Εμφάνιση απλής εγγραφής

Πρακτικές διαχείρισης των ρατσιστικών φαινομένων στο δημοτικό σχολείο

dc.contributor.advisorYannas, Prodromos
dc.contributor.authorΓεωργούλης, Κωνσταντίνος
dc.date.accessioned2022-05-11T08:20:04Z
dc.date.available2022-05-11T08:20:04Z
dc.date.issued2022-05-10
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2221
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2072
dc.description.abstractΜέσα από την παρούσα εργασία, η οποία πραγματοποιήθηκε από το Νοέμβριο μέχρι τον Απρίλιο του 2022 έγινε προσπάθεια να διερευνηθούν περιστατικά ρατσιστικής συμπεριφοράς μέσα σε σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης προς αλλοεθνείς μαθητές ή μαθητές από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα ή μαθητές με κάποια ιδιαιτερότητα. Επίσης, μελετήθηκαν οι πρακτικές διαχείρισης τέτοιων φαινομένων και ο τρόπος που αντιμετωπίζονται από τους εκπαιδευτικούς των πολυπολιτισμικών τάξεων ενός τέτοιου σχολείου. Στο πρώτο μέρος εμπεριέχεται η βιβλιογραφική ανασκόπηση και η αποσαφήνιση εννοιών που σχετίζονται με τον ρατσισμό, τα αίτια, τις συνέπειες και τους τρόπους που υπάρχουν για την αντιμετώπιση του και την εξομάλυνση αυτού του φαινομένου. Μερικά απ’ αυτά μέσα είναι η Διαπολιτισμική Αγωγή και η Αντιρατσιστική Εκπαίδευση. Στο δεύτερο μέρος περιλαμβάνεται η έρευνα που διεξήχθη σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και αναφέρονται τα ευρήματα αυτής και εξάγονται κάποια συμπεράσματα. Η έρευνα έγινε με την μορφή της ποιοτικής μεθόδου με τη χρήση της ημι-δομημένης συνέντευξης σε επτά εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Με βάση τις απαντήσεις των εκπαιδευτικών προέκυψαν τα ευρήματα της έρευνας και εξήχθησαν ενδιαφέροντα και χρήσιμα συμπεράσματα. Απ’ τα ευρήματα φαίνεται ότι το εκπαιδευτικό προσωπικό είναι έτοιμο να αντιμετωπίσει τέτοιες ρατσιστικές αντιδράσεις, χρειάζεται όμως στήριξη και επιπλέον εκπαιδευτική κατάρτιση. Οι εκπαιδευτικοί δείχνουν ευαισθητοποιημένοι απέναντι σε τέτοια θέματα και πρόθυμοι να ασχοληθούν με όλους τους τρόπους και τις μεθόδους που ξέρουν ώστε να εφαρμοστεί η συμπερίληψη και να βοηθηθούν όσο το δυνατό περισσότεροι μαθητές των μειονοτικών ομάδων. Τέλος, διαφαίνεται απ’ όλη τη μελέτη ότι για να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα χρειάζεται μια συλλογική προσπάθεια απ’ όλους τους κοινωνικούς φορείς.el
dc.format.extent90el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΡατσισμόςel
dc.subjectΔιαπολιτισμική αγωγήel
dc.subjectΣυμπερίληψηel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.subjectΡομάel
dc.titleΠρακτικές διαχείρισης των ρατσιστικών φαινομένων στο δημοτικό σχολείοel
dc.title.alternativeManaging racism in primary schoolel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeSpyridakos, Athanasios
dc.contributor.committeePsaromiligkos, Ioannis (Yannis)
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔιοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.description.abstracttranslatedIn the present work, which took place from November to April 2022, an attempt was made to investigate cases of racist behavior in Primary schools towards foreign students, students from different cultural backgrounds and students with special educational needs. Furthermore, there were studied practices of managing such phenomena and the ways they were handled by the teachers of the multicultural classes. The first part contains the literature review and clarification of concepts related to racism, its causes, the consequences and the ways to deal with it and normalize those phenomena. Some of the tools that are being used to manage those situations are Intercultural Education and Anti-Racist Education. The second part includes the research that conducted be me on teachers of Primary Education, its findings and draws some conclusions. The research was conducted in the form of a qualitative method using a semi-structured interview with seven primary school teachers. Based on the teachers' answers, research’s findings were emerged and led up to some interesting and useful conclusions. The findings showed that the teaching staff is ready to face such racism reactions, but needs support and additional training. Also, teachers seem to be aware of such issues and willing to deal with all the ways and methods they know in order to implement the inclusion and to help as many students of the minority groups as possible. Finally, it is clear from the whole paper that in order to achieve the desired results, a collective effort is needed from all social actors.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές