Show simple item record

Δημιουργία βάσης δεδομένων αρχειακής συλλογής εμπορικών διαφημίσεων (1901-1947)

dc.contributor.advisorStoyannidis, Yannis
dc.contributor.authorΦράγκου, Αγγελική
dc.date.accessioned2022-09-26T07:33:18Z
dc.date.available2022-09-26T07:33:18Z
dc.date.issued2022-09-23
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2908
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2748
dc.description.abstractΣτα πλαίσια της ιστορικής έρευνας, είναι πολύ εύκολο να χαθεί κάποιος μέσα στην πληθώρα της πληροφορίας. Οι πηγές είναι αμέτρητες και η συμβολή μας ως επιστήμονες της πληροφόρησης είναι ζωτικής σημασίας για την αποτελεσματική και ποιοτική έρευνα. Ερευνητικά εργαλεία, όπως κατάλογοι και ευρετήρια είναι το βασικό βοήθημα που θα βρει ένας ερευνητής σε κάθε πληροφοριακό οργανισμό. Στα πλαίσια της πρακτικής άσκησης, προέκυψε η δημιουργία μιας αρχειακής συλλογής εμπορικών διαφημίσεων που παρουσιάζει την οικονομική ιστορία των μεγάλων αστικών κέντρων της Ελλάδας κατά το πρώτο μισό του 20ού αιώνα(1901-1947). Μέσα από αυτή τη συλλογή γεννήθηκε και η ανάγκη για ένα εργαλείο, το οποίο θα βοηθούσε στην πλοήγηση μέσα στο υλικό και θα έφερνε στην επιφάνεια την ιστορική πληροφορία που είναι κρυμμένη ή εννοείται μέσα σε κάθε τεκμήριο. Επομένως, η παρούσα πτυχιακή εργασία ασχολείται με τη δημιουργία ευρετηρίου/ βάσης δεδομένων της παραπάνω συλλογής. Πρόκειται για ένα ερευνητικό εργαλείο που υλοποιήθηκε στο σύστημα MS Excel, περιέχει την περιγραφή και τεκμηρίωση εμπορικών διαφημίσεων με βάση διεθνή πρότυπα. Επιπροσθέτως, αναφέρονται και κάποια συμπεράσματα ιστορικής φύσεως για τις περιοχές που καλύπτονται από τα τεκμήρια, ενώ παράλληλα παρουσιάζονται κάποια παραδείγματα εγγραφών, τα οποία λειτουργούν ως ταυτότητα της ανάλογης διαφημιζόμενης οντότητας. Τέλος, παρουσιάζονται κάποια συμπεράσματα και προεκτάσεις που μπορούν να συμβάλλουν στην καλύτερη χρήση του εργαλείου και στην ιστορική έρευνα γενικότερα.el
dc.format.extent33el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectΒάσεις δεδομένωνel
dc.subjectΕυρετήριαel
dc.subjectΜεταδεδομέναel
dc.subjectΔιαφημίσειςel
dc.subjectΕπιχειρηματική ιστορίαel
dc.titleΔημιουργία βάσης δεδομένων αρχειακής συλλογής εμπορικών διαφημίσεων (1901-1947)el
dc.title.alternativeCreating a data base for an archival collection of advertisements (1901-1947)el
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeGiannakopoulos, Georgios A.
dc.contributor.committeeMichailidis, Tasos
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησηςel
dc.description.abstracttranslatedIn the context of historical research, it is very easy to get lost in the plethora of information. The sources are countless and our contribution as information scientists is vital for effective and qualitative research. Research tools such as catalogs and indexes are the main aid that a researcher will find in any information organization. In the context of my internship, the creation of an archival collection of commercial advertisements that presents the economic history of the major urban centers of Greece during the first half of the 20th century (1901-1947) emerged. Through this collection, the need for a tool that would help navigate through the material and bring to the surface the historical information that is hidden or implied within each documentary record was born. Therefore, this thesis is concerned with the creation of an index/database of the above collection. It is a research tool implemented in MS Excel system, contains the description and documentation of commercial advertisements based on international standards. In addition, some historical conclusions for the areas covered by the documentation are also reported, while some examples of records are presented, which serve as an identity of the corresponding advertised entity. Finally, some conclusions and implications that can be drawn for the use of the tool and for the historical research of the material in general are presented.el


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Πτυχιακές εργασίες
    Πτυχιακές εργασίες τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές