Παράγοντες επιρροής της επιλογής μετακίνησης με ηλεκτρικό πατίνι σε αστικό περιβάλλον
Factors influencing the choice of e-scooters for traveling in urban areas
Keywords
Ηλεκτρικά πατίνια ; Πολυωνυμικό λογιστικό μοντέλο ; Λογιστική παλινδρόµηση ; Διωνυμικό λογιστικό μοντέλο ; Ασφάλεια μετακινήσεων ; Δήμος ΑθηναίωνAbstract
Τα τελευταία χρόνια, η κλιματική αλλαγή έχει επιφέρει μεγάλες αλλαγές στην ατμόσφαιρα, και μεγάλο μέρος οφείλεται στις μετακινήσεις. Αυτό συνέβαλλε στην ένταξη της βιωσιμότητας στην καθημερινότητα μας, αντικαθιστώντας ρυπογόνες συνήθειες με άλλες, πιο φιλικές προς το περιβάλλον. Έτσι λοιπόν, διανοίχθηκε και ο δρόμος για τα ηλεκτρικά πατίνια, τα οποία εντάσσονται όλο και περισσότερο στην καθημερινότητα μας. Σε αυτήν την διπλωματική, θα αναλυθούν οι παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή του κοινόχρηστου ηλεκτρικού πατινιού στον Δήμο Αθηναίων. Η έρευνα βασίζεται σε δείγμα 135 απαντήσεων που λήφθηκαν μέσω της δημιουργίας τριών ερωτηματολογίων δεδηλωμένης προτίμησης, για τέσσερις συνθήκες μετακίνησης: πρωινή ώρα σε ασφαλή περιοχή, πρωινή ώρα σε μη ασφαλή περιοχή, βραδινή ώρα σε ασφαλή περιοχή και βραδινή ώρα σε μη ασφαλή περιοχή. Για να
ερευνηθούν οι παράγοντες επιλογή του κοινόχρηστου ηλεκτρικού πατινιού, δημιουργήθηκε ένα μοντέλο διωνυμικής λογιστικής παλινδρόμησης και τέσσερα μοντέλα πολυωνυμικής λογιστικής παλινδρόμησης, τα οποία έδειξαν ότι είναι πιθανότερο να τα προτιμήσουν οι χρήστες που μετακινούνται αρκετές φορές την ημέρα στον Δήμο Αθηναίων με τα Μ.Μ.Μ., εάν τους ικανοποιεί το κόστος και η υποδομή.
Abstract
Within the last years, climate change has resulted to major changes in the atmosphere, while a high share is attributed to transportation activities. Such environmental impacts have resulted to the integration of sustainability into our daily lives. E-scooters is an innovative transport solution that has the potential to reduce environmental impacts in urban areas while
providing a first/last mile mobility option. In this thesis, we aim to investigate the factors that influence the choice of the e-scooters within the Municipality of Athens, Greece. The research is based on a sample of 135 responses, that were collected by the deployment of three stated preference questionnaires. Four conditions are used to build the questionnaire scenarios: daytime in a safe area, daytime in an unsafe area, nighttime in a safe area and nighttime in an unsafe area. The investigation of the factors, resulted in a binary logistic regression model and four polynomial logistic regression models, which showed that e-scooters are more likely to be used, by those who travel several times a day in the Municipality of Athens with public transport, the cost is not high and exclusive infrastructure is available.