Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αυτισμός, Μαθηματικές δεξιότητες και ο ρόλος των σύγχρονων τεχνολογιών στην Συμπεριληπτική Εκπαίδευση

dc.contributor.advisorKriebardis, Anastasios
dc.contributor.authorΠαπαδομανωλάκη, Μαρία
dc.date.accessioned2022-09-27T06:09:31Z
dc.date.available2022-09-27T06:09:31Z
dc.date.issued2022-10
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2916
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2756
dc.description.abstractΗ Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) είναι μία κατάσταση που σχετίζεται με διανοητική αναπτυξιακή αναπηρία και έχει αντίκτυπο στην κοινωνικοποίηση, δημιουργώντας προβλήματα στην συμπεριφορά, στην κοινωνική αλληλεπίδραση και στην επικοινωνία. Η διαταραχή επίσης περιλαμβάνει περιορισμένα και στερεοτυπικά πρότυπα συμπεριφοράς. Παρά το γεγονός ότι η ΔΑΦ έχει μακροπρόθεσμες επιδράσεις, κατάλληλη ιατρική μεταχείριση μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερη αποκατάσταση και λειτουργικότητα των παιδιών προκειμένου να αλληλεπιδρούν εντός του κοινωνικού τους κύκλου. Οι υποστηρικτικές τεχνολογίες έχουν γίνει ένας σημαντικός κρίκος στην αλυσίδα που υποστηρίζει τα παιδιά με αναπηρίες να ηγούνται της ζωής τους την οποία θα απολαμβάνουν και θα ασκούν τα δικαιώματά τους. Οι υποστηρικτικές τεχνολογίες λειτουργούν ως επιτακτικό εργαλείο που ενισχύει σημαντικά την αυτοπεποίθηση των παιδιών με ΔΑΦ και την αυτόνομη λειτουργία τους. Επιπρόσθετα, βελτιώνουν την ικανότητα επικοινωνίας και προάγουν την αλληλεπίδραση, την γνωστική διαδικασία και την κοινωνική ανάπτυξη. Η παρούσα βιβλιογραφική ανασκόπηση εστιάζει στις μαθηματικές δεξιότητες που μπορούν ή δεν μπορούν να αποκτήσουν μαθητές με ΔΑΦ, με ποιες εκπαιδευτικές στρατηγικές μπορούν να ενισχυθούν στην μαθησιακή διαδικασία οι μαθητές αυτοί σε περιβάλλοντα Συμπερίληψης και πώς οι υποστηρικτικές τεχνολογίες μπορούν να εκσυγχρονίσουν την εκπαιδευτική διαδικασία διευκολύνοντας τους μαθητές με ΔΑΦ στην απόκτηση της γνώσης τόσο εντός όσο και εκτός σχολικού πλαισίου. Το πλαίσιο της μελέτης προσδιορίζει την σημασία της τεχνολογίας, η οποία ενισχύει την εποικοδομητική δεξιότητα των παιδιών με ΔΑΦ. Επιπλέον, υπογραμμίζει την προσέγγιση αναδυόμενων βοηθητικών συσκευών που ξεκινούν μία καλύτερη ποιότητα ζωής για τα παιδιά με ΔΑΦ. Μελετάται επίσης η πρόσβαση των μαθητών με ΔΑΦ σε ευκαιρίες επιτυχίας στα Μαθηματικά και κυρίως στην επίλυση προβλημάτων που είναι αναπόσπαστο μέρος της μάθησης και της κατανόησης των Μαθηματικών. Εξάλλου μέσω της επιτυχίας επίλυσης μαθηματικών προβλημάτων, οι μαθητές με ΔΑΦ ενισχύουν την αυτοπεποίθησή τους και είναι ικανοί να αντιμετωπίζουν καταστάσεις πέρα από το πλαίσιο της τάξης των Μαθηματικών. Τέλος, μελετάται η επιρροή της Συμπεριληπτικής εκπαίδευσης στην ανάπτυξη Μαθηματικών δεξιοτήτων και γνώσεων στους μαθητές με ΔΑΦ. Σε μία συμπεριληπτική τάξη ο εκπαιδευτικός αναγνωρίζει όλους τους μαθητές ως ίσους. Ειδικότερα στην συμπεριληπτική τάξη των Μαθηματικών οι μαθητές αναγνωρίζονται και εκτιμώνται όλοι ως λαμπρά μαθηματικά μυαλά, ενισχύοντας έτσι την αυτοπεποίθησή τους, οξύνοντας την περιέργειά τους και παρακινώντας τους μαθητές στην συνεργασία και άρα στην κοινωνική αλληλεπίδραση. Λέξεις κλειδιά: Αυτισμός, Συμπεριληπτική Εκπαίδευση, Υποστηρικτική Τεχνολογία, Διαταραχή, Μαθηματικές Δεξιότητες, Επίλυση Μαθηματικών Προβλημάτων, Μαθησιακές Δυσκολίες, Τεχνολογικά Εργαλεία, Καινοτόμες Τεχνολογίεςel
dc.format.extent46el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.subjectΑυτισμόςel
dc.subjectΣυμπεριληπτική εκπαίδευσηel
dc.subjectΥποστηρικτική τεχνολογίαel
dc.subjectΔιαταραχήel
dc.subjectΜαθησιακές δυσκολίεςel
dc.subjectΚαινοτόμες τεχνολογίεςel
dc.titleΑυτισμός, Μαθηματικές δεξιότητες και ο ρόλος των σύγχρονων τεχνολογιών στην Συμπεριληπτική Εκπαίδευσηel
dc.title.alternativeAutism, Math's skills and the role of modern technologies in Inclusive Educationel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeGeorgatzakou, Chara
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedAutism Spectrum Disorder (ASD) is a condition associated with intellectual developmental disability that has an impact on socialization, creating problems in behavior, social interaction and communication. The disorder also involves restricted and stereotyped patterns of behavior. Although ASD has long-term effects, appropriate medical treatment can lead to better rehabilitation and functioning of children to interact within their social circle. Assistive technologies have become an important link in the chain that supports children with disabilities to lead lives that they will enjoy and exercise their rights. Assistive technologies act as an imperative tool that significantly enhances the self-confidence of children with ASD and their autonomous functioning. In addition, they improve communication skills and promote interaction, cognitive process and social development. This literature review focuses on the mathematical skills that students with ASD can or cannot acquire, with which educational strategies these students can be strengthened in the learning process in Inclusive environments, and how assistive technologies can modernize the educational process by facilitating students with ASD in the acquisition of knowledge both inside and outside the school context. The context of the study identifies the importance of technology, which enhances the constructive skill of children with ASD. In addition, it highlights the approach of emerging assistive devices that initiate a better quality of life for children with ASD. The access of students with ASD to opportunities for success in Mathematics and especially in problem solving which is an integral part of learning and understanding Mathematics is also studied. Moreover, through the success of solving mathematical problems, students with ASD strengthen their self-confidence and are able to deal with situations beyond the context of the Maths classroom. Finally, the influence of Inclusive education on the development of Mathematical skills and knowledge in students with ASD is studied. In an inclusive classroom, the teacher recognizes all students as equals. In particular, in the inclusive Mathematics class, students are all recognized and valued as brilliant mathematical minds, thus strengthening their self-confidence, sharpening curiosity and motivating students to cooperate and thus to social interaction. Key words: Autism, Inclusive Education, Assistive Technology, Disorder, Mathematical Skills, Solving Mathematical Problems, Learning Difficulties, Technological tools, Innovative Technologiesel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής