Η διαχείριση της αλλαγής και η προώθηση της καινοτομίας στη δημόσια διοίκηση. Μελέτη περίπτωσης: H διοίκηση του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ)
The management of change and the promotion of innovation in public administration. Case study: Τhe administration of the electronic national social security institution (e-EFKA)
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Γρίβας, Σπυρίδων
Date
2022-06-08Advisor
Αλεξόπουλος, ΑνδρέαςKeywords
Οργανωσιακή αλλαγή ; Οργανωσιακή κουλτούρα ; Διαχείριση αλλαγών ; e-ΕΦΚΑ ; ΚαινοτομίαAbstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό την διερεύνηση και την ανάλυση των αντιλήψεων των εργαζομένων της Διοίκησης του e-ΕΦΚΑ σχετικά με την στάση τους έναντι των αλλαγών και των καινοτομιών, οι οποίες έχουν εφαρμοστεί στον φορέα από την δημιουργία του και μεταγενέστερα, καθώς επίσης και την διερεύνηση και ανάλυση των αντιλήψεων τους ως προς την προώθηση καινοτομιών στον φορέα και την συμβολή που παρέχουν στους ίδιους, στους πολίτες και στον φορέα συνολικά. Η μεθοδολογία της έρευνας που ακολουθήθηκε είναι η επαγωγική. Για την διερεύνηση των ερευνητικών υποθέσεων που τέθηκαν χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική έρευνα μέσω της διανομής ερωτηματολογίου, με το δείγμα της έρευνας να αποτελούν οι εργαζόμενοι της Διοίκησης του e-ΕΦΚΑ. O σχεδιασμός του ερωτηματολογίου πραγματοποιήθηκε μέσω της εφαρμογής Google forms, η διανομή του μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και η στατιστική ανάλυση των δεδομένων του μέσω του προγράμματος SPSS. Τέλος, τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν την στάση των εργαζομένων της Διοίκησης του e-ΕΦΚΑ έναντι των αλλαγών και των καινοτομιών που συνδέονται με αυτές, καθώς και την συμβολή των καινοτομιών στην αποτελεσματικότητα των εργαζομένων, στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και την συνολική απόδοση του φορέα.
Abstract
This thesis aims to investigate and analyze the perceptions of the employees of the management of the e-EFKA regarding their attitude towards the changes and innovations that have been implemented in the organization since its creation and afterwards, as well as to investigate and analyze their perceptions regarding the promotion of innovations in the organization and the contribution they provide to themselves, to citizens and the institution as a whole. The research methodology followed is inductive. For the investigation of the research cases that were raised, the quantitative research was used through the distribution of a questionnaire, with the sample of the survey being the employees of the Management of e-EFKA. The design of the questionnaire was carried out through the Google forms application, its distribution through e-mail and the statistical analysis of the data through the SPSS program. Finally, the results of the survey highlighted the attitude of the employees of the e-EFKA management towards the changes and the innovations associated with them, as well as the contribution of the innovations to the efficiency of the employees, the better service to citizens and the overall performance of the organization.