Influencer marketing ο τρόπος που χρησιμοποιείται στα διαφημιστικά social media & πως η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης βοηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία
Influencer marketing
Keywords
Influencer marketing ; Μέσα κοινωνικής δικτύωσης ; Social media ; Επικοινωνία ; Επιρροή ; Ψηφιακό μάρκετινγκAbstract
Η παρούσα μελέτη αφορά τη διερεύνηση του μάρκετινγκ επιρροής και τη λειτουργία αυτού σε επιμέρους τομείς και ολοκληρώθηκε μέσα από τέσσερα κεφάλαια. Πιο συγκεκριμένα, αρχικά εξετάστηκε η ιστορική εξέλιξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τα βασικά χαρακτηριστικά , οι κατηγορίες και τα επικοινωνιακά τους στοιχεία. Έγινε αναφορά στις πρακτικές του ψηφιακού μάρκετινγκ αλλά και στο μάρκετινγκ επιρροής μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Στη συνέχεια ιδιαίτερη αναφορά έγινε στους Influencer της εκπαίδευσης αλλά και στις υπάρχουσες προκλήσεις και ευκαιρίες. Βαρύτητα δόθηκε στα ΜΚΔ στη τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η έρευνα που έγινε σκοπό είχε να διερευνήσει πώς το φύλο των ερωτηθέντων διαφοροποιεί τις απόψεις τους αναφορικά με το μάρκετινγκ επιρροής καθώς και την άποψη των συμμετεχόντων αναφορικά με το εάν λειτουργεί πραγματικά το influence marketing επηρεάζει τις υπόλοιπες απόψεις τους σχετικά με αυτό. Η μελέτη συμπερασματικά κατέληξε στο ότι οι άνδρες συμφωνούν σε περισσότερο πως το Influencer Marketing προωθεί έναν ιστότοπο. Ενώ επίσης έγινε σαφές οτι όσο περισσότερο συμφωνούν οι συμμετέχοντες πως λειτουργεί πραγματικά το influencer marketing, τόσο περισσότερο φαίνεται να υποστηρίζουν πως τα social media άλλαξαν το μάρκετινγκ επιρροής. Τέλος, όσο πιο θετική είναι η στάση των ερωτηθέντων σε σχέση με το ότι το μάρκετινγκ επιρροής έχει αποτέλεσμα, τόσο περισσότερο συμφωνούν ως προς το ότι επιτυγχάνονται επιχειρησιακοί στόχοι με το influencer marketing στα κοινωνικά δίκτυα και πως την επόμενη πενταετία το μάρκετινγκ επιρροής θα γνωρίσει ανάπτυξη.
Abstract
This study is investigates influencer marketing and its operation in individual sectors and was completed through four chapters. More specifically, initially the historical evolution of social media, their basic characteristics, categories and communication elements were examined. A reference was made to digital marketing practices as well as social media influencer marketing. Then, a special reference was made to the influencers of education, as well as to the existing challenges and opportunities. Emphasis was given to social media in higher education. The purpose of the research was to investigate how the gender of the respondents differentiates their opinions regarding influencer marketing as well as the participants’ opinion whether influencer marketing really affects the rest of their opinions about it. The study concluded that men agree more on how Influencer Marketing promotes a website, while it also became clear that the more the participants agree that influencer marketing really works, the more they seem to argue that social media has changed influencer marketing. Finally, the more positive the respondents’ attitude is that influencer marketing works, the more they agree that business goals are achieved with influencer marketing on social media and that influencer marketing will experience growth in the next five years.