dc.contributor.advisor | Meintasi, Athanasia | |
dc.contributor.advisor | Deli, Ermioni | |
dc.contributor.author | Λαγού, Αικατερίνη | |
dc.contributor.author | Μπίλη, Βασιλική | |
dc.date.accessioned | 2022-07-29T06:49:30Z | |
dc.date.available | 2022-07-29T06:49:30Z | |
dc.date.issued | 2022-07-15 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2722 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2562 | |
dc.description.abstract | Περίληψη
Εισαγωγή: Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, οι μαθητές με ήπια νοητική υστέρηση ενσωμα-τώνονται όλο και περισσότερο στο τυπικό σχολείο. Η ένταξη στο τυπικό σχολικό πλαίσιο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να συμμετέχουν πλήρως και ενεργά στη ζωή του γενι-κού σχολείου, ωστόσο η ένταξη προϋποθέτει ευθύνη για την κοινότητα. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι εκπαιδευτικοί σε περιβάλλοντα συμπεριληπτικής εκπαίδευσης αναφέρουν υ-ψηλά επίπεδα άγχους. Η χρήση της τεχνολογίας μπορεί να βοηθήσει μαθητές με ήπια νοη-τική υστέρηση να ενισχύσουν την ανεξαρτησία τους στη τάξη.
Σκοπός: H παρούσα διπλωματική στοχεύει να αποτυπώσει τις απόψεις εκπαιδευτικών Α-βάθμιας και Β-βάθμιας εκπαίδευσης για τη συμπερίληψη μαθητών με Ελαφρά Νοητική Υστέρηση στο τυπικό σχολείο και τον υποστηρικτικό ρόλο της τεχνολογίας.
Μέθοδος: Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της έρευνας έγιναν με τη μέθοδο για την ποσοτι-κή έρευνα. Συντάχθηκε ένα ερωτηματολόγιο που χορηγήθηκε στους εκπαιδευτικούς ηλε-κτρονικά. Οι απαντήσεις καταχωρήθηκαν και επεξεργάστηκαν στατιστικά με το πρόγραμμα SPSS 26.0 ώστε να διερευνηθούν ο βαθμός που η συμπερίληψη προσεγγίζει τους μαθητές με Ήπια Νοητική Υστέρηση, τους ανασταλτικούς και βοηθητικούς παράγοντες και σε ποιο βαθμό οι ΤΠΕ (υπολογιστές, ταμπλέτες, διαδίκτυο) μπορούν να την υποστηρίξουν στο γε-νικό σχολείο.
Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα δείχνουν πως οι εκπαιδευτικοί πιστεύουν ότι πρέπει να διαθέτουν συγκεκριμένες γνώσεις και δεξιότητες για να μπορούν να υποστηρίξουν τους ΗΝΥ μαθητές και διαφαίνεται ότι παίζει ρόλο το αν ο εκπαιδευτικός είναι μόνιμος ή ανα-πληρωτής σε σχέση με την πεποίθηση ότι η συμπερίληψη δημιουργεί χάσμα εκπαίδευσης μεταξύ των μαθητών με ΗΝΥ και των συμμαθητών τους στο κοινό περιβάλλον.
Συμπεράσματα: Οι εκπαιδευτικοί ενώ έχουν θετική στάση απέναντι στη συμπερίληψη, θεωρούν ότι οι μαθητές με Ήπια Νοητική Υστέρηση ΗΝΥ προσεγγίζονται καλύτερα από την Ειδική Αγωγή και είναι προτιμότερο να φοιτούν σε ειδικά σχολεία. Η χρήση των ΤΠΕ μπορεί να στηρίξει τη συμπερίληψη στο γενικό σχολείο. | el |
dc.format.extent | 97 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Συμπερίληψη | el |
dc.subject | Ήπια νοητική υστέρηση | el |
dc.subject | Ειδική αγωγή | el |
dc.subject | Υποστηρικτική τεχνολογία | el |
dc.title | Απόψεις εκπαιδευτικών Α-βάθμιας και Β-βάθμιας εκπαί-δευσης για τη συμπερίληψη μαθητών με Ελαφρά Νοητική Υστέρηση στο τυπικό σχολείο και τον υποστηρικτικό ρόλο της τεχνολογίας | el |
dc.title.alternative | Teachers of primary and secondary school Attitudes toward the inclusion of students with mild mental retardation in the formal school and the supportive role of technology | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | KARKALOUSOS, PETROS | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | Abstract
Introduction: In many European countries, students with mild mental retardation are in-creasingly integrated into the formal school. Integration into the formal school environment enables students to participate fully and actively in this environment. However, integration presupposes responsibility for the community. Research has shown that educators in inclu-sive education environments report high levels of stress. The use of technology can help students with mild mental retardation to enhance their independence in the classroom.
Purpose: This study aims to collect the views of primary and secondary school teachers on the inclusive education of students with mild mental retardation and the supportive role of technology.
Method: The framework and implementation of the research was done using the method of quantitative research. A questionnaire was distributed to teachers electronically. The re-sponses were recorded and statistically processed with SPSS 26.0 program to investigate the extent to which inclusion approaches students with Mild Mental Retardation, inhibitory and assistive factors and the extent to which ICT (computers, tablets, internet) can support it in school.
Results: The results show that teachers need to have specific knowledge and skills to sup-port mild retarded students, and it seems that whether the teacher is a permanent or a sub-stitute in relation to this belief, that inclusion creates a learning gap between students with Mild Mental Retardation and their classmates in the common environment.
Discussion: Teachers, while having a positive attitude towards inclusion, believe that stu-dents with Mild Mental Retardation are better approached by Special Education and it is preferable to attend special schools. The use of ICT can support inclusive education in gen-eral school. | el |