dc.contributor.advisor | Psaromiligkos, Ioannis (Yannis) | |
dc.contributor.author | Κολούτσος, Ιωάννης | |
dc.date.accessioned | 2022-05-09T08:47:23Z | |
dc.date.available | 2022-05-09T08:47:23Z | |
dc.date.issued | 2022-05-07 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2207 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2058 | |
dc.description.abstract | Η διπλωματική εργασία, αποτελεί μια πρότυπη και καινοτόμα ροή δημιουργίας διδακτικών ενοτήτων σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Χρησιμοποιεί σαν εργαλεία της δύο από τα πιο δημοφιλή που χρησιμοποιήθηκαν κατά την περίοδο της πανδημίας έτσι ώστε να μην σταματά η διδασκαλία των μαθημάτων, με ότι αυτό συνεπάγεται για την μορφωτική εξέλιξη της κοινωνίας. Εκμεταλλεύεται τους πόρους και τις δραστηριότητες της ασύγχρονης πλατφόρμας εξ αποστάσεως εκπαίδευσης moodle και τα εργαλεία της σύγχρονης πλατφόρμας εξ αποστάσεως εκπαίδευσης cisco webex. Προσαρμόζει και τυποποιεί διδακτικές ενότητες εργαστηριακών μαθημάτων κατάρτισης θεματικού ΙΕΚ STEM, της ειδικότητας της Μηχανοτρονικής. Σαν πόρους, δραστηριότητες και εργαλεία χρησιμοποιεί, παρουσιάσεις διδακτικών ενοτήτων, ελευθέρα εκπαιδευτικά video του διαδικτύου, επεξεργασμένα διαδραστικά και εφαρμόζει σύγχρονες μεθόδους έλεγχου κατανόησης της γνώσης και αξιολόγησης των σπουδαστών. Τέλος σύγχρονα εξ αποστάσεως επιτρέπει την επικοινωνία εκπαιδευτικού και σπουδαστών στην επίλυση αποριών και επανάληψης των διδακτικών ενοτήτων. Σαν μέθοδος διδασκαλίας ανήκει στα μαζικά ανοικτά διαδικτυακά μαθήματα (massive open online course MOOC) και την Ανεστραμμένη τάξη (Flipped classroom). Μέσω αυτής της μεθόδου οι σπουδαστές που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο παίρνουν την γνώση από τον τόπο διαμονής τους με αλληλεπίδραση με τους εκπαιδευτικούς τους, αλλά και μεταξύ τους. Εξελίσσεται σε ένα δημοφιλές εργαλείο μάθησης και διδασκαλίας και έρχεται από το μέλλον, το οποίο δεν μπορεί άλλο να περιμένει τις παραδοσιακές και κλασικές μεθόδους διδασκαλίας, με τον μαυροπίνακα και την κιμωλία. Διευρύνει την ηλεκτρονική αίθουσα διδασκαλίας, με ακροατήριο από κάθε σημείο του πλανήτη, αρκεί να υπάρχει διαδικτυακή σύνδεση, παρέχοντας συντεταγμένη μετάδοση γνώσης, οργανωμένη με σειριακή συνέχεια. Οι σπουδαστές ταυτόχρονα εκπαιδεύονται, να χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες, να εξοικειώνονται και αποκτούν δεξιότητες επάνω σε αυτές. Προβληματίζονται πολύ στις νέο διδαχθείσες γνώσεις και δεν αποσπάτε η προσοχή τους, αλλά μέσω της συνεργασίας τους, συνθέτουν τις συλλογικές γνώσεις τους. Υπάρχει η δυνατότητα ανατροφοδότησης μέσω της συλλογής των αποριών και επανάληψης της διδαχθείσας ύλης για την καλύτερη κατανόηση της. Ο σχεδιασμός των διδακτικών ενοτήτων και τα μαθησιακά αποτελέσματα που επιφέρει αυτή η διαδικασία, βοήθα τους σπουδαστές να μαθαίνουν καλύτερα την προσδιδόμενη γνώση σε σχέση με τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας των διδακτικών ενοτήτων. Ο εκπαιδευτικός αφού οργανώσει το μάθημα του και το προσαρμόσει στην πλατφόρμα του, κατά την διάρκεια της εξ αποστάσεως διδασκαλίας έχει ρόλο καθοδηγητικό όπου παρακολουθεί την εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας και όταν χρειάζεται επεμβαίνει και υποστηρίζει την μάθηση. Οι σπουδαστές θεωρούνται ενεργεί συμμέτοχοι στην εκπαιδευτική διαδικασία και οι εκπαιδευτικοί τους έχουν ρόλο διαχειριστικό και διευκολύνουν την διαδικασία της μάθησης όταν αυτό χρειάζεται. Οι σπουδαστές αυτονομούνται και ενισχύεται η αυτοπεποίθηση τους αφού γνωρίζουν τις ανάγκες τους. Η παροχή της διδακτής ύλης είναι προκαθορισμένη, είναι συγκεκριμένη και οι σπουδαστές δεν χάνονται στο πλήθος της προχυμένης ύλης του διαδικτύου, των διαφόρων βαθμίδων εκπαίδευσης, αλλά εστιάζονται στην συγκεκριμένη βαθμίδα τους, αυτή της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης των μεταλυκειακών ΙΕΚ. Το υλικό δίνεται μέσω παρουσιάσεων, διαδραστικών βίντεο και διαπιστώνεται η κατανόηση της γνώσης, μέσα από δραστηριότητες εξάσκησης αλλά και εμπέδωσης, με ανάθεση εργασιών. Το εκπαιδευτικό προσωπικό πρέπει να διαθέτει εξειδικευμένα προσόντα, να έχει επιμορφωθεί ή να έχει παρακολουθήσει μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών γιατί η γνώση αυτή δεν παρέχεται συντεταγμένα στις καθηγητικές σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Λαμβάνοντας υπόψη τις δεκάδες ειδικότητες εκπαιδευτικών που υπάρχουν στην εκπαίδευση εκ των οποίων οι πτυχιούχοι των έχουν εκπαιδευτεί σε διαφορετικά προγράμματα σπουδών. Επίσης το προσωπικό αυτό θα πρέπει να είναι πολύ καλά καταρτισμένο στην χρήση των νέων τεχνολογιών ώστε να έχει την ικανότητα να δημιουργεί ψηφιακό παιδαγωγικό υλικό. Πρέπει να έχει προσωπικό αποθετήριο και να το διαμοιράζει στο κατάλληλο χρόνο, κατά τον σχεδιασμό των διδακτικών ενοτήτων των μαθημάτων που του έχουν αναθέσει να διδάξει. | el |
dc.format.extent | 85 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Ελεύθερο λογισμικό | el |
dc.subject | Διαχείριση μάθησης | el |
dc.subject | Εικονική μάθηση | el |
dc.subject | Ηλεκτρονική μάθηση | el |
dc.subject | Πακέτο λογισμικού | el |
dc.subject | Ασύγχρονη τηλεκπαίδευση | el |
dc.subject | Ανεστραμμένη τάξη | el |
dc.subject | E-learning | el |
dc.subject | Εξ αποστάσεως εκπαίδευση | el |
dc.title | Δημιουργία διδακτικών ενοτήτων εξαμηνιαίου μαθήματος κατάρτισης, συμφώνα με το οδηγό σπουδών, θεματικού ΙΕΚ STEAM, μέσω του ελευθέρου λογισμικού της πλατφόρμας Moodle | el |
dc.title.alternative | Creation of semester modules training course, in accordance with the study guide, thematic IEK STEAM, through Moodle platform software | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Κυτάγιας, Χρήστος | |
dc.contributor.committee | Spyridakos, Athanasios | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
dc.contributor.master | Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.description.abstracttranslated | The dissertation is a standard and innovative flow of creating teaching units of modern and asynchronous distance education. She uses as tools her two of the most popular that were used during the pandemic period so that the teaching of the lessons does not stop, with all that this implies for the educational development of the society. It utilizes the resources and activities of the moodle asynchronous distance learning platform and the tools of the modern cisco webex distance learning platform. Adapts and standardizes teaching units of laboratory courses for the training of thematic IEK STEM, the specialty of Mechatronics.
As resources, activities and tools it uses, presentations of modules, free educational videos of the internet, processed interactively and applies modern methods of testing the understanding of knowledge and the evaluation of students. Finally, at a distance, it allows the communication between the teacher and the students in the solution of questions and the repetition of the didactic units.
As a teaching method it belongs to the massive open online course (MOOC) and the Flipped classroom. Through this method, students who have access to the internet gain knowledge from their place of residence by interacting with their teachers, but also with each other. It is evolving into a popular learning and teaching tool and is coming from the future, which can no longer wait for traditional and classic teaching methods, with the blackboard and chalk. It expands the electronic classroom, with an audience from all over the world, as long as there is an internet connection, providing coordinated knowledge transfer, organized in serial continuity. Students are simultaneously trained to use new technologies, to become familiar with and acquire skills on them. They are very concerned about the newly learned knowledge and you do not distract them, but through their cooperation, they compose their collective knowledge. There is the possibility of feedback through the collection of questions and repetition of the taught material for a better understanding. The design of the modules and the learning outcomes brought about by this process, help the students to learn the given knowledge better in relation to the traditional methods of teaching the modules. The teacher, after organizing his lesson and adapting it to his platform, during the distance teaching has a guiding role where he monitors the development of the educational process and when necessary intervenes and supports the learning. Students are considered to be active participants in the educational process and their teachers have a managerial role and facilitate the learning process when needed. Students become autonomous and their self-confidence is enhanced as they know their needs. The provision of the curriculum is predetermined, it is specific and the students are not lost in the multitude of advanced material of the internet, of the different levels of education, but they focus on their specific level, that of the Vocational Education and Training of the post-secondary IEK. The material is given through presentations, interactive videos and the understanding of the knowledge is ascertained, through practice activities but also consolidation, with assignment of tasks. The teaching staff must have specialized qualifications, be trained or have attended postgraduate programs because this knowledge is not provided in a coordinated manner in the teaching schools of higher education. Taking into account the dozens of specialties of teachers that exist in education, of which the graduates have been trained in different study programs. Also this staff should be very well trained in the use of new technologies in order to have the ability to create digital pedagogical material. He must have a personal repository and distribute it at the appropriate time, when designing the teaching units of the courses assigned to him to teach. | el |