dc.contributor.advisor | Psaromiligkos, Ioannis (Yannis) | |
dc.contributor.author | Κατσώνη, Ελένη | |
dc.contributor.author | Σκουρλή, Βασιλική | |
dc.date.accessioned | 2022-05-12T12:50:35Z | |
dc.date.available | 2022-05-12T12:50:35Z | |
dc.date.issued | 2022-05-07 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2234 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2085 | |
dc.description.abstract | Οι δεξιότητες του 21ου αιώνα είναι οι 12 ικανότητες που στις μέρες μας χρειάζονται οι μαθητές για να επιτύχουν στις σπουδές, στην καριέρα και στις ζωές τους και διακρίνονται σε: 1) Μαθησιακές Δεξιότητες: κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, συνεργασία, επικοινωνία, 2) Δεξιότητες Αλφαβητισμού: πληροφοριακός, μέσων επικοινωνίας και τεχνολογικός γραμματισμός, και 3) Δεξιότητες Ζωής: ευελιξία, ηγεσία, πρωτοβουλία, παραγωγικότητα, κοινωνικές δεξιότητες. Κάθε δεξιότητα είναι μοναδική, αλλά όλες έχουν κάτι κοινό: είναι απαραίτητο συστατικό επιτυχίας και όλες είναι ουσιώδεις στην εποχή της Πληροφορίας και του Διαδικτύου.
Όπως περιγράφει το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο για την Ψηφιακή Ικανότητα των Εκπαιδευτικών (DigCompEdu) «τα εκπαιδευτικά επαγγέλματα αντιμετωπίζουν ραγδαία μεταβαλλόμενες απαιτήσεις οι οποίες απαιτούν ένα νέο, ευρύτερο και πιο εξελιγμένο σύνολο δεξιοτήτων και ικανοτήτων από πριν. Ειδικότερα, η παρουσία παντού ψηφιακών συσκευών και εφαρμογών και το καθήκον των εκπαιδευτικών να βοηθήσουν τους μαθητές να γίνουν ψηφιακά ικανοί και επαρκείς, απαιτεί από τους εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν τις δικές τους ψηφιακές ικανότητες και επάρκεια». Το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο επίσης σκοπεύει να «περιγράψει λεπτομερώς πως μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι ψηφιακές τεχνολογίες για την ενίσχυση και καινοτομία στην εκπαίδευση και την κατάρτιση» Ακόμη περισσότερο, οι εκπαιδευτικοί έχουν να αντιμετωπίσουν την αλλαγή διδασκαλίας που δεν είναι πια μετάδοση γνώσης στους μαθητές, αλλά μια επιστήμη σχεδιασμού. Οι σημερινοί εκπαιδευτικοί οφείλουν να επεξεργάζονται μεθόδους και τεχνικές για την βελτίωση όσων κάνουν στην τάξη με δημιουργικούς και βασισμένους σε αποδείξεις τρόπους.
Άλλωστε κάθε μέρα οι εκπαιδευτικοί σχεδιάζουν και δοκιμάζουν νέες μεθόδους και πρακτικές διδασκαλίας, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία εκμάθησης, αλλά δυστυχώς οι ανακαλύψεις τους συχνά παραμένουν μόνο για τους ίδιους ή τους κοντινούς συναδέλφους τους. «Η επαγγελματική τους εξέλιξη δεν έχει ενσωματώσει στον καθημερινό ρόλο του δασκάλου την ιδέα ότι θα μπορούσαν να ανακαλύψουν κάτι που αξίζει να επικοινωνήσουν με άλλους δασκάλους ή να βασιστούν ο ένας στις ιδέες του άλλου». Σε αυτή την μεταπτυχιακή εργασία σκοπεύουμε να παρουσιάσουμε ένα εκπαιδευτικό σχέδιο για το φως και τα χαρακτηριστικά και τις ιδιότητές του που απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Χρησιμοποιήσαμε την τεχνολογία (ψηφιακός μετασχηματισμός) και μια προσέγγιση μάθησης που βασίζεται στην έρευνα γιατί οι παιδαγωγικές πρακτικές που βασίζονται σε διερευνητικές μεθόδους είναι πιο αποτελεσματικές, αυξάνουν την περιέργεια και το ενδιαφέρον των παιδιών και ενθαρρύνουν τις σχέσεις μεταξύ όλων των ενδιαφερομένων. Για το σχεδιασμό των δραστηριοτήτων επιλέξαμε το διαδικτυακό σύστημα διαχείρισης μαθησιακών δραστηριοτήτων Learning Designer, ως ένα τρόπο αποτύπωσης και διαμοιρασμού της παιδαγωγικής φόρμας που έχουμε σχεδιάσει. | el |
dc.format.extent | 157 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Ψηφιακές δεξιότητες | el |
dc.subject | Ψηφιακός μετασχηματισμός | el |
dc.subject | Φυσικές επιστήμες | el |
dc.subject | Διερευνητική μέθοδος | el |
dc.subject | Learning designer | el |
dc.subject | Διερευνητική μάθηση | el |
dc.title | Ψηφιακές δεξιότητες και διερευνητική μάθηση στον 21ο αιώνα: Μελέτη περίπτωσης στην προσχολική εκπαίδευση | el |
dc.title.alternative | Digital skills and inquiry-based learning in 21st century: Case study in preschool education | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Κυτάγιας, Χρήστος | |
dc.contributor.committee | Spyridakos, Athanasios | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
dc.contributor.master | Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.description.abstracttranslated | Twenty First Century skills are the 12 abilities that in our days students need to succeed in their studies, careers and lives and they are divided into 1) Learning Skills: critical thinking, creativity, collaboration, communication, 2) Literacy Skills: information, media and technology literacy and 3) Life Skills: flexibility, leadership, initiative, productivity and the social skills. Each skill is unique, but all have something in common: they are necessary component of success, and all are essential in the age of Information and Internet. As the European Framework for the Digital Competence of Educators (DigCompEdu) is describing «the teaching professions face rapidly changing demands, which require a new, broader and more sophisticated set of competences than before. In particular, the ubiquity of digital devices and applications and the duty to help students become digitally competent, requires educators to develop their digital competence». The framework, also, aims to «detail how digital technologies can be used to enhance and innovate education and training». Even more, teachers have to cope with the change of teaching that it isn’t transfer of knowledge to students anymore, but a design science. Today’s teachers ought to work out methods and techniques of improving what they do in their classes in creative and evidence-based ways. After all, every day teachers design and test new methods and practices of teaching, using learning technology, but sadly, their discovers often remain for themselves or for their close colleagues. «Their professional development has not embedded in the teacher’s everyday role the idea that they could discover something worth communicating to other teachers or build on each other’s ideas». In this postgraduate work, we intend to present a learning design about light and its characteristics and properties that aimed at preschool school children. We’ve used learning technology (digital transformation) and an inquiry-based learning approach because pedagogical practices based on inquiry-based methods are more effective, increase children’s interest and encourage relationships between all the stakeholders.
For the activities’ designing, we’ve chosen the online learning activity management system of Learning Designer as a way of capturing and sharing our pedagogic form we have designed. | el |