Παιχνίδι πλατφόρμας 2D για περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση
Α 2D Platform Game for environmental awareness
Keywords
Περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση ; Δισδιάστατα παιχνίδια πλατφόρμας ; Ανάπτυξη παιχνιδιών ; Αλληλεπίδραση ανθρώπου-μηχανήςAbstract
Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ανάλυση του τρόπου με τον οποίο ένα
ηλεκτρονικό παιχνίδι μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην Περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των
νέων. Τα εκπαιδευτικά παιχνίδια υπάρχουν στο προσκήνιο εδώ και πολύ καιρό. Δυστυχώς όμως
το μερίδιο τους στην προτίμηση του κοινού είναι χαμηλό μπροστά στα άλλα είδη λογισμικών. Για
αυτό τον λόγο, επιλέξαμε να χρησιμοποιήσουμε ένα πιο διαδεδομένο είδος, τα Δισδιάστατα
Παιχνίδια Πλατφόρμας.
Με αυτόν τον τρόπο και με στοιχεία του μοντέλου της διαπαιδαγώγησης κατά Montessori -
ελευθερία του χρήστη να επιλέξει και να ενεργήσει ελεύθερα μέσα σε ένα περιβάλλον που
προετοιμάζεται σταδιακά -, με τις αρχές που υπέδειξε με τα πειράματα του πάνω στο φαινόμενο
των εξαρτημένων ανακλαστικών ο Ρώσος Φυσιολόγος Ivan Pavlov και με το μοντέλο που
υπέδειξε ο Marc Prensky σχετικά με τα επίπεδα μάθησης που αναπτύσσει ένα παιχνίδι,
καταφέρνουμε με έναν προσιτό και καθηλωτικό τρόπο να διαπαιδαγωγήσουμε τον χρήστη ως προς
την Προστασία της άγριας ζωής και κατ’ επέκταση της προστασίας του περιβάλλοντος. Η
εφαρμογή, για να κρατήσει τον χρήστη προσηλωμένο κατά την αλληλεπίδρασή του με το γραφικό
περιβάλλον, ενσωματώνει εξατομικευμένες συμβουλές προς τον χρήστη. Η περιβαλλοντική
εκπαίδευση είναι μια λέξη που εμφανίστηκε έντονα στο προσκήνιο από την δεκαετία του 1960
εξαιτίας των οξυμένων περιβαλλοντικών προβλημάτων, με στόχο την περιβαλλοντική
ευαισθητοποίηση των πολιτών και την προοπτική να αντιπαρατεθεί στα στερεότυπα και
προκαταλήψεις που βασίστηκαν για πολλά χρόνια στην κυρίαρχη αντίληψη που θεωρεί τον
άνθρωπο αφέντη της φύσης. Η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση μέσα στην εφαρμογή εστιάζει
πάνω στην προστασία της άγριας ζωής από τεχνητά ή φυσικά αίτια και την επίδραση που μπορεί
να έχει ένα άτομο ,μόνο του ή μέσα από ένα σύνολο μένοντας πάντα ασφαλής.
Σύμφωνα με τα παραπάνω και με την χρήση της Unity, πλατφόρμα δημιουργίας παιχνιδιών,
δημιουργήσαμε ένα δισδιάστατο παιχνίδι πλατφόρμας για χρήση σε Windows PC , Mac και Linux
με στόχο την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. Το παιχνίδι , μέχρι τώρα, έχει μια στατική σκηνή
τύπου Menu και τέσσερεις δια δραστικές πίστες. Οι πίστες φέρνουν τον χρήστη σε επαφή με
περιβαλλοντικά και οικολογικά ζητήματα όπως η υπερθέρμανση του πλανήτη και προστασία της
άγριας ζωής.
“If you want to have enough to give to others, you will need to take care of yourself first. A
tree that refuses water and sunlight for itself can’t bear fruit for others.”
– Emily Maroutian
Abstract
The purpose of this dissertation is to analyze the way how an electronic game can be used
to raise the environmental awareness of young people. However, unfortunately, their portion in
the public preference is negligible compared to other genres. For the above reason, we chose to
use a more widespread kind of game, the Two-Dimensional Platform Games.
In this way and through elements of the Montessori model of education- freedom of the user to
choose and act at will in an environment that is gradually being prepared-, the principles which
were pointed out through the experiments on the phenomenon of addictive reflexes by the Russian
physiologist Ivan Pavlov and the model that was suggested by Marc Prensky regarding the learning
levels that a game develops, we are able, in an accessible and immersive way, to educate the user
on terms of wildlife protection and therefore on the protection of the environment. The application,
in order to keep the user enthralled, is composed of, the interaction between the graphical
environment, personalized advice to the user regarding the improvement of the environment.
Environmental education is a word that has come to the fore since the 1960s due to the acute
environmental problems, with the goal of raising environmental awareness of citizens and the
prospect of confronting the stereotypes and prejudices that have emerged many years from the
belief that humans are the masters of nature. In relation to the environmental awareness, the
application focuses on the protection of wildlife from artificial or natural causes and the impact
that an individual can have, alone or as part of a team, while remaining safe.
According to the above and with the usage of Unity, Game Design Engine, we created a twodimensional
platform game playable in Windows PC, Mac and Linux, with the purpose of
environmental awareness. The game, till now, has one static Menu Scene and four interactive
levels. The levels bring the user in contact with environmental and ecological issues such as global
warming and wildlife protection.
“If you want to have enough to give to others, you will need to take care of yourself first.
A tree that refuses water and sunlight for itself can’t bear fruit for others.”
– Emily Maroutian