dc.contributor.advisor | Spyridakos, Athanasios | |
dc.contributor.author | Βαβουγυιού, Μαρία-Νίκη | |
dc.date.accessioned | 2021-03-10T11:45:50Z | |
dc.date.available | 2021-03-10T11:45:50Z | |
dc.date.issued | 2021-02-26 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/347 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-198 | |
dc.description.abstract | Τις τελευταίες δεκαετίες ,παρατηρείται αυξημένη κινητικότητα των μεταναστών σε χώρες της Ευρώπης από χώρες της Ασίας και της Αφρικής. Το φαινόμενο αυτό δεν αποτελεί μια νέα κατάσταση αλλά μια συνθήκη που συνέβαινε πάντα όπως αποδεικνύει η ιστορία. Πρωταγωνιστές αυτής της κατάστασης είναι τα παιδιά που χρειάζεται να βρουν ένα «έφορο» έδαφος για την καινούρια τους ζωή. Στην παρούσα μελέτη γίνεται προσπάθεια να κατανοήσουμε την δομή, λειτουργία και διάρθρωση της διαπολιτισμικής εκπαίδευση στην τυπική εκπαίδευση και συγκεκριμένα στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας σε τρεις χώρες: την Ελλάδα, την
Γερμανία και την Αυστραλία, μέσω βιβλιογραφικής ανασκόπησης. Αρχικά , γίνεται μια εκτενής αναφορά στα μοντέλα που κατά καιρούς διαμορφώθηκαν στο πλαίσιο της εκπαίδευσης των αλλοδαπών μαθητικών πληθυσμών αφού έχει προηγηθεί η διάκριση των όσων πολυπολιτισμικότητας και διαπολιτισμικότητας. Ύστερα, αναλύονται οι αρχές και οι στόχοι της διαπολιτισμικής ενώ παράλληλα αναδεικνύεται το φαινόμενο της μετανάστευσης και διαχωρίζονται οι όροι του μετανάστη, του πρόσφυγα και των τύπων μετανάστευσης. Ακολουθεί το δεύτερο κεφάλαιο με την εξειδίκευση και ανάλυση των τριών χωρών , κάνοντας ιστορική αναφορά για το μεταναστευτικό πληθυσμό της χώρας, εξηγώντας τον τρόπο λειτουργίας του εκπαιδευτικού συστήματος που αποτελεί τη
βάση για την εφαρμογή οποιουδήποτε διαπολιτισμικού προγράμματος. Στη συνέχεια παρουσιάζεται η πολιτική της ένταξης κάθε χώρας κι επισημαίνεται η υποστήριξη των μη κυβερνητικών οργανώσεων. Στο τρίτο κεφάλαιο πραγματοποιείται συγκριτική μελέτη των τριών εκπαιδευτικών πολιτικών στο ζήτημα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης με βάση ορισμένα σημεία θεώρησης και σύγκλισης. Πραγματοποιείται ανάλυση και εμβάθυνση στα σημεία που συγκλίνουν αλλά και διαφέρουν οι χώρες δίνοντας και
ορισμένα στοιχεία του προγράμματος PISA. Επιπλέον, αναδεικνύεται ο ρόλος του εκπαιδευτικού μέσα σε ένα σχολείο ίσων ευκαιριών ενώ παρατίθενται τα συμπεράσματα και οι προτάσεις για περαιτέρω διερεύνηση. | el |
dc.format.extent | 81 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Διαπολιτισμική εκπαίδευση | el |
dc.subject | Δίγλωσσες τάξεις | el |
dc.subject | Συγκριτική μελέτη | el |
dc.subject | Μετανάστες | el |
dc.subject | Εκπαιδευτικά συστήματα | el |
dc.subject | Ανάλυση SWOT | el |
dc.subject | Μεταναστευτική πολιτική | el |
dc.title | Συγκριτική ανάλυση των εκπαιδευτικών συστημάτων Ελλάδας, Γερμανίας και Αυστραλίας σε δομή, διάρθρωση και υλοποίηση της τυπικής διαπολιτισμικής εκπαίδευσης | el |
dc.title.alternative | Comparative analysis of the educational systems of Greece, Germany and Australia in the structure and implementation of formal intercultural education | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Yannas, Prodromos | |
dc.contributor.committee | Σαλμόν, Ιωάννης | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
dc.contributor.master | Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.description.abstracttranslated | In recent decades, there has been an increased mobility of migrants to European countries from Asian and African countries. This phenomenon is not a new situation but a condition that has always happened as history proves. The protagonists of this situation are the children who need to find a "fertile" ground for their new life. In the present study, an attempt is made to understand the structure, function and structure of intercultural education in formal education and specifically in Primary schools in three countries: Greece, Germany and Australia. Initially, an extensive reference is made to the models that were occasionally formed in the
context of the education of foreign student populations after the distinction between multiculturalism and interculturalism. Then, the principles and goals of interculturalism are analyzed while at the same time the phenomenon of immigration is highlighted and the terms of immigrant, refugee and types of immigration are separated. Τhe method that is used is the literature review. The second chapter follows with the specialization and analysis of the three countries, making a historical reference to the immigrant population of the country, explaining the operation of the education system that is the basis for the implementation of any intercultural program. Then the policy of integration of each country is presented and the support of non-governmental organizations is pointed out. In the third chapter a comparative study of the three educational policies on the issue of intercultural education is carried out based on certain points of view and convergence. An analysis and deepening is carried out at the points where the countries converge but also differ, giving some elements of the PISA program. In addition, the role of the teacher in a school of equal opportunities is highlighted while the conclusions and suggestions for further investigation are presented. | el |