Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ανάπτυξη Κριτικής Σκέψης Στο Δημοτικό Σχολείο

dc.contributor.advisorPanagakos, Ioannis
dc.contributor.advisorMOUSENA, ELENI
dc.contributor.advisorPapageorgiou, Efstathia
dc.contributor.authorΣτάμου, Σταυρούλα
dc.date.accessioned2021-02-17T06:17:35Z
dc.date.available2021-02-17T06:17:35Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/207
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-58
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό να εξετάσει ερευνητικά την σημασία της κριτικής σκέψης στα πλαίσια της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Στην Εισαγωγή προσδιορίζεται το ότι ψυχοπαιδαγωγοί ορισμένων κατευθύνσεων, τονίζουν ότι οι διδακτικοί σκοποί πρέπει να ορίζονται όχι με βάση τους εξωτερικούς τρόπους συμπεριφοράς, άλλα με βάση τις μαθησιακές διαδικασίες με τις οποίες ο μαθητής αποκτά έννοιες, καθορίζει στρατηγικές σκέψεις και αναδομεί τα γνωστικά του σχήματα. Η εργασία για λειτουργικούς και πρακτικούς λόγους διαχωρίστηκε σε τρία επιμέρους κεφάλαια και η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε είναι βιβλιογραφική. Η συγκέντρωση βιβλιογραφικών δεδομένων και η αξιολογική ιεράρχησή τους, όχι μόνο καθιστά ευχερέστερη την πληροφόρηση και μετάδοση γνώσεων, αλλά καθίσταται και πηγή παραγωγής νέας γνώσης. Σκοπός της συγκεκριμένης διπλωματικής είναι να αναλυθούν όλοι εκείνοι οι παράγοντες οι οποίοι συμβάλλουν στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης. Συγκεκριμένα στο πρώτο κεφάλαιο θα αναλυθεί η διαδικασία της Μάθησης. Έχουν δοθεί κατά καιρούς πολλοί και διάφοροι ορισμοί για την Μάθηση, ακριβώς γιατί αποτελεί μια πολύπλοκη ψυχολογική διαδικασία. Ένας ορισμός που τυγχάνει ευρύτερης αποδοχής σήμερα από την επιστήμη της ψυχολογίας είναι ο εξής : Μάθηση είναι η διαδικασία που υποβοηθάει τους οργανισμούς να τροποποιήσουν ή να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους σ' ένα σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα και μ' ένα μάλλον μόνιμο τρόπο. Αυτή η φράση θα είναι και η αφετηρία για το πως οδηγείται το άτομο να επεξεργάζεται όλες εκείνες τις πληροφορίες που λαμβάνει (Gagne από Φλουρής,1984). Στο δεύτερο κεφάλαιο θα αναλυθούν όλες εκείνες οι γνωστικές δεξιότητες που αποκτά ο μαθητής για να μπορεί να αξιολογήσει την κάθε κατάσταση καθώς επίσης και το τι μπορεί να προσφέρει η απόκτηση της κριτικής σκέψης σε εκείνον. Στο τρίτο και τελευταίο κεφάλαιο διατυπώνεται η αρχή ότι θεμελιωτής όλης της διαδικασίας δεν είναι μόνο ο δάσκαλος. Ο ρόλος του είναι άκρως απαραίτητος και σημαντικός αλλά χρειάζεται και την βοήθεια της οικογένειας σε αυτή την περίπλοκη διαδικασία. Εκπαιδευτικός και οικογένεια οφείλουν να συμβαδίσουν αρμονικά, προκειμένου να επιτευχθεί η διαμόρφωση της κριτικής σκέψης στο μαθητή. Τέλος στα Συμπεράσματα αυτό που διατυπώνεται είναι ότι μία συστηματική διδασκαλία των μεταγνωστικών δεξιοτήτων καθιστά το άτομο αυτόνομο στο χώρο της μάθησης, ικανό για αυτοκατευθυνόμενη μάθηση και ανάπτυξη θετικής στάσης στο άτομο για τη γνώση.el
dc.format.extent68el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectReleasersel
dc.subjectInformation processing learning theoryel
dc.subjectHumanistic Psychologyel
dc.subjectThird forceel
dc.subjectThinking skillsel
dc.subjectCulture of thinkel
dc.subjectΜηχανισμούς απελευθέρωσηςel
dc.subjectΕπεξεργασία των πληροφοριώνel
dc.subjectΑνθρωπολογική Ψυχολογίαel
dc.subjectΤρίτη Δύναμηel
dc.subjectΑνάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτωνel
dc.subjectΚαλλιέργεια σκέψηςel
dc.titleΑνάπτυξη Κριτικής Σκέψης Στο Δημοτικό Σχολείοel
dc.title.alternativeCritical Thinking Development In Primary Schoolel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeePapageorgiou, Efstathia
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedThe aim of this dissertation is to research the importance of critical thinking in the context of primary education. In the Introduction it is specified that psycho pedagogues of certain directions emphasize that the didactic goals should be defined not on the basis of external ways of behavior, but on the basis of the learning processes by which the student acquires concepts, defines strategic thoughts and reconstructs his cognitive patterns. The work for functional and practical reasons was divided into three sub-chapters and the methodology used is bibliographic. The collection of bibliographic data and their evaluative hierarchy, not only makes it easier to inform and transmit knowledge, but also becomes a source of new knowledge production. The purpose of this dissertation is to analyze all those factors that contribute to the cultivation of critical thinking. Specifically, the first chapter will analyze the Learning process. Many different definitions of Learning have been given from time to time, precisely because it is a complex psychological process. One definition that is more widely accepted today by the science of psychology is this: Learning is the process that helps organizations to modify or change their behavior in a relatively short period of time and in a rather permanent way. This phrase will be the starting point for how the person is led to process all the information he receives (Gagne by Flouris, 1984). The second chapter will analyze all those cognitive skills that the student acquires in order to be able to evaluate each situation as well as what the acquisition of critical thinking can offer him. The third and last chapter states the principle that the founder of the whole process is not only the teacher. His role is extremely necessary and important but he also needs the help of the family in this complicated process. Teacher and family must go hand in hand in order to achieve the formation of critical thinking in the student. Finally in the Conclusions what is formulated is that a systematic teaching of metacognitive skills makes the individual autonomous in the field of learning, capable of self-directed learning and development of a positive attitude in the individual to knowledge.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές