Show simple item record

Η προσέγγιση μαθηματικών εννοιών στην προσχολική ηλικία μέσα από βιωματική μάθηση και παράλληλη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών

dc.contributor.advisorΠαναγιωτακοπούλου, Ιωάννα - Σταματίνα
dc.contributor.advisorPanagakos, Ioannis
dc.contributor.authorΧατζηδάκη, Αγγελική
dc.date.accessioned2022-07-21T06:04:13Z
dc.date.available2022-07-21T06:04:13Z
dc.date.issued2022-07-15
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2581
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2421
dc.description.abstractΕισαγωγή: Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας έρχονται σε επαφή με αρκετές μαθηματικές έννοιες μέσα από το παιχνίδι και την αλληλεπίδραση με το περιβάλλον τους. Η προσχολική αγωγή οφείλει να συστηματοποιήσει την μαθηματική εκπαίδευση εφαρμόζοντας κατάλληλες πρακτικές για μικρά παιδιά (Ζαχάρος, 2006). Η παρούσα εργασία αποτελεί μία βιβλιογραφική έρευνα γύρω από τη διδακτική των μαθηματικών σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην μαθηματική εκπαίδευση καθώς και την διερεύνηση της αποτελεσματικότητας προγράμματος μαθηματικών δεξιοτήτων που συνδυάζει το βιωματικό παιχνίδι με απτά υλικά και ψηφιακά μέσα. Σκοπός: Σκοπός της εργασίας είναι η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας συγκεκριμένου παρεμβατικού προγράμματος που αφορά την εξοικείωση παιδιών προσχολικής ηλικίας σε μαθηματικές έννοιες των βασικών επιπέδων γεωμετρικών σχημάτων, μέσω της βιωματικής μάθησης και του παιχνιδιού. Μέθοδος: Η μεθοδολογία που χρησιμοποιείται για αυτόν τον σκοπό είναι η ποιοτική. Εφαρμόζεται η τεχνική της έρευνας – δράσης ακολουθώντας σε αυτήν τις αρχές της βιωματικής μάθησης μέσα από το παιχνίδι και την χρήση μέσων τεχνολογίας. Τα μεθοδολογικά εργαλεία τα οποία χρησιμοποιήθηκαν είναι η παρατήρηση, η τήρηση ημερολογίου, η φωτογράφηση των δράσεων των παιδιών, η συνέντευξη σε μορφή ανοιχτής συζήτησης και η τήρηση φακέλου κάθε μαθητή. Αποτελέσματα: Η ανάλυση των δεδομένων της έρευνας, έπειτα από την εφαρμογή της διδακτικής παρέμβασης, ανέδειξε τις ικανότητες των παιδιών ως προς την αναγνώριση, ονομασία και ομαδοποίηση των τεσσάρων βασικών σχημάτων. Όσο αφορά τον σχεδιασμό και την κατασκευή των σχημάτων αυτών τα παιδιά έδειξαν ευκολία στην κατασκευή και σχεδίαση του κύκλου και μεγαλύτερη δυσκολία στα υπόλοιπα σχήματα όπου και χρειάζονταν υποστήριξη από τα άλλα παιδιά της ομάδας ή την παιδαγωγό. Συμπεράσματα: Ο σχεδιασμός μαθησιακών δραστηριοτήτων που συνδυάζουν την αλληλεπίδραση των παιδιών προσχολικής ηλικίας με απτά και ψηφιακά υλικά μεσώ της βιωματικής μάθησης και του παιχνιδιού, συντελούν στην εξοικείωση των παιδιών με μαθηματικές έννοιες των βασικών επίπεδων γεωμετρικών σχημάτων. Η δυσκολία των παιδιών εντοπίστηκε στην κατηγοριοποίηση των γεωμετρικών σχημάτων και ιδιαίτερα του τριγώνου και του ορθογώνιου παραλληλόγραμμου όταν άλλαζε η τοποθέτησή τους στο χώρο, το μέγεθός τους και ή μορφή τους. Επομένως η ενασχόληση των παιδιών με δραστηριότητες που παρέχουν τα σχήματα σε διαφορετικά μεγέθη, και μορφές είναι πολύ σημαντική για τη βελτίωση της εννοιολογικής τους κατανόησης.el
dc.format.extent113el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠροσχολική ηλικίαel
dc.subjectΜαθηματική εκπαίδευσηel
dc.subjectΓεωμετρικά επίπεδα σχήματαel
dc.subjectΔιδακτική των μαθηματικώνel
dc.subjectΤεχνολογίες της πληροφορίας και των επικοινωνιώνel
dc.titleΗ προσέγγιση μαθηματικών εννοιών στην προσχολική ηλικία μέσα από βιωματική μάθηση και παράλληλη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιώνel
dc.title.alternativeThe approach of mathematical concepts in preschool through experiential learning and parallel utilization of new technologiesel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΠαναγάκος, Ιωάννης
dc.contributor.committeeΠαναγιωτακοπούλου, Ιωάννα - Σταματίνα
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: Most aspects of human activity involve forms of formal or informal mathematical thought. Children come into contact with several pre-school mathematical concepts through play and interaction with their environment. In this simple way they are able to construct mathematical knowledge. Preschool education must undertake the construction of this knowledge in a systematic mathematical education by applying appropriate practices for young children (Zacharos, 2006). The present work was carried out by the need for bibliographic research on the teaching of mathematics to preschool children, the mathematical concepts they can approach, the use of information and communication technology in mathematics education and to investigate the effectiveness of a mathematics program skills that combine experiential play with tangible materials and digital media. Purpose: The purpose of the work is to investigate the effectiveness of a specific intervention program that concerns the familiarization of preschool children in mathematical concepts of the basic levels of geometric shapes, through experiential learning and play. Method: The methodology used is qualitative. The action research technique is applied, following the principles of experiential learning through play and the use of technology. The methodological tools used are observation, keeping a diary, photographing the children's actions, interviewing in the form of an open discussion and keeping a file of each student. Results: The analysis of the research data, after the implementation of the teaching intervention, highlighted the abilities of the children in terms of recognition, naming and grouping of the four basic shapes. Regarding the design and construction of these shapes, the children showed ease in the construction and design of the circle and greater difficulty in the other shapes where they needed support from the other children in the group or the teacher. Conclusions: Designing learning activities that combine preschool children's interaction with tangible and digital materials through experiential learning and play contribute to children's familiarity with mathematical concepts of basic flat geometric shapes. The children's difficulty was identified in the categorization of geometric shapes and especially the triangle and the rectangular parallelogram when their location in space, their size and/or shape changed. Therefore, engaging children in activities that provide shapes in different sizes, and shapes is very important for improving their conceptual understanding.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές