Συνθέτοντας το διπλότυπο: αστικό τοπίο, φωτογραφία και το βλέμμα του Σωσία
Framing duplicates: urban landscape, photography and the doppelganger gaze
Λέξεις-κλειδιά
Διπλότυπο ; Σωσίας ; Ανοίκειο ; Αστικό τοπίο ; Double ; Doubling ; Doppelgänger ; Uncanny ; Urban landscapeΠερίληψη
Η παρούσα πτυχιακή εργασία θα μπορούσε να εκληφθεί και ως ένα δοκίμιο λόγου και εικόνων για τη φαινομενολογία των αστικών γειτονιών. Οι χώροι που εμφανίζονται στις εικόνες του πρακτικού της μέρους γίνονται αντιληπτοί κυρίως μέσα από τις αισθήσεις του δημιουργού και λιγότερο μέσα από τον στοχασμό και την αναλυτική σκέψη. Οι γειτονιές αντιμετωπίζονται ως σκηνικό παράστασης, ως θραύσμα της ευρύτερης αστικής τοπογραφίας, άλλα ταυτόχρονα και ως ανεξάρτητος τοπολογικός χώρος. Και μέσα σε αυτή τη δομή, κινείται ελεύθερα μια ροή διπλότυπων που αποτελεί το εννοιολογικό εργαλείο για να κοιτάξει και να περιηγηθεί ο θεατής στο συγκεκριμένο χώρο. Το θεωρητικό μέρος της εργασίας εξετάζει την χρήση των εννοιών σωσίας και ανοίκειο, σε φωτογραφικές εικόνες άλλων δημιουργών που φαίνεται να συνδιαλέγονται με αυτές.
Περίληψη
This dissertation could be grasped as an essay which combines words and images, adopting a phenomenological view on urban neighborhoods. In its part which is linked to my photographic practice, the urban landscape is mainly apprehended through the author’s senses and less comprehended through contemplation and analytical thinking. The neighborhoods are treated as a performance stage, as a fragment of the wider urban topography and at the same time as an independent topological space. Within this structure, a flow of duplicates moves freely, which is the conceptual tool for the viewer to look and navigate in the space depicted. In its theoretical part, the use of the concepts of doubling and uncanny are examined in photographic images of other creators whose works seem to be in conversation with these terms.