dc.contributor.advisor | Spyridakos, Athanasios | |
dc.contributor.author | Μερετάκη, Σοφία | |
dc.date.accessioned | 2022-04-08T08:13:08Z | |
dc.date.available | 2022-04-08T08:13:08Z | |
dc.date.issued | 2022-03-22 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2081 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1932 | |
dc.description.abstract | Η επίτευξη των στρατηγικών στόχων της εκπαιδευτικής πολιτικής συναρτάται από την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Η παροχή υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικών υπηρεσιών είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ικανοποίηση των εκπαιδευτικών. Η ικανοποίηση των εκπαιδευτικών, δηλαδή των εσωτερικών πελατών, από τον τρόπο με τον οποίο οργανώνεται και λειτουργεί το εκπαιδευτικό σύστημα επηρεάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό την απόδοσή τους. Δεδομένου ότι από την επιτυχία της εκπαιδευτικής στρατηγικής εξαρτάται η κοινωνική συνοχή και οικονομική ανάπτυξη της χώρας, είναι σημαντικό να βελτιώνεται διαρκώς το επίπεδο
ικανοποίησης των εκπαιδευτικών. Για να βελτιωθεί, όμως, ο βαθμός ικανοποίησης των εκπαιδευτικών κρίνεται σκόπιμο να προσδιοριστεί μέσω μετρήσεων αρχικά, και εν συνεχεία να αναλυθούν οι παράγοντες που συνθέτουν την ικανοποίησή τους.
Μάλιστα, η ανάγκη αυτή προβάλλει σήμερα περισσότερο από ποτέ πιο επιτακτική αν αναλογιστούμε τις ραγδαίες μεταβαλλόμενες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο νευραλγικός και ευαίσθητος τομέας της εκπαίδευσης στο πλαίσιο της οικονομικής κρίσης που βίωσε η χώρα μας το 2009, της προσφυγικής κρίσης του 2015, αλλά και της πρωτόγνωρης παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης λόγω της πανδημίας του covid19. Πρόκειται για μια πρωτότυπη μελέτη, καθώς από την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας
προκύπτει ότι δεν έχει διενεργηθεί στον ελληνικό χώρο παρόμοια έρευνα που να μετρά την ικανοποίηση των εκπαιδευτικών από την οργάνωση και λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος βασιζόμενη στη μεθοδολογία της MUSA (Multicriteria Satisfaction Analysis). Στόχος της παρούσας μελέτης είναι να αποτιμηθεί το επίπεδο ικανοποίησης των εκπαιδευτικών ως προς την οργάνωση και λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος με απώτερο σκοπό την ανάδειξη των κρίσιμων διαστάσεων ικανοποίησης που
χρήζουν βελτίωσης και τον προσδιορισμό των προτεραιοτήτων των ενεργειών που κρίνεται απαραίτητο να αναληφθούν προς την κατεύθυνση αυτή υπό το πρίσμα του στρατηγικού σχεδιασμού της εκπαιδευτικής πολιτικής. Η ανάλυση των δεδομένων της έρευνας βασίζεται στη μέθοδο MUSA, η οποία αποτελεί ένα μοντέλο ποιοτικής ανάλυσης παλινδρόμησης που στηρίζεται στις αρχές της πολυκριτηριακής ανάλυσης αποφάσεων. Η πολύτιμη συνεισφορά της μεθόδου MUSA συνίσταται στο γεγονός ότι
παρέχει τη δυνατότητα να αντληθεί εξαιρετικά αναλυτική ποσοτική πληροφόρηση, χρησιμοποιώντας την ποιοτική πληροφορία που συλλέγεται μέσα από την έκφραση των απόψεων των εκπαιδευτικών. Η εφαρμογή της μεθόδου MUSA καταδεικνύει επιπλέον ότι πρόκειται για ένα εργαλείο που δύναται να υποστηρίξει την αποτελεσματική λήψη αποφάσεων στο πεδίο της στρατηγικής διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού στην εκπαίδευση. Τα παραγόμενα αποτελέσματα επιτρέπουν την εκτίμηση της ολικής ικανοποίησης και των επιμέρους διαστάσεων ικανοποίησης, καθώς επίσης και την αποτύπωση των δυνατών και αδύνατων σημείων της οργάνωσης και λειτουργίας του εκπαιδευτικού συστήματος. Τα διαγράμματα δράσης και βελτίωσης αναδεικνύουν συγκεκριμένους άξονες στους οποίους κρίνεται αναγκαίο να επικεντρωθούν οι προσπάθειες βελτίωσης, ενώ προσδιορίζεται το αποτέλεσμα των ενεργειών βελτίωσης, καθώς επίσης και το μέγεθος της προσπάθειας που πρέπει να καταβληθεί για την επίτευξη της προσδοκώμενης βελτίωσης. Η πρωτοτυπία της παρούσας μελέτης έγκειται στην ανάδειξη της σημασίας της μέτρησης της ικανοποίησης του εκπαιδευτικού ανθρώπινου δυναμικού και μάλιστα της υιοθέτησης ενός μόνιμου βαρόμετρου ικανοποίησης κάνοντας χρήση της μεθόδου πολυκριτήριας ανάλυσης MUSA, η οποία έχει αναπτυχθεί ειδικά για τις ανάγκες της μέτρησης ικανοποίησης. Η καινοτομία και η συνεισφορά του παρόντος ερευνητικού εγχειρήματος στην προαγωγή της επιστήμης συνίσταται στην ανάδειξη της δύναμης του διοικητικού αυτού εργαλείου λήψης απόφασης και στα οφέλη που δύναται να παρέχει σε κάθε φορέα χάραξης πολιτικής εκπαίδευσης. Τα πολύτιμα αποτελέσματα που παράγει μπορούν να συμβάλλουν στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων της εκπαίδευσης μέσα από την αποτελεσματική διοίκηση και τη στρατηγική αναδιοργάνωση της εκπαιδευτικής πολιτικής. | el |
dc.format.extent | 145 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Βαρόμετρο ικανοποίησης | el |
dc.subject | Ικανοποίηση εκπαιδευτικών | el |
dc.subject | Εσωτερικός πελάτης | el |
dc.subject | Οργάνωση εκπαιδευτικού συστήματος | el |
dc.subject | Λειτουργία εκπαιδευτικού συστήματος | el |
dc.subject | Πολυκριτήρια ανάλυση | el |
dc.subject | MUSA | el |
dc.subject | Μέτρηση ικανοποίησης | el |
dc.subject | Satisfaction barometer | el |
dc.subject | Teachers' satisfaction | el |
dc.subject | Internal customer | el |
dc.subject | Multicriteria satisfaction analysis | el |
dc.subject | Satisfaction measurement | el |
dc.subject | Operation of the educational system | el |
dc.subject | Organization of the educational system | el |
dc.subject | Συμπεριφορά καταναλωτή | el |
dc.subject | Επαγγελματική ικανοποίηση | el |
dc.title | Βαρόμετρο ικανοποίησης των εκπαιδευτικών ως προς την οργάνωση και λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος | el |
dc.title.alternative | Barometer of teachers' satisfaction in terms of the organization and operation of the educational system | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Yannas, Prodromos | |
dc.contributor.committee | Πιερράκος, Γεώργιος | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
dc.contributor.master | Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.description.abstracttranslated | Realizing the educational policy’s strategic goals depends on the quality of the educational work provided. The provision of high quality educational services is inextricably linked to teachers’ satisfaction. Teachers' satisfaction, i.e. internal customers, in terms of the way the educational system is organized and operates greatly affects their performance. As the social cohesion and economic development of the country depends on the success of the educational strategy, it is important to constantly improve teachers’ satisfaction level. However, in order to improve the degree of teachers’ satisfaction, it is necessary in the first instance to determine it through measurements and then analyze the factors that compose their satisfaction. In fact, this need is more urgent today than ever, considering the rapidly changing challenges that the crucial and sensitive Education sector has been facing in the context of the economic crisis that our country experienced in 2009, the refugee crisis of 2015, but also the unprecedented global health crisis due to the covid19 pandemic. This is an original study, given that the literature review shows that no similar research has been conducted in Greece in order to measure teachers’ satisfaction regarding the organization and operation of the educational system based on the methodology of MUSA (Multicriteria Satisfaction Analysis). The aim of this study is to assess teachers’ satisfaction level in terms of organization and operation of the educational system. The ultimate goal of the study is to highlight
the critical satisfaction dimensions that need improvement and determine and prioritize the actions that should be taken in this direction in light of the strategic planning of educational policy. The analysis of the research data is based on the MUSA method, which is a model of qualitative regression analysis based on the principles of multicriteria decision analysis. The valuable contribution of the MUSA method is that it provides the ability to draw highly detailed quantitative information, using the qualitative information collected through the expression of teachers' views. The application of the MUSA method further demonstrates that it is a tool that can support effective decision-making in the field of strategic human resource management in education. The results obtained allow the assessment of global satisfaction and partial satisfaction dimensions, as well as the recording of the strengths and weaknesses of the organization and operation of the educational system. Action and improvement diagrams help identify the areas on which improvement efforts should be focused. They also help measure the impact of improvement actions, as well as the amount of the effort that must be made to achieve the desired level of improvement. The originality of this study lies in highlighting the importance of measuring the satisfaction of teaching personnel and adopting a permanent satisfaction barometer using the MUSA multicriteria analysis method, which has been developed specifically for the needs of satisfaction measurement. The innovative contribution of this research project to the advancement of science is to reveal the power of this administrative decision-making tool and the benefits it can confer to education policymakers. Τhe valuable results it provides can contribute to the fulfillment of the strategic objectives of education through the effective management and the strategic reorganization of educational policy. | el |