Προσδιορισμός των καθηκόντων ανά θέση ευθύνης στη δημόσια διοίκηση
Job description and competencies assignment in public administration
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Κουτρομάνου, Βασιλική
Ημερομηνία
2022-07-05Επιβλέπων
Πραβίτα, Μαρία ΗλιάναΛέξεις-κλειδιά
Περιγράμματα θέσεων εργασίας ; Ανάλυση θέσης εργασίας ; Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού ; Δημόσια διοίκηση ; Θεωρία των οργανώσεωνΠερίληψη
Ποτέ στην πρόσφατη ιστορία του σύγχρονου Ελληνικού κράτους, η Δημόσια Διοίκηση της χώρας δεν έχει λειτουργήσει και στελεχωθεί με ορθολογικά πρότυπα και αξιοκρατικές διαδικασίες. Αντίθετα, παρά τις μεταρρυθμιστικές προσπάθειες που
έχουν επιχειρηθεί κατά καιρούς, από όλες σχεδόν τις μεταπολεμικές κυβερνήσεις, το πρόβλημα της πλημμελούς λειτουργίας της και της αναποτελεσματικότητάς της παραμένει. Η παρούσα εργασία επιχειρεί να καταδείξει τη σημασία και τον ρόλο που
διαδραματίζουν τα Περιγράμματα Θέσεων Εργασίας στην προσπάθεια εξορθολογισμού της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης και στην εμπέδωση μιας πιο ευέλικτης διοικητικής κουλτούρας, τόσο μέσα από τις Εκθέσεις Εμπειρογνωμόνων που
εκπονήθηκαν μεταπολεμικά, όσο και μέσα από τις κυριότερες Θεωρίες των Οργανώσεων. Στο πλαίσιο της εργασίας αναλύεται, επίσης, ο εννοιολογικός προσδιορισμός αυτού του εργαλείου, η μεθοδολογία και οι τεχνικές υλοποίησης και κατάρτισής του, αλλά
και οι διάφοροι τομείς της διοικητικής πρακτικής στους οποίους είναι απαραίτητη η εφαρμογή τους, ενώ περιγράφονται και οι προσπάθειες εισαγωγής του στον Ελληνικό Δημόσιο Τομέα, τα τελευταία 30 περίπου χρόνια, μέσα από την παρουσίαση των
νομοθετημάτων και των πολιτικών που εκπονήθηκαν για αυτόν τον σκοπό. Τέλος, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα της μελέτης αυτής, καταδεικνύοντας την καίρια θέση του ανθρώπινου παράγοντα και της σημασίας του σωστού ανθρώπου στη
σωστή θέση στην αναδιάρθρωση του δημοσίου τομέα.
Περίληψη
Never in the recent history of the modern Greek state, has the Public Administration of the country been operated and staffed with rational standards and meritocratic procedures. On the contrary, despite the reform efforts that have been made from time to time by almost all post-war governments, the problem of its malfunctioning and inefficiency remains. This paper attempts to demonstrate the importance and role of Job Descriptions in the effort to streamline the Greek Public Administration and to consolidate a more flexible management culture, both through the Expert Reports prepared after the war and through the of Organizations. This work also analyzes the conceptual definition of this tool, the methodology and techniques of its implementation and design, but also the various areas of administrative practice in which their application is necessary, while describing the efforts to introduce it in the Greek Public Sector, over the last 30 years, through the presentation of
legislation and policies developed for this purpose. Finally, the conclusions of this study are presented, demonstrating the position of the human factor and the importance of the right person in the right place in the restructuring of the public sector.