπων
Πιερράκος, ΓεώργιοςΛέξεις-κλειδιά
Επαγγελματική εκπαίδευση ; Επαγγελματική κατάρτιση ; Επαγγελματική ανάπτυξη ; Δημόσια ΙΕΚ ; ΥΠΑΙΘΑΠερίληψη
Η επαγγελματική εκπαίδευση αποτελεί έναν κρίσιμο πυλώνα στη διαμόρφωση και ανάπτυξη ενός ατόμου στο επαγγελματικό πεδίο. Σε μια εποχή που οι απαιτήσεις της αγοράς εργασίας εξελίσσονται με ταχύτητα, η σημασία της προσαρμογής και της
συνεχούς εκπαίδευσης αναδεικνύεται ως καθοριστική για την επαγγελματική επιτυχία. Στο επίκεντρο της συζήτησης βρίσκεται η σημασία της επαγγελματικής εκπαίδευσης ως πυλώνας που διαμορφώνει τις δεξιότητες, τις γνώσεις και την επαγγελματική στάση του ατόμου. Είναι ο μηχανισμός μέσω του οποίου οι άνθρωποι αποκτούν τα απαραίτητα εφόδια για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του σύγχρονου επαγγελματικού κόσμου. Στο πλαίσιο αυτό, θα εξετάσουμε την εξέλιξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης, τους τρόπους προσαρμογής της στις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς εργασίας και τον ρόλο της στη διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου επαγγελματία. Επιπλέον, θα εξετάσουμε τον τρόπο με τον οποίο η επαγγελματική εκπαίδευση συμβάλλει στην ανάπτυξη των ατομικών δεξιοτήτων, προσφέροντας πρακτικές γνώσεις και εξειδικευμένη εκπαίδευση. Αυτή η πτυχιακή επιδιώκει, να προσφέρει συνολική κατανόηση της σημασίας της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην εποχή μας, προωθώντας παράλληλα πρακτικές προτάσεις για τη βελτίωση και την ανάπτυξη των υφιστάμενων προγραμμάτων. Η εργασία επικεντρώνεται στη δυναμική της μάθησης μέσα από την επαγγελματική εκπαίδευση, όχι μόνο κατά τη διάρκεια του προγράμματος αλλά και
στο πλαίσιο της συνέχισης της εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας. Εξετάζοντας πώς οι εκπαιδευτικές διαδικασίες μπορούν να ενθαρρύνουν τη συνεχή αναβάθμιση των γνώσεων, η έρευνα προτείνει μεθόδους που ενισχύουν την εκπαιδευτική εμπειρία και την επαγγελματική ανέλιξη. Με αυτές τις προσεγγίσεις πραγματοποιήθηκε έρευνα η οποία ευελπιστούμε να
προσφέρει μια ολοκληρωμένη και πολυδιάστατη κατανόηση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης που παρέχεται συγκεκριμένα από τα Δημόσια ΙΕΚ του ΥΠΑΙΘΑ.
Περίληψη
Vocational education is a crucial pillar in the formation and development of a person in the professional field. At a time when the demands of the labor market are evolving rapidly, the importance of adaptation and continuous education emerges as decisive for professional success. At the heart of the discussion is the importance of vocational education as a pillar that shapes the skills, knowledge and professional attitude of the individual. It is the mechanism through which people acquire the necessary supplies to face the challenges of the modern business world. In this context, we will examine the evolution of professional education, the ways of adapting it to the modern demands of the labor market and its role in the formation of an integrated professional. In addition, we will consider how vocational education contributes to the development of individual skills by providing practical knowledge and specialized training. This thesis seeks to provide a comprehensive understanding of the importance of vocational education in our time, while promoting practical proposals for the improvement and development of existing programs. The paper focuses on the dynamics of learning through vocational education, not only during the program but also in the context of continuing education during the career. By examining how educational processes can encourage continuous upgrading of knowledge, the research suggests methods that enhance the educational experience and professional development. With these approaches, a research was carried out which we hope will provide a comprehensive and multidimensional understanding of vocational education and training specifically provided by the Public Vocational Education and Training Centers of the Ministry of Education and Culture.