Η επίδραση της φυσικοθεραπευτικής παρέμβασης στην βελτίωση της ισορροπίας σε παιδιά με σπαστική διπληγία: Μια συστηματική ανασκόπηση
The effect of physical therapy intervention on improving balance in children with spastic diplegia: A systematic review
Πτυχιακή εργασία
Συγγραφέας
Κουκλάκη, Αθανασία
Αγγελάκη, Δήμητρα
Ημερομηνία
2022-09-20Επιβλέπων
Sakellari, VasilikiΓκαραβέλη, Μαρία
Λέξεις-κλειδιά
Φυσικοθεραπευτική παρέμβαση ; Aσκήσεις ισορροπίας ; Προπόνηση ισορροπίας ; Έλεγχος κορμού ; Εγκεφαλική παράλυση ; Σπαστική διπληγίαΠερίληψη
ΣΚΟΠΟΣ: Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να μελετήσει την επίδραση διαφόρων φυσικοθεραπευτικών παρεμβάσεων στην βελτίωση της ισορροπίας σε παιδιά με σπαστική διπληγία.
ΜΕΘΟΔΟΣ: Η παρούσα βιβλιογραφική ανασκόπηση διεξήχθη σύμφωνα με τις οδηγίες PRISMA. Οι βάσεις δεδομένων που χρησιμοποιήθηκαν για την αναζήτηση των ερευνών είναι οι PubMed, ScienceDirect και Cochrane Library, από το 2000 έως σήμερα. Για την αξιολόγηση της μεθοδολογικής ποιότητας των ερευνών χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα PEDro.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Στην παρούσα εργασία συμπεριλήφθηκαν 13 έρευνες, οι οποίες μελετούν τη μεταβλητή της ισορροπίας, μεταξύ άλλων, σε παιδιά με σπαστική διπληγία. Πιο συγκεκριμένα, σε 11 έρευνες βρέθηκε ότι η πειραματική ομάδα που εφάρμοσε το υπό μελέτη πρόγραμμα ισορροπίας, είτε ως μοναδική παρέμβαση, είτε σε συνδυασμό με τυπικό πρόγραμμα φυσικοθεραπείας, εμφάνισε μετά την ολοκλήρωση της παρέμβασης σημαντική βελτίωση συγκριτικά με την ομάδα ελέγχου. Ωστόσο, στις υπόλοιπες 2 μελέτες βρέθηκε ότι μετά την ολοκλήρωσή τους, βελτιώθηκε η ικανότητα ισορροπίας τόσο στην ομάδα ελέγχου όσο και στην πειραματική ομάδα, χωρίς όμως σημαντική διαφορά μεταξύ των ομάδων. Η κλίμακα PEDro έδειξε 3 έρευνες υψηλής μεθοδολογικής ποιότητας και 10 έρευνες μέτριας μεθοδολογικής ποιότητας.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: H παρούσα συστηματική ανασκόπηση της αρθρογραφίας έδειξε ότι η επίδραση των διαφόρων φυσικοθεραπευτικών παρεμβάσεων είναι ωφέλιμη σε παιδιά με σπαστική διπληγία, καθώς η πλειοψηφία των ερευνών εμφάνισε στατιστικά σημαντική βελτίωση της ισορροπίας. Ο μέσος όρος βαθμολογίας που προκύπτει από την αξιολόγηση των συγκεκριμένων ερευνών καθιστά την παρούσα ανασκόπηση μέτριας μεθοδολογικής ποιότητας. Λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμούς της εργασίας, κρίνεται αναγκαίο να διεξαχθούν νέες πειραματικές μελέτες, προκειμένου να εξακριβωθεί η αποτελεσματικότητα των ποικίλων φυσικοθεραπευτικών παρεμβάσεων που έχουν ως επίκεντρο την βελτίωση της ικανότητας ισορροπίας.
Περίληψη
INTRODUCTION: Spastic diplegia is the most common type of CP and the main characteristic is the increased muscle tone. Children with spastic diplegia have impaired motor control, balance and movement due to damage or dysfunction in the developing brain.
PURPOSE: To write a systematic review, which examines the effect of physical therapy intervention on improving balance in children with spastic diplegia
METHOD: The study was carried out in accordance to PRISMA guidelines. The databases used to search the studies are PubMed, Scopus, ScienceDirect and Cochrane Library, from 2000 to present. The methodological quality of the randomized controlled trials (RCTs) was assessed using the PEDro scale.
RESULTS: Thriteen RCTs were selected and included in this systematic review, which study the variable of balance, among others, in children with spastic diplegia. More specifically, in 11 studies it was found that the experimental group that applied the balance program under study, either as a sole intervention, or in combination with a standard physical therapy program, or after the completion of the intervention showed a significant improvement compared to the control group. However, in the other 2 studies, it was found that after the completion of the intervention, the balance ability improved in both the control group and the experimental group, but without a significant difference between the groups.According to the PEDro scale, 3 RCTs have high methodological quality, 10 RCTs have fair methodological quality.
CONCLUSION: The present systematic review showed that the effect of various physical therapy interventions are beneficial in children with spastic diplegia, as the majority of studies showed a statistically significant improvement in balance. The average evaluation resulting from the specific surveys makes the present analysis of fair methodological quality. Due to the limitations of the study, suggested that more RCTs should be conducted for further research, with the aim of carrying out new experimental studies in order to verify the effectiveness of the various physical therapy interventions that focus on improving the ability to balance.