Ναυτική εκπαίδευση στην Ελλάδα: Προοπτικές εκσυγχρονισμού μέσα από την ψηφιοποίηση
Maritime education in Greece: Perspectives of modernization through digitalization
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Δουρίδα, Μαρία
Ημερομηνία
2022-10Επιβλέπων
Tsotsolas, NikosΛέξεις-κλειδιά
Ναυτική εκπαίδευση ; Ψηφιακός μετασχηματισμός ; Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού ; Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής ΠολιτικήςΠερίληψη
Το δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης των Ελλήνων ναυτικών, μέσα από τη φοίτησή τους στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού υπό την επίβλεψη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (ΥΝΑΝΠ), παρέχει εδώ και δεκαετίες την επαγγελματική κατάρτιση που απαιτείται για να στελεχωθεί η ελληνική ναυτιλία με το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό. Εντούτοις, οι διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο απαιτούν συντονισμένες ενέργειες εκσυγχρονισμού της ναυτικής εκπαίδευσης. Σκοπός της εργασίας είναι να διερευνηθούν οι προοπτικές εκσυγχρονισμού της ναυτικής εκπαίδευσης με έμφαση στην προσπάθεια που
πραγματοποιείται από το ΥΝΑΝΠ με το έργο «Ψηφιακός Μετασχηματισμός της Ναυτικής Εκπαίδευσης» μέσα από 11 ενέργειες/ δράσεις. Η αποτύπωση των απόψεων των εκπαιδευτικών των Ακαδημιών, μόνιμων και έκτακτων, όπως καταγράφονται στις
απαντήσεις που δόθηκαν σε συγκεκριμένα ερωτήματα, μας δίνει μια άλλη διάσταση της ανάγκης του εκσυγχρονισμού της ναυτικής εκπαίδευσης, καθώς πρόκειται για τα άτομα εκείνα που καλούνται να εφαρμόσουν εμπράκτως τις επικείμενες αλλαγές
αναδιαμορφώνοντας το εκπαιδευτικό τους έργο.
Περίληψη
The Greek seamen's public education system, having as pillars the Merchant Marine Academies supervised by the Ministry of Maritime Affairs and Insular Policy, provides -for decades- the required professional training in order to staff the Hellenic Shipping
with the appropriate human resources. However, the ever-changing conditions, at both national and international level, require coordinated actions to modernize maritime education. The purpose of this thesis is to explore the prospects of maritime education
modernization emphasizing on the effort made by the Ministry of Maritime Affairs and Insular Policy with the project “Digital Transformation of Maritime Education" through eleven (11) actions. Capturing the views of Academies Trainers/Professors, permanent and part-time, as recorded in the answers given to specific questions, gives us another dimension of the need to modernize the Maritime Education, as they are the ones who are called to implement the forthcoming changes reshaping their educational work.