dc.contributor.advisor | Κρούσκα, Ακριβή | |
dc.contributor.author | Φλωράκη, Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2022-10-06T11:02:12Z | |
dc.date.available | 2022-10-06T11:02:12Z | |
dc.date.issued | 2022-10-05 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3002 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2842 | |
dc.description.abstract | Τα τελευταία χρόνια τα εκπαιδευτικά συστήματα πολυμέσων υπόσχονται να κάνουν τη μάθηση πιο ενδιαφέρουσα, εμπλουτίζοντας την παραδοσιακή διδασκαλία με ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για να αυξηθεί το ενδιαφέρον των μαθητών. Πιο συγκεκριμένα, οι καταστάσεις που βιώνουμε εν έτη 2022, λόγω της πανδημίας COVID-19, ανέδειξαν την ανάγκη προώθησης ενός εκπαιδευτικού περιεχόμενου για μάθηση από απόσταση. Με την ένταξη των υπολογιστών στην εκπαίδευση, έχουν διεξαχθεί ένα πλήθος μελετών και ερευνών προκειμένου, η επιστημονική κοινότητα, να ανακαλύψει το σωστό τρόπο ενσωμάτωσης τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, ώστε οι εκπαιδευόμενοι να επωφεληθούν από τις δυνατότητες τους.
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να σχεδιαστεί ένα μοντέλο αξιολόγησης Μαθησιακών Αντικειμένων με βάση τις καλές πρακτικές της πολυμεσικής θεωρίας, και όχι μόνο. Ο λόγος δημιουργίας αυτού του μοντέλου έγινε για να αναδειχθεί η πληρότητα των χαρακτηριστικών και της ποιότητας των Μαθησιακών Αντικειμένων, όπως αυτή παρουσιάζεται μέσα από βασικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις. Στη συνέχεια δημιουργούνται τέσσερα διαφορετικά μαθησιακά αντικείμενα που πληρούν τα κριτήρια του προτεινόμενου μοντέλου αξιολόγησης. Επίσης, μέσα από την μελέτη των ήδη υπαρχόντων μαθησιακών αντικειμένων στο αποθετήριο «Φωτόδεντρο» και των σύγχρονων θεωριών μάθησης, αναδείχθηκαν οι καλές πρακτικές της πολυμεσικής θεωρίας και του μοντέλου αξιολόγησης που αναπτύχθηκε.
Τέλος, μέσα από τη συγκεκριμένη μελέτη ερευνήθηκε κατά πόσο τα 25 μαθησιακά αντικείμενα που επιλέχθηκαν από το «Φωτόδεντρο» χαρακτηρίζονται από ποιότητα περιεχομένου, ευθυγράμμιση με τους μαθησιακούς στόχους, ανατροφοδότηση και προσαρμογή, κίνητρα, σχεδιασμό παρουσίασης, ευχρηστία αλληλεπίδρασης, επαναχρησιμοποίηση, προσβασιμότητα και συμμόρφωση με τα πρότυπα του μοντέλου αξιολόγησης που δημιουργήθηκε. | el |
dc.format.extent | 71 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | εξ αποστάσεως εκπαίδευση | el |
dc.subject | πολυμεσική θεωρία | el |
dc.subject | μαθησιακά αντικείμενα | el |
dc.subject | μοντέλα μαθησιακού σχεδιασμού | el |
dc.subject | μοντέλα αξιολόγησης μαθησιακών αντικειμένων | el |
dc.subject | φωτόδεντρο | el |
dc.title | Ανάπτυξη ενός σύγχρονου μοντέλου αξιολόγησης μαθησιακών αντικειμένων | el |
dc.title.alternative | Development of a modern learning objects evaluation model | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Σγουροπούλου, Κλειώ | |
dc.contributor.committee | Moundridou, Maria | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών | el |
dc.contributor.master | Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξη | el |
dc.description.abstracttranslated | In recent years, multimedia educational systems promise to make learning more interesting, enriching traditional teaching with digital educational materials to increase student interest. More specifically, the situations we are experiencing in the years 2022, due to the COVID-19 pandemic, highlighted the need to promote an educational content for distance learning. With the inclusion of computers in education, a number of studies and researches have been carried out in order for the scientific community to discover the correct way of integrating them into the educational process so that learners can benefit from their potential.
The purpose of this paper is to design a Learning Objects evaluation model based on the good practices of multimedia theory, and not only. The reason for creating this model was to highlight the completeness of the characteristics and quality of the Learning Objects, as presented through basic pedagogical approaches. Four different learning objects are then created that meet the criteria of the proposed evaluation model. Also, through the study of the already existing learning objects in the "Photodentro" repository and the modern learning theories, the good practices of the multimedia theory and the developed evaluation model were highlighted.
Finally, through this specific study it was investigated whether the 25 learning objects selected by the “Photodentro” are characterized by content quality, alignment with learning objectives, feedback and adaptation, motivation, presentation design, ease of interaction, reusability, accessibility and compliance with standards of the evaluation model created. | el |