Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η αποκλίνουσα συμπεριφορά και η βελτίωση των διαμαθητικών σχέσεων

dc.contributor.advisorΣοπίδου, Βαρβάρα
dc.contributor.authorΔρακωνάκη, Γεωργία
dc.date.accessioned2022-10-14T05:57:57Z
dc.date.available2022-10-14T05:57:57Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3077
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2917
dc.description.abstractΠερίληψη Εισαγωγή: Ο ρόλος της εκπαίδευσης σήμερα είναι πολυδιάστατος με κύριο στόχο την απόκτηση γνώσεων, την ανάπτυξη των κοινωνικών και πολιτικών δεξιοτήτων του ατό-μου, την προώθηση της ισονομίας, της αυτονομίας, της κοινωνικής συνοχής, της ενεργής συμμετοχής των μαθητών στις ενδοσχολικές δραστηριότητες και μελλοντικά σε ένα πιο διευρυμένο πλαίσιο της κοινωνίας. Το σχολικό κλίμα παίζει σημαντικό ρόλο στην επιτυ-χημένη ένταξη και παραγωγικότητα των εκπαιδευτικών και των μαθητών στον σχολικό κόσμο. Σκοπός: Η διερεύνηση των λόγων για τους οποίους διαταράσσονται οι διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ των μαθητών στις σχολικές μονάδες, η επισήμανση των συνεπειών των διαταραγμένων σχέσεων και ο εντοπισμός των τρόπων επίλυσης των προβλημάτων με σκοπό τη διαμόρφωση ενός θετικού κλίματος, απαραίτητου για την ομαλή λειτουργία της σχολικής κοινότητας και τη φυσιολογική ανάπτυξη των μαθητών-μελών της. Μέθοδος: Μέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση μελετώνται τα είδη της αποκλίνου-σας συμπεριφοράς, τα αίτια που την προκαλούν, οι λόγοι για τους οποίους επιβάλλεται η επίλυση των ενδοσχολικών συγκρούσεων καθώς και οι τρόποι αντιμετώπισης του φαι-νομένου με σκοπό τη διαμόρφωση κλίματος ειρηνικής συμβίωσης στην τάξη και στη σχολική κοινότητα γενικότερα. Αποτελέσματα: Πολλές φορές εντός του σχολικού περιβάλλοντος οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών διαταράσσονται. Οι σημαντικότεροι λόγοι για τους οποίους συμβαίνει αυτό είναι κάποιες αποκλίνουσες συμπεριφορές που εκδηλώνονται από ορισμένους μαθητές. Ο σχολικός εκφοβισμός, η επιθετικότητα, οι βίαιες πράξεις είναι κάποια από τα είδη της αποκλίνουσας συμπεριφοράς. Επιπλέον, άλλα αίτια συγκρουσιακών καταστάσεων εί-ναι η βία που προβάλλεται από τα Μ.Μ.Ε., η οποία υιοθετείται από ορισμένους μαθη-τές, οι στερεότυπες αντιλήψεις απέναντι σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες που θέ-τουν κάποια παιδιά στο περιθώριο, οι διαταραγμένοι δεσμοί που δημιουργούνται μετα-ξύ των μελών της οικογένειας κ.α. Παρ’ όλα αυτά η ύπαρξη θετικού σχολικού κλίματος είναι απαραίτητη γιατί λειτουργεί καταλυτικά στην ψυχοσυναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών. Κάτι τέτοιο μπορεί να επιτευχθεί όταν διασφαλίζεται η συνερ-γασία μεταξύ οικογένειας και σχολείου, όταν τόσο ο διευθυντής όσο και οι εκπαιδευτι-κοί στοχεύουν συνειδητά με τις κατάλληλες παιδαγωγικές δράσεις στην ενίσχυση των διαμαθητικών σχέσεων και έρχονται σε επαφή με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουρ-γούς για την παρατήρηση, την αξιολόγηση και την καθοδήγηση των μαθητών που δυ-σκολεύονται να συνάψουν φιλικούς δεσμούς με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας. Συμπεράσματα: Είναι αναγκαία η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών. Η ανά-πτυξη της επικοινωνίας και της συνεργασίας τους είναι δυνατό να πραγματοποιηθεί με την υιοθέτηση και την αξιοποίηση κατάλληλων παιδαγωγικών στρατηγικών που απο-σκοπούν στην αντιμετώπιση αρνητικών μορφών συμπεριφοράς και συντελούν στην α-νάπτυξη θετικού κλίματος στις σχέσεις μεταξύ των μαθητών. Λέξεις κλειδιά: Σχέσεις μεταξύ μαθητών, σχολικό κλίμα, αποκλίνουσες συμπεριφορές, στρατηγικές επίλυσης προβλημάτωνel
dc.format.extent39el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΣχέσεις μεταξύ μαθητώνel
dc.subjectΑποκλίνουσα συμπεριφοράel
dc.titleΗ αποκλίνουσα συμπεριφορά και η βελτίωση των διαμαθητικών σχέσεωνel
dc.title.alternativeDivergent student behavior and improved interdisciplinary relationshipsel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeMeintasi, Athanasia
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedAbstract Introduction: The role of education today is multidimensional with the main goal of ac-quiring knowledge, developing individual social and political skills, promoting equality, autonomy, social cohesion, active participation of students in school activities and in the future in a wider context of society. The school climate plays an important role in the suc-cessful integration and productivity of teachers and students in the school world. Purpose: The investigation of the reasons for which the interpersonal relationships be-tween students in the school units are disturbed, the pointing out of the consequences of the disturbed relationships and the identification of the ways of solving the problems in order to create a positive atmosphere, necessary for the smooth functioning of the school community and the normal development of its member students. Method: Through the bibliographic review, the types of deviant behavior are studied, the causes that provoke it, the reasons why it is necessary to resolve intra-school conflicts as well as the ways of dealing with the phenomenon in order to create a climate of peaceful coexistence in the classroom and the school community in general. Results: Many times within the school environment the relationships between the stu-dents are disturbed. The most important reasons why this happens are some deviant be-haviors that are manifested by some students. School bullying, aggression, violent acts are some of the types of deviant behavior. In addition, other causes of conflict situations are the violence broacasted by the media, which is adopted by some students, the stereo-type attitude towards certain social groups that put some children on the sidelines, the broken ties that are created between members of the family etc. Nevertheless, the exist-ence of a positive school climate is essential because it acts as a catalyst in the psycho-emotional and social development of students. This can be achieved by ensuring coopera-tion between family and school, when both the principal and the teachers aim conscious-ly with the appropriate pedagogical actions to strengthen the interdisciplinary relation-ships and come in contact with psychologists and social workers for observation, evalua-tion and guiding students who have difficulty making friends with the rest of the group. Discussion: It is necessary to improve relations between students. The development of communication and cooperation can be achieved by adopting and utilizing appropriate pedagogical strategies that aim to confront negative behaviors and contribute to the de-velopment of a positive climate in relationships between students. Key words: Relationships between students, school climate, divergent behaviors, prob-lem solving strategiesel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές