Διαχείριση συγκρούσεων σε δύο νοσοκομεία τριτοβάθμιας περίθαλψης
Conflict management in two tertiary care hospitals
Keywords
Διαχείριση συγκρούσεων ; Εργασιακές σχέσεις ; Νοσηλευτικά ιδρύματα ; Κορωνοϊός ; Αιτίες συγκρούσεων ; Συγκρούσεις ; Δημόσια διοίκηση ; Conflict managementAbstract
Πόσες φορές έχουμε εμπλακεί ή έχουμε γίνει θεατές μιας έντονης διαμάχης, μιας εργασιακής σύγκρουσης που μας γέννησε μικτά συναισθήματα. Είτε γιατί αυτό που εντοπίσαμε ήταν μια ανάρμοστη, μια απρεπής συμπεριφορά χωρίς σεβασμό προς τον συνάδελφο, είτε μια έντονη αδικία από τον προϊστάμενο προς τον υφιστάμενο ή και μια έντονη γραφειοκρατική εικόνα που είχε ως αποτέλεσμα να ζημιωθεί ο υπάλληλος. Στο παρόν πόνημα θα ερευνήσουμε τις παραπάνω εικόνες , και όχι μόνο, μέσα σε ένα δημόσιο χώρο που τη τελευταία δεκαετία βάλλεται με έντονα φαινόμενα όπως η πρόσφατη χρηματοοικονομική κρίση και η ακόμα πιο πρόσφατη πανδημία του κορωνοϊού, τα δημόσια νοσοκομεία τριτοβάθμιας περίθαλψης. Θα προσεγγίσουμε έννοιες που συνδέονται με τη σύγκρουση και τα αίτια της αλλά και τρόπους ή μοντέλα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εργαλεία για της επίλυση τους. Παράλληλα θα αναφερθούν οι εργασιακές σχέσεις και ειδικότερα στα δημόσια νοσηλευτικά ιδρύματα όπου υπάρχει μια έντονη μορφή πολλών και διαφορετικών σχέσεων αλλά και υπαλλήλων. Εργαζόμενοι με μόνιμη θέση ή προσωρινή, υγειονομικοί, διοικητικοί υπάλληλοι κ.α. που καθημερινά αν και δεν υπάρχει άμεση συνεργασία έμμεσα συνεργάζονται και πολλές φορές φτάνουν στο σημείο του διαπληκτισμού.
Abstract
How many times have we been involved or witnessed an intense conflict, a work conflict that gave rise to mixed feelings. Either because what we found was an inappropriate, indecent behavior without respect for the colleague, or a strong injustice from the head to the subordinate or a strong bureaucratic image that resulted in the employee being harmed. In this paper we will investigate the above images, and not only, through a public body that in the last decade is facing intense phenomena such as the recent financial crisis and the even more recent coronavirus pandemic, hospitals. We will approach concepts related to the conflict and its causes but also ways or models that can be used as tools to resolve them. At the same time, the industrial relations are mentioned, especially in the public hospitals, where there is a strong form of many different relations, as well as employees. Employees with permanent or temporary position, health workers, administra-tive employees, etc. who daily, although there is no direct cooperation, indirectly coop-erate and often reach the point of contention.