Εμφάνιση απλής εγγραφής

Το φάσμα των ψυχικών διαταραχών στην παιδική και εφηβική ηλικία και η συμβολή της μουσικοθεραπείας

dc.contributor.advisorMichalopoulos, Efstathios
dc.contributor.authorΒιάζη, Ελένη
dc.date.accessioned2022-07-19T06:22:27Z
dc.date.available2022-07-19T06:22:27Z
dc.date.issued2022-07-15
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2536
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2376
dc.description.abstractΤο φάσμα των ψυχικών διαταραχών στην παιδική και εφηβική ηλικία περιλαμβάνει ένα σύνολο διάχυτων νευροαναπτυξιακών διαταραχών με σοβαρές επιπτώσεις στην ψυχική και σωματική υγεία του παιδιού και του εφήβου και με σημαντική έκπτωση τόσο στις συναισθηματικές και γνωστικές λειτουργίες του όσο και στις επικοινωνιακές και κοινωνικές δεξιότητές του. Τα συμπτώματα των ψυχικών ασθενειών εμφανίζονται συνήθως κατά την παιδική ηλικία, γίνονται, όμως, αντιληπτά στην έναρξη της εφηβείας και επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό το συναίσθημα, τη συμπεριφορά, τη σκέψη και τη λειτουργικότητα του ατόμου σε διάφορους τομείς της ζωής του. Η αιτιοπαθογένειά τους είναι πολυπαραγοντική και οφείλεται στην αλληλεπίδραση γενετικών, βιολογικών, ψυχοκοινωνικών και περιβαλλοντικών παραγόντων. Η γενετική βάση και οι νευροανατομικές δυσλειτουργίες του εγκεφάλου σε συνδυασμό με τις πρώιμες εμπειρίες του ατόμου και τις κοινωνικές συνθήκες και μεταβολές αποτελούν παράγοντες που ευνοούν την εμφάνιση παθολογικών αποκλίσεων και συμπεριφορών και συντελούν στην παθογένεση συναισθηματικών διαταραχών. Η έγκαιρη διάγνωση και η άμεση θεραπευτική παρέμβαση είναι καθοριστικής σημασίας για την αντιμετώπιση της συμπτωματολογίας της ψυχικής νόσου και τη βελτίωση της ψυχοσωματικής και κοινωνικής ανάπτυξης του ασθενούς. Στις διάφορες μορφές ψυχοθεραπείας έρχεται να προστεθεί μια μορφή συμπληρωματικής – εναλλακτικής θεραπευτικής παρέμβασης, η μουσικοθεραπεία, η οποία μπορεί να εφαρμοστεί σε διάφορες μορφές αναπτυξιακών, συναισθηματικών, ψυχοσωματικών και νευρολογικών διαταραχών. Λόγω της ευπλαστότητας του εγκεφάλου και της προσαρμογής του ως αποτέλεσμα των δραστηριοτήτων του ατόμου και των περιβαλλοντικών συνθηκών, η ενασχόληση με τη μουσική μπορεί να ενεργοποιήσει νευροπλαστικές μεταβολές, να αποκαταστήσει συναισθηματικές και γνωστικές λειτουργίες του εγκεφάλου, να ενισχύσει αισθητικοκινητικές δεξιότητες σε άτομα με νευροαναπτυξιακές διαταραχές, να προωθήσει την κοινωνική αλληλεπίδραση και να βελτιώσει την ποιότητα ζωής τόσο των ψυχικά ασθενών όσο και των οικογενειών τους.el
dc.format.extent77el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΨυχικές διαταραχέςel
dc.subjectΕυπλαστότητα του εγκεφάλουel
dc.subjectΠαθολογική συμπεριφοράel
dc.subjectΣυναίσθημαel
dc.subjectΓενετικό υπόβαθροel
dc.subjectΠεριβάλλονel
dc.subjectΜουσικοθεραπείαel
dc.titleΤο φάσμα των ψυχικών διαταραχών στην παιδική και εφηβική ηλικία και η συμβολή της μουσικοθεραπείαςel
dc.title.alternativeThe spectrum of mental disorders in childhood and adolescence and the contribution of music therapyel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeKriebardis, Anastasios
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedThe spectrum of mental disorders in childhood and adolescence includes a set of diffuse neurodevelopmental disorders with serious effects on the mental and physical health of the child and adolescent and with a significant impairment both in his emotional and cognitive functions and in his communication and social skills. The symptoms of mental illnesses usually appear during childhood, but they are perceived at the beginning of adolescence and greatly affect the emotion, behavior, thinking and functionality of the person in various areas of his life. Their etiopathogenesis is multifactorial and is due to the interaction of genetic, biological, psychosocial and environmental factors. The genetic basis and neuroanatomical dysfunctions of the brain in combination with the early experiences of the individual and the social conditions and alterations are factors that favor the appearance of pathological deviations and behaviors and contribute to the pathogenesis of emotional disorders. Early diagnosis and immediate therapeutic intervention are crucial for the treatment of the symptomatology of mental illness and the improvement of the psychosomatic and social development of the patient. To the various forms of psychotherapy comes a form of complementary – alternative therapeutic intervention, music therapy, which can be applied to various forms of developmental, emotional, psychosomatic and neurological disorders. Due to the malleability of the brain and its adaptation as a result of the individual's activities and environmental conditions, playing music can activate neuroplastic changes, restore emotional and cognitive functions of the brain, enhance sensorimotor skills in people with neurodevelopmental disorders, promote social interaction and improve the quality of life of both mentally ill and families their.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές