dc.contributor.advisor | Μιχαλόπουλος, Ευστάθιος | |
dc.contributor.author | Γακοπούλου, Ευαγγελία | |
dc.date.accessioned | 2022-10-14T07:59:09Z | |
dc.date.available | 2022-10-14T07:59:09Z | |
dc.date.issued | 2022-10-06 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3094 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2934 | |
dc.description.abstract | Περίληψη
Εισαγωγή: Η δυσλεξία εντάσσεται στις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, κατά την οποία το άτομο, μικρής ή μεγάλης ηλικίας, παρουσιάζει δυσκολίες στην ανάλυση των λέξεων, σε ακουστικές μονάδες συλλαβικής βάσης και στη σύνθεση συλλαβικών ακουστικών μονάδων και σε λεκτικά σύνολα με εννοιολογικό περιεχόμενο. Στην παρούσα εργασία εξετάζεται το φαινόμενο της δυσλεξίας σε σχέση με τα προβλήματα που δημιουργεί στη ζωή ενός δυσλεξικού ατόμου, με την έμφαση να δίνεται κυρίως στη γενική θεώρηση του φαινομένου, την εμφάνισή του στον ενήλικο πληθυσμό και τις ευεργετικές επιρροές των συμβουλευτικών παρεμβάσεων.
Σκοπός: Η εις βάθος κατανόηση του φαινομένου, των προγνωστικών παραγόντων και των τρόπων αντιμετώπισής του.
Μέθοδος: Η βιβλιογραφική ανασκόπηση, η οποία ασχολήθηκε με την παρουσίαση των σημαντικότερων πληροφοριών σχετικά με τη δυσλεξία, όπως η συχνότητα εμφάνισης, η αιτιολογία, τα χαρακτηριστικά κλπ.
Συμπεράσματα: Η κυριότερη δυσκολία της δυσλεξίας ως μαθησιακή διαταραχή είναι ότι, λόγω των διιστάμενων απόψεων και της ασυμφωνίας σχετικά με το τι ορίζεται ως δυσλεξία, έχει επικρατήσει μία αβεβαιότητα για τα άτομα τα οποία χρήζουν θεραπείας. Επιπλέον, αυτό έχει τη δυσάρεστη παρενέργεια της παρερμηνείας της από πολλούς ως νοητική ανεπάρκεια. Οι ενήλικες άνθρωποι, οι οποίοι μπορεί να έχουν τη συνειδητότη-τα να αντιληφθούν τις δυσλειτουργίες που επιφέρει αλλά ενίοτε να δυσκολεύονται να την αποδεχτούν, μπορεί να αντιμετωπίζουν βαθύτερα προσωπικά προβλήματα λόγω αυτής, αλλά μέσω της επιστημονικής παρέμβασης, υπάρχει η δυνατότητα να έχουν μια φυσιολογική ζωή ακόμα και χωρίς να θεραπευτούν απολύτως.
Λέξεις – κλειδιά: δυσλεξία, μαθησιακές δυσκολίες, διαταραχή, παρεμβάσεις
| el |
dc.format.extent | 44 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Δυσλεξία | el |
dc.subject | Μαθησιακές δυσκολίες | el |
dc.subject | Παρεμβάσεις | el |
dc.title | Δυσλεξία στην Ενήλικη ζωή | el |
dc.title.alternative | Dyslexia in Adulthood | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Konstanti, Ourania | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | Abstract
Introduction: Dyslexia is one of the special learning difficulties in which a person, re-gardless of age, has difficulties in analyzing words and combining syllabic units in sets in a conceptual way. In the present work, the disorder of dyslexia is examined in rela-tion to the problems it creates in the life of a dyslexic person, with an added focus on the general view of the phenomenon, its prevalence in the adult population and the beneficial effects of counseling interventions on them.
Purpose: The in-depth understanding of the phenomenon, the prognostic factors and the ways of tackling the issue at hand.
Method: The literature review, which focused on the presentation of the most im-portant information in regards to dyslexia, such as frequency of occurrence, etiology, characteristics etc.
Discussion: The main difficulty of dyslexia as a learning disorder is that, due to conflict-ing views and disagreement about what is defined as such, an uncertainty has pre-vailed as to which people are in actual need of treatment. In addition, this has the un-pleasant side effect of its misinterpretation by many as lack of intelligence. Adults, who may have the consciousness to perceive the dysfunctions it causes but sometimes find it difficult to accept it, may face deeper personal problems because of it, but through scientific intervention, it is possible for them to lead a normal life even without being completely cured.
Keywords: dyslexia, learning difficulties, disorder, interventions | el |