dc.contributor.advisor | Yannas, Prodromos | |
dc.contributor.author | Χριστοδούλου, Εμμανουήλ | |
dc.date.accessioned | 2022-07-26T11:39:45Z | |
dc.date.available | 2022-07-26T11:39:45Z | |
dc.date.issued | 2022-07-14 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2682 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2522 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα μελέτη έχει ως κύριο στόχο τον εντοπισμό των συγκεκριμένων χαρακτηριστικών και συσχετισμένων συμπεριφορών που βοηθούν τους μουσικούς να συνειδητοποιήσουν τις δυνατότητές τους, έχοντας επίγνωση των προκλήσεων που
αντιμετωπίζουν καθώς αναπτύσσονται και να φτάσουν σε επίπεδο αριστείας. Οι ερευνητικές υποθέσεις που τέθηκαν στην παρούσα έρευνα είναι οι εξής: -Ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της αριστείας και με ποιους τρόπους κατακτιούνται; -Υπάρχουν άνθρωποι που μπορούν να βοηθήσουν στο δρόμο αυτό; -Ποια η σημασία των τεχνικών δεξιοτήτων, του προσωπικού στυλ και του θεωρητικού υποβάθρου; -Ποια η συμβολή του ταλέντου και ποια της εξάσκησης για την αριστεία στη μουσική; -Ποια η σημασία της εκφραστικότητας και πώς επιτυγχάνεται; -Ποιες είναι ενδεικτικά οι ώρες ενασχόλησης των συνεντευξιαζόμενων πάνω στο όργανο τους και στις τεχνικές τους δεξιότητες; Για να απαντηθούν οι ερευνητικές αυτές υποθέσεις, διενεργήθηκε μια ποιοτική έρευνα με κύριο εργαλείο την ημιδομημένη συνέντευξη. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 6 άτομα με μοναδικό κριτήριο να είναι Έλληνες μουσικοί. Αναλυτικότερα κατά τη διενέργεια της έρευνας έλαβαν χώρα 6 ημι- δομημένες συνεντεύξεις σε καταξιωμένους Έλληνες μουσικούς (Αριθμός ανάλογος θεωρητικού κορεσμού). Από την όλη έρευνα διαπιστώθηκε ότι η αριστεία προϋποθέτει ο μουσικός να νιώθει ευτυχία από αυτό που κάνει, ενώ ταυτόχρονα να είναι λειτουργικός και να μπορεί να μοιράζεται. Με άλλα λόγια η σχέση του μουσικού με την τέχνη του είναι μια σχέση πάθους, που ανατροφοδοτεί τον ίδιο τον μουσικό και τον ωθεί να υπερβαίνει τον εαυτό του. Η έννοια της αριστείας φάνηκε ότι είναι δύσκολο να αποσαφηνιστεί, διότι υπάρχει μεγάλη υποκειμενικότητα στην ερμηνεία της τέχνης. Για πολλούς ο άριστος μουσικός είναι μέλος μιας ορχήστρας και μπορεί να παίξει ομαδικά, ενώ ταυτόχρονα είναι άφταστος και στο αυτοσχεδιαστικό κομμάτι. Άλλοι πάλι θεωρούν ότι η αριστεία μετριέται με την ικανότητα μετάδοσης συναισθημάτων στον ακροατή, με το προσωπικό στυλ, τη μοναδικότητα και την ευρεία αποδοχή από τους άλλους μουσικούς. Ο δρόμος προς την αριστεία απαιτεί εξάσκηση, ευφυΐα στην επιλογή κατάλληλων συμπαικτών, ταλέντο, ενσυναίσθηση, ευαισθησία και συνεχή υπέρβαση του εαυτού. Στον δρόμο αυτό σημαντικοί φαίνονται να είναι οι δάσκαλοι, οι μουσικοί πρότυπα, οι μουσικοί που παίζει μαζί τους καθώς και η ορχήστρα στην οποία εντάσσεται ο εκάστοτε καλλιτέχνης. Το προσωπικό στυλ φαίνεται να είναι σημαντικό καθώς είναι κάτι που ξεχωρίζει τον καλλιτέχνη, το οποίο αποτελεί το επιστέγασμα
ετών μελέτης και εξάσκησης. Επιπρόσθετα, από την έρευνα φάνηκε ότι οι περισσότεροι συνεντευξιαζόμενοι θεωρούν πιο σημαντική την εξάσκηση από το ταλέντο, σε μια αναλογία περίπου 80 εξάσκηση-20 ταλέντο, ενώ οι ίδιοι φαίνεται να εξασκούνται κατά μέσο όρο 16 ώρες την εβδομάδα γενικά και στις τεχνικές δεξιότητες τους περίπου το μισό αυτού του χρόνου. | el |
dc.format.extent | 93 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | Αριστεία | el |
dc.subject | Μουσική | el |
dc.subject | Ταλέντο | el |
dc.subject | Εξάσκηση | el |
dc.subject | Κριτήρια αριστείας | el |
dc.title | Η έννοια της αριστείας στη μουσική | el |
dc.title.alternative | The signification of excellence in music | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Spyridakos, Athanasios | |
dc.contributor.committee | Πιερράκος, Γεώργιος | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
dc.contributor.master | Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.description.abstracttranslated | Τhe main purpose of this study is to identify the specific characteristics and related behaviors that help musicians realize their potential, being aware of the challenges they face as they develop and reach a level of excellence. The research hypotheses presented in this research are the following: -What are the main characteristics of excellence and in what ways are they achieved?
In what ways can teachers or fellow musicians help performers achieve excellence? -What is the significance of technical skills, personal style and theoretical background? -What is the contribution of talent and what is the practice of excellence in music?
-What is the importance of expressiveness and how is it achieved? -What are the indicative hours of the interviewees' engagement on their instrument and in their technical skills? To answer these research hypotheses, qualitative research was conducted using
the semi-structured interview. The research sample consists of 6 people with the sole criterion of being Greek musicians. In more detail, during the research, 6 semi- structured interviews took place with renowned Greek musicians. Throughout the research it was found that excellence presupposes that the musician feels happiness from what s/he does, while at the same time being functional and being able to share. In other words, the relationship of the musician with his/her art is a relationship of
passion, which feeds the musician himself and pushes him/her to transcend himself. The concept of excellence seemed to be difficult to clarify, because there is a great deal of subjectivity in the interpretation of art. For many, the best musician is a member of an orchestra and can play in groups, while at the same time s/he cannot be surpassed in the improvisational part. Still others believe that excellence is measured by the ability to convey emotions to the listener, by personal style, uniqueness and wide acceptance by other musicians. The road to excellence requires practice, intelligence in choosing the right teammates, talent, empathy, sensitivity and constant self-transcendence. In this way, the teachers seem to be important, the music models, the musicians s/he plays with as well as the orchestra in which the respective artist belongs. Personal style seems to be important as it is something that distinguishes the artist, which is the culmination of years of study and practice. In addition, the survey showed that most interviewees consider talent training to be more important, at a rate of about 80 practice-20 talents, while they themselves seem to practice an average of 16 hours per week in general and their technical skills around half of this time. | el |