Εμφάνιση απλής εγγραφής

Οι εκπαιδευτικές δράσεις των βιβλιοθηκών και η διά βίου μάθηση

dc.contributor.advisorGiannakopoulos, Georgios A.
dc.contributor.authorΑσλανίδου, Κωνσταντίνα
dc.date.accessioned2022-09-08T09:58:55Z
dc.date.available2022-09-08T09:58:55Z
dc.date.issued2022-07
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2848
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2688
dc.description.abstractΣτην παρούσα πτυχιακή εργασία θα επιχειρηθεί να καταδειχθεί η δράση των βιβλιοθηκών όλων των ειδών, προκειμένου να επιμορφώσουν και να καταρτίσουν διάφορες κοινωνικές ομάδες, ώστε να αποκομίσουν βασικές γνώσεις και δεξιότητες και έτσι να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες της σύγχρονης διαρκώς μεταβαλλόμενης κοινωνίας. Αναμφισβήτητα, ο ρόλος των βιβλιοθηκών είναι καθοριστικός ως μια ανεξάντλητη πηγή γνώσης και πληροφόρησης, προσφέροντας κοινωνικό έργο στο κοινό τους χωρίς να αγνοεί τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Για παράδειγμα, με στόχο τη Διά Βίου Μάθηση, η Βιβλιοθήκη του Αγροτικού Καταστήματος Κράτησης Αγιάς μέσα από επιμορφωτικές δράσεις αποσκοπεί στην προσωπική εξέλιξη των εγκλείστων ενώ παράλληλα τους ψυχαγωγεί. Τελικός στόχος της, η απρόσκοπτη επανένταξη τους στο κοινωνικό σύνολο, η απόκτηση βασικών γνώσεων, κριτικής σκέψης και η αποφυγή παραβατικών συμπεριφορών στο μέλλον. Σε ένα άλλο τομέα επίσης που οι Βιβλιοθήκες δείχνουν μεγάλη ευαισθησία είναι στα άτομα με ειδικές ανάγκες. Οι Δημοτικές-Δημόσιες Βιβλιοθήκες σαν ζωντανός οργανισμός αφουγκραζόμενες τον παλμό και τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, διευρύνουν τις δραστηριότητες τους μέσα από επιμορφωτικά προγράμματα, εκπαιδευτικές δράσεις όπως είναι η δημιουργική γραφή, σχολή γονέων, ομιλίες ψυχολογικής υποστήριξης από ειδικούς για την αντιμετώπιση της πανδημίας covid–19 κ.α. Συμπερασματικά, ο σκοπός της εκπόνησης της παρούσας πτυχιακής είναι να παρουσιάσει τον ρόλο των Βιβλιοθηκών στην επιμόρφωση και την κατάρτιση ομάδων με διαφορετικό κοινωνικό, πολιτισμικό, θρησκευτικό, μορφωτικό υπόβαθρο και να στηρίξει τις ευάλωτες ομάδες της κοινωνίας μέσα από δράσεις και επιμορφωτικά προγράμματα. Η μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί είναι η βιβλιογραφική επισκόπηση και η παρατήρηση των δικτυακών τόπων των βιβλιοθηκών και άλλων σχετικών φορέων.el
dc.format.extent60el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΔιά βίου μάθησηel
dc.subjectΔημόσιες βιβλιοθήκεςel
dc.subjectΔημοτικές βιβλιοθήκεςel
dc.subjectΒιβλιοθήκες φυλακώνel
dc.subjectΝέες τεχνολογίεςel
dc.subjectΤΠΕel
dc.titleΟι εκπαιδευτικές δράσεις των βιβλιοθηκών και η διά βίου μάθησηel
dc.title.alternativeEducational activities of libraries and lifelong learningel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeKoulouris, Alexandros
dc.contributor.committeeAntoniou, Angeliki
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησηςel
dc.description.abstracttranslatedThis paper attempts to demonstrate the effects of all types of libraries, in order for various social groups to be educated and trained, so that they acquire basic knowledge and skills, aiming to their coping with the needs of today’s constantly changing society. Undoubtedly, libraries play a crucial role as an inexhaustible source of knowledge and information, by offering social work to the public, without ignoring vulnerable social groups. For example, with a view to Lifelong Learning, the Library of the Detention Center of Aghia, aims at the personal development of its inmates, while entertaining them through educative activities. Its final objectives are their seamless rehabilitation into society, the acquisition of basic knowledge and critical thinking, and the avoidance of delinquent behaviors in the future. In addition, like a living organism, Municipal and Public libraries, listening to the pulse and needs of the local community, are expanding their actions through training programs, educational activities such as creative writing, schooling for parents, speeches offering psychological support by experts addressing the Covid-19 pandemic, etc. In conclusion, the purpose of this paper is to present the role of Libraries in the education and training of groups with different social, cultural, religious, educational backgrounds and to support vulnerable social groups through actions and training programs. The methodology followed will be the bibliographic overview and the observation of the websites of libraries and other relevant bodies.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

  • Πτυχιακές εργασίες
    Πτυχιακές εργασίες τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές