dc.contributor.advisor | Σοπίδου, Βαρβάρα | |
dc.contributor.advisor | Famelis, Ioannis | |
dc.contributor.author | Εξαρχοπούλου, Βεατρίκη | |
dc.date.accessioned | 2021-02-17T06:19:18Z | |
dc.date.issued | 2021-02 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/208 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-59 | |
dc.description.abstract | Εισαγωγή: Η σπουδαιότητα της εκπαίδευσης είναι πολύπλευρη και εκτείνεται σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων του ατόμου και της κοινωνίας. Η εκπαίδευση σχετίζεται τό-σο με την ανάπτυξη του ατόμου όσο και με τον αποκλεισμό του στην κοινωνική και οικο-νομική ζωή. Η ανάπτυξη δεξιοτήτων που χρειάζονται όλοι οι ενήλικες για να είναι επιτυ-χείς στη ζωή, δηλ. η αυτοπροβολή και η αυτοπεποίθησή τους, είναι ένα σημαντικό πλεο-νέκτημα που μπορεί να ενισχυθεί με την συμμετοχή τους στην εκπαίδευση σε αυτό το επίπεδο. Επιπλέον, η ύπαρξη μεταδευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης για όλους επιτυγχάνει την πεποίθηση στο άτομο και διασφαλίζει ότι κανείς δεν αποκλείεται.
Σκοπός: Σκοπός της έρευνας που πραγματοποιείται στα πλαίσια της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τη συμμετοχή των ενηλίκων ΑμεΑ στην εκπαίδευση και συγκεκρι-μένα στη δια βίου μάθηση. Συγκεκριμένα, μέσα από την έρευνα διερευνώνται οι διακρί-σεις των ΑμεΑ στην εκπαίδευση, τα κίνητρα συμμετοχής των ΑμεΑ στη Δια Βίου Μάθηση και τα εμπόδια συμμετοχής των ΑμεΑ στη Δια Βίου Μάθηση.
Μέθοδος: Η ερευνητική μέθοδος που αποφασίστηκε να ακολουθηθεί είναι η ποσοτική με τη χρήση ερωτηματολογίου. Το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε στην πα-ρούσα έρευνα αποτελούνταν από τέσσερα μέρη: Το πρώτο μέρος περιλάμβανε τα δημο-γραφικά στοιχεία των συμμετεχόντων. Το δεύτερο μέρος της έρευνας περιλάμβανε 4 ερωτήσεις που αφορούσαν τις διακρίσεις των ΑμεΑ στην εκπαίδευση. Το τρίτο μέρος της έρευνας περιλάμβανε 7 ερωτήσεις που αφορούσαν τα κίνητρα συμμετοχής των ΑμεΑ στη Δια Βίου Μάθηση. Το τέταρτο μέρος της έρευνας περιλάμβανε 8 ερωτήσεις που α-φορούσαν τα εμπόδια συμμετοχής των ΑμεΑ στη Δια Βίου Μάθηση. Για τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η περιγραφική στατιστική και η ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με το στατιστικό πακέτο SPSS.
Αποτελέσματα: Στην έρευνα έλαβαν μέρος 125 άτομα εκ των οποίων οι περισσότεροι ήταν άνδρες με ηλικίες που κυμαίνονταν μεταξύ 31-40 ετών, κυρίως άγαμοι, απόφοιτοι Λυκείου και Γυμνασίου, που στην πλειοψηφία τους είχαν κάποια ψυχική αναπηρία ή κάποια αισθητηριακή αναπηρία.
Συμπεράσματα: Τα σημαντικότερα συμπεράσματα που προκύπτουν είναι ότι τα άτομα με αναπηρία υφίστανται σε μεγάλο βαθμό διακρίσεις στο εκπαιδευτικό σύστημα. Επί-σης, για τα άτομα με αναπηρία η Δια Βίου Μάθηση είναι πολύ σημαντική, ενώ τα άτομα
xii
με αναπηρία αντιμετωπίζουν σε μεγάλο βαθμό εμπόδια όσον αφορά την συμμετοχή τους σε ένα πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης. | el |
dc.format.extent | 58 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Aναπηρία | el |
dc.subject | Δια βίου μάθηση | el |
dc.subject | Διακρίσεις | el |
dc.subject | Άτομα με αναπηρία | el |
dc.subject | Κίνητρα | el |
dc.subject | Εμπόδια | el |
dc.title | Εκπαίδευση ενηλίκων σε Άτομα με Αναπηρία | el |
dc.title.alternative | Adult education for people with disabilities | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Papageorgiou, Efstathia | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | Introduction: The importance of education is multifaceted and extends to the whole range of activities of the individual and society. Education is related to the development of the individual as well as to his exclusion in social and economic life. Developing the skills that all adults need to be successful in life, i.e., self-promotion and self-confidence, is an important advantage that can be enhanced by their participation in education at this level. In addition, the existence of post-secondary and tertiary education for all achieves confidence in the individual and ensures that no one is excluded.
Purpose: The purpose of the research carried out in the context of the present work is to investigate the participation of adults with disabilities in education and specifically in life-long learning. Specifically, the research explores the distinctions of people with disabilities in education, the incentives for people with disabilities to participate in Lifelong Learning and the barriers to the participation of people with disabilities in Lifelong Learning.
Method: The research method that was decided to be followed is the quantitative one using a questionnaire. The research tool used in the present study consisted of four parts: The first part included the participants' demographics. The second part of the research included 4 questions related to the discrimination of the disabled in education. The third part of the research included 7 questions related to the motivations for the participation of the disabled in Lifelong Learning. The fourth part of the research included 8 questions that prevented the disabled from participating in Lifelong Learning. For the statistical analysis of the data, the descriptive statistic was used and the data analysis was per-formed with the statistical package SPSS.
Results: The study involved 125 people, most of whom were men between the ages of 31 and 40, mostly unmarried, high school and high school graduates, most of whom had a mental disability or a sensory disability.
Conclusions: The most important conclusions that emerge are that people with disabilities are highly discriminated against in the education system. Also, for people with disabilities, Lifelong Learning is very important, while people with disabilities are largely hindered from participating in a Lifelong Learning program.
xv
Key-words: Disability, education, Lifelong Learning, people with disability, mental disability, distinctions, incentives, barriers. | el |
dcterms.embargoTerms | 6 months | el |
dcterms.embargoLiftDate | 2021-08-19T06:19:18Z | |