dc.contributor.advisor | Psycharis, Yannis | |
dc.contributor.author | Λυκούδη, Σοφία | |
dc.date.accessioned | 2022-07-18T09:53:11Z | |
dc.date.available | 2022-07-18T09:53:11Z | |
dc.date.issued | 2022-07-07 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2531 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2371 | |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη και ανάλυση των φορολογικών και δημοσιονομικών μέτρων που εφαρμόστηκαν στην περίπτωση του ελληνικού κράτους, κατόπιν του ξεσπάσματος της πρόσφατης οικονομικής κρίσης του 2008 και κατά τη διάρκεια των ετών επιβολής των αλλεπάλληλων μνημονίων. Μάλιστα, προκειμένου να πλαισιωθεί η θεωρητική και νομική προσέγγιση με πρακτικά παραδείγματα, δημιουργήσαμε συνολικά επτά διαφορετικές περιπτώσεις φορολογουμένων φυσικών και νομικών προσώπων, στις οποίες συγκρίναμε τα αποτελέσματα των φορολογικών τους επιβαρύνσεων και του εναπομένοντος εισοδήματός τους, εφαρμόζοντας τα φορολογικά καθεστώτα που ίσχυαν από το 2014 μέχρι και το 2019. Σε κάθε περίπτωση, τονίζεται ότι το ελληνικό κράτος, κατά τη διάρκεια του 2008, οπότε και ξέσπασε η οικονομική κρίση, δεν επλήγη μόνο από οικονομικής, αλλά και από δημοσιονομικής πτυχής. Αυτό σημαίνει ότι η Ελλάδα ήρθε αντιμέτωπη αφενός με πτωτική πορεία του οικονομικού κύκλου και αφετέρου με ολοσχερή εκτροχιασμό των δημόσιων οικονομικών της, λόγω διαφόρων δομικών παραγόντων. Επίσης, πρέπει να επισημανθεί ότι από την κρίση του 2008 και εντεύθεν δεν βίωσαν όλες οι χώρες τον ίδιο οικονομικό εκτροχιασμό, όπως συνέβη στην περίπτωση της Ελλάδας. Κατά τη διάρκεια των ετών των μνημονίων, το ελληνικό κράτος ιεραρχικά τοποθετείται στις πρώτες θέσεις της υψηλότερης φορολογίας, συγκριτικά με την περίπτωση άλλων ευρωπαϊκών χωρών, ενώ παράλληλα ήρθε αντιμέτωπο με αλλεπάλληλα δημοσιονομικά ελλείμματα. Επιπροσθέτως, η χαμηλή φοροεισπρακτική δυνατότητα του ελληνικού κράτους κρίνεται επιβαρυντική για την ένταση της παραοικονομίας και την έξαρση φαινομένων φοροδιαφυγής. Τέλος, εκ των πρακτικών παραδειγμάτων που παρατέθηκαν, το φορολογικό καθεστώς που ίσχυε το 2019 κρίθηκε συμφερότερο συγκριτικά με τα υπόλοιπα φορολογικά καθεστώτα που ίσχυαν κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος 2014 – 2019, τόσο για την περίπτωση των φυσικών όσο και για την περίπτωση των νομικών προσώπων, αλλά εν κατακλείδι, η υπερφορολόγηση, στην περίπτωση του ελληνικού κράτους, δεν επέφερε εύκολα και αβίαστα την προσδοκώμενη αύξηση. | el |
dc.format.extent | 94 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Μνημόνιο | el |
dc.subject | Δημοσιονομική πολιτική | el |
dc.subject | Φορολογική πολιτική | el |
dc.subject | Φορολογικές μεταρρυθμίσεις | el |
dc.subject | Ελλάδα | el |
dc.subject | Οικονομικές κρίσεις | el |
dc.subject | Οικονομική ύφεση | el |
dc.title | Δημοσιονομικά και φορολογικά μέτρα στην Ελλάδα στην εποχή των μνημονίων | el |
dc.title.alternative | Fiscal and tax measures in Greece in the era of memoranda | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Ασωνίτου, Σοφία | |
dc.contributor.committee | Ntanos, Stamatios | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
dc.contributor.master | Δημόσια Διοίκηση – Δημόσιο Μάνατζμεντ | el |
dc.description.abstracttranslated | The purpose of this dissertation is to study and analyze the fiscal and tax measures taken in the case of the Greek state, following the outbreak of the recent financial crisis of 2008 and during the years of enforcing successive memoranda. In fact, in order to frame the theoretical and jurisprudential approach with practical examples, we created a total of eight different cases of taxpayers and legal entities, in which we compared the results of their tax charges and their residual income, applying the tax regimes up to 2014 and in 2019. In any case, it is emphasized that the Greek state, during 2008, when the financial crisis broke out, was affected not only from an economic, but also from a fiscal point of view. This means that Greece was faced on the one hand with a declining course of the economic cycle and on the other hand with a complete derailment of its public finances, due to various structural factors. It should also be noted that since the crisis of 2008 not all countries have experienced the same economic derailment, as happened in the case of Greece. During the years of the memoranda, the Greek state is hierarchically placed in the first places of the highest taxation, compared to the case of other European countries, while at the same time it was faced with successive budget deficits. In addition, the low tax collection capacity of the Greek state is considered aggravating for the intensity of the informal economy and the escalation of tax evasion. In conclusion, from the practical examples given, the tax regime in force in 2019 was considered more advantageous compared to the other tax regimes in force during the period 2014 - 2019, for both the case of natural and the case of legal persons, but in conclusion, the over-taxation did not easily and effortlessly lead to the expected increase in budget revenues in the case of the Greek state. | el |