Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η εκπαιδευτική αξιολόγηση στην Ελλάδα: ανάλυση μέσω της συναινετικής μεθόδου Delphi

dc.contributor.advisorSpyridakos, Athanasios
dc.contributor.authorΑντωνοπούλου, Χρυσούλα
dc.contributor.authorΤσιότσιαλα, Φωτεινή
dc.date.accessioned2022-05-04T08:42:30Z
dc.date.available2022-05-04T08:42:30Z
dc.date.issued2022-04-12
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2185
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2036
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία έχει στόχο τη μελέτη του πεδίου της Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης, που παρουσιάζει μεγάλη πολικότητα στην εκπαιδευτική κοινότητα της Ελλάδας. Ο απώτερος σκοπός της έρευνας είναι η ανάδειξη ενός συναινετικού μοντέλου εκπαιδευτικής αξιολόγησης ευρέως αποδεκτού και αποτελεσματικού, το οποίο θα είναι αποτέλεσμα της ενεργούς εμπλοκής των εκπαιδευτικών σε μια διαβουλευτική συμμετοχική προσέγγιση. Προς αυτήν την κατεύθυνση, αξιοποιήθηκε η συναινετική μέθοδος Delphi, η οποία αποτελεί μια τεχνική μικτής μεθοδολογίας και ομαδικής λήψης αποφάσεων με σκοπό την επίτευξη σύγκλισης απόψεων μέσω μια διαδραστικής και δημοκρατικής διαδικασίας αλληλεπίδρασης των συμμετεχόντων. Τα αποτελέσματα της ερευνητικής διαδικασίας, τα οποία προέκυψαν από τον συνδυασμό της μεθόδου Delphi με μια μαθηματική συνάρτηση προερχόμενη από τους ερευνητές Cook & Seiford, εκπροσώπους της θεωρίας Κοινωνικής Επιλογής, ανέδειξαν τους βασικούς άξονες ενός προτεινόμενου συστήματος εκπαιδευτικής αξιολόγησης με βάση τις συλλογικές, όσο το δυνατόν δημοκρατικότερες και συναινετικές κατατάξεις , καθώς και προτιμήσεις των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών. Με αυτόν τον τρόπο οι ερευνήτριες κατέληξαν στους σημαντικότερους λόγους αναγκαιότητας και χρησιμότητας της εκπαιδευτικής αξιολόγησης, στις προϋποθέσεις που πρέπει να υφίστανται για να είναι ευρέως αποδεκτή και αποτελεσματική η αξιολογική διαδικασία, στα κριτήρια με βάση τα οποία πρέπει να πραγματοποιείται η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, στους στόχους που οφείλει να αποσκοπεί η εκπαιδευτική αξιολόγηση στην αποτελεσματικότερη μορφή της, στις κατά προτεραιότητα προτεινόμενες μεθόδους και τους φορείς υλοποίησης της αξιολογικής διαδικασίας.el
dc.format.extent180el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕκπαιδευτική αξιολόγησηel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.subjectΛήψη αποφάσεωνel
dc.subjectΟμαδική λήψη αποφάσεωνel
dc.subjectΜέθοδος Delphiel
dc.titleΗ εκπαιδευτική αξιολόγηση στην Ελλάδα: ανάλυση μέσω της συναινετικής μεθόδου Delphiel
dc.title.alternativeEducational evaluation in Greece: analysis through the Delphi consensus methodel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeYannas, Prodromos
dc.contributor.committeePsaromiligkos, Ioannis (Yannis)
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔιοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.description.abstracttranslatedThe present study aims to investigate thoroughly Educational Evaluation, which is a topic that gives rise to divergence of views within the Greek educational community . The ultimate goal of this research is to develop a consensual model of educational evaluation that is widely accepted and effective as a result of the active involvement of teachers in a deliberative participation process. In this regard the consensual Delphi method was used, which is a mixed method technique and group decision-making, in order to demonstrate convergence of views through an interactive and democratic process based on the interaction among participants. The results of the research procedure arising from the combination of the Delphi method with a mathematical function originated from Cook & Seiford researchers, exponents of Social Choice theory, highlighted the main aspects of a proposed educational evaluation system based on the collective, mostly democratic and consensual rankings as well as the preferences of teachers participated in this research. In this way the researchers arrive at the most important reasons concerning the necessity and benefits of educational evaluation, the circumstances in which the evaluation process could be widely accepted and effective, the criteria on the basis of which teacher evaluation should be carried out not to mention the objectives that educational evaluation should include as regards the most effective form of assessment, the priority methods proposed and the bodies implementing the evaluation process.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές