Τύποι ναυλοσυμφώνων στα δεξαμενόπλοια
Types of charter parties for tankers
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Μάρκελλος, Μιχαήλ
Date
2022-07Advisor
Κορρές, Αλκιβιάδης-ΙωάννηςAbstract
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τύπους ναυλοσυμφώνων στα δεξαμενόπλοια, όπου αναλύονται οι βασικοί όροι και ρήτρες που είναι κοινοί στα ναυλοσύμφωνα αυτά. Αρχικά, γίνεται μια ιστορική αναδρομή από την αρχαιότητα έως και σήμερα σε ό,τι αφορά το εμπόριο του πετρελαίου και την κατασκευή των δεξαμενόπλοιων και έπειτα αναλύονται οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες. Στη συνέχεια αναφέρονται ο παγκόσμιος στόλος των δεξαμενόπλοιων αλλά και οι βασικοί τύποι στους οποίους διακρίνονται τα δεξαμενόπλοια με βάση τη μεταφορική τους ικανότητα και το μεταφερόμενο φορτίο. Αναλύονται επίσης, τα είδη ναύλωσης δεξαμενόπλοιων, τα εμπλεκόμενα μέρη ναύλωσης και οι βασικότεροι Διεθνείς Οργανισμοί που είναι ιδιαίτερης σημασίας για την πραγματοποίηση της ναύλωσης. Στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση της ναυλαγοράς και των μορφών της, της ναυλαγοράς δεξαμενόπλοιων και πραγματοποιείται μια θεωρητική προσέγγιση του δείκτη Worldscale. Ταυτόχρονα περιγράφεται η μελέτη της δομής και της λειτουργίας της ναυλαγοράς. Τέλος, στο βασικότερο κεφάλαιο της εργασίας γίνεται εκτενής περιγραφή στους βασικούς όρους και στις ρήτρες που εμπεριέχονται στα ναυλοσύμφωνα δεξαμενόπλοιων, τα όποια προκύπτουν από τη μελέτη των πιο διαδεδομένων τυποποιημένων ναυλοσυμφώνων. Στο έκτο και τελευταίο κεφάλαιο συνοψίζονται τα συμπεράσματα και τα σχόλια σχετικά με την παρούσα εργασία.
Abstract
This subject thesis deals with types of charter parties on tankers, where the basic terms and clauses which are common with these charter contracts are analyzed. At first, is made a historical review from ancient times to the present day regarding to the oil trade and the construction of tankers, and then are analyzed the largest oil companies. Then, the subject thesis mentions the global fleet of tankers as well as the main types in which tankers are distinguished based on their transport capacity and the transported cargo. Also there is an analysis of the types of tanker chartering, the charter parties involved, and the main International Organizations that have important role in chartering. The main concern in the fourth chapter, is the freight market and its forms, the tanker freight market, and a theoretical approach to the Worldscale index is carried out. At the same time, this study describes the
structure and operation of the freight market. Finally, in the most basic chapter of this subject thesis, is an extensive description of the basic terms and clauses contained in tanker charter parties, which result from the study of the most widespread standardized charter parties. The sixth and last chapter summarizes the conclusions and comments regarding this paper.