Η επίδραση της γεωγραφικής τοποθεσίας στη Διοίκηση Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Μελέτη των παραμέτρων που επηρεάζουν την οργάνωση και τη διοίκηση σχολικών μονάδων σε διαφορετικά γεωγραφικά περιβάλλοντα. Η περίπτωση του Νομού Κυκλάδων
The impact of geographical location on the Administration of Secondary Education School Units. A study of the parameters affecting the organization and management of school units in different geographical environments. The case of the Cyclades prefecture

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Μήτσιου, Ευαγγελία
Ημερομηνία
2025-03-06Επιβλέπων
Πιερράκος, ΓεώργιοςΛέξεις-κλειδιά
Διοίκηση σχολικών μονάδων ; Εκπαιδευτική ηγεσία ; Γεωγραφική τοποθεσία ; Νησιωτικές σχολικές μονάδες ; ΚυκλάδεςΠερίληψη
Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία εξετάζει την επίδραση της γεωγραφικής τοποθεσίας στη διοίκηση σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εστιάζοντας στις σχολικές μονάδες της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων. Αναλύονται οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες που αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες σε απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές, καθώς και ο ρόλος της εκπαιδευτικής ηγεσίας στη βελτίωση της λειτουργίας τους. Η μελέτη περιλαμβάνει ένα θεωρητικό μέρος, όπου εξετάζονται οι βασικές έννοιες και το νομοθετικό πλαίσιο, και ένα εμπειρικό μέρος, το οποίο βασίζεται σε ποιοτική έρευνα μέσω συνεντεύξεων με Διευθυντές σχολικών μονάδων. Στόχος της έρευνας είναι η ανάδειξη βέλτιστων πρακτικών και η διαμόρφωση προτάσεων πολιτικής για την ενίσχυση της εκπαιδευτικής διοίκησης σε νησιωτικά περιβάλλοντα.
Περίληψη
This postgraduate research study examines the impact of geographical location on the management of secondary education schools, focusing on the Directorate of Secondary Education of the Cyclades. The study analyzes the challenges and opportunities faced by schools in remote and island areas and the role of educational leadership in improving their operation. The research consists of a theoretical section, which explores key concepts and the legislative framework, and an empirical section, based on qualitative research through interviews with school principals. The study aims to highlight best practices and formulate policy recommendations to strengthen educational administration in island environments.