Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ακαδημαϊκή εξαπάτηση και ο ρόλος των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών στην αντιμετώπισή της

dc.contributor.advisorVraimaki, Eftichia
dc.contributor.authorΠαπαδόπουλος, Διονύσης
dc.date.accessioned2023-01-16T08:46:08Z
dc.date.available2023-01-16T08:46:08Z
dc.date.issued2023-01-10
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3587
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3427
dc.description.abstractΗ ακαδημαϊκή εξαπάτηση και οι τρόποι για την αντιμετώπιση της είναι ένα θέμα που απασχολεί από πολύ παλιά τα πανεπιστημιακά ιδρύματα τόσο της Ελλάδας όσο και του εξωτερικού μέχρι και σήμερα. Παρόλα αυτά, οι έρευνες που έχουν γίνει στη χώρα μας είναι ελάχιστες. Στο πλαίσιο αυτό, σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετήσει τις απόψεις των φοιτητών όλων των κύκλων σπουδών για το φαινόμενο της ακαδημαϊκής εξαπάτησης και να αναδείξει ποιος είναι και ποιος πρέπει να είναι ο ρόλος των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκονόμων – βιβλιοθηκών για την αντιμετώπιση της. Για τις ανάγκες πρωτογενούς έρευνας αναπτύχθηκε ένα δομημένο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, το οποίο περιελάβανε κλειστού και ανοικτού τύπου ερωτήσεις και διανεμήθηκε σε φοιτητές του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Συνολικά συγκεντρώθηκαν 1028 ερωτηματολόγια κατάλληλα για ανάλυση. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι σχεδόν το 1/3 των συμμετεχόντων έχει προβεί σε ενέργειες που συνιστούν ακαδημαϊκή εξαπάτηση. Κάποιες από τις κυριότερες αιτίες που οδηγούν σε παραπτώματα σχετίζονται με την ανάγκη απόκτησης πτυχίου, την έλλειψη χρόνου, τη δυσκολία κατανόησης του μαθήματος και στην έλλειψη ικανοτήτων και γνώσεων σχετικά με το πως πρέπει να γίνει κάτι.el
dc.format.extent60el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΑκαδημαϊκή εξαπάτησηel
dc.subjectΑκαδημαϊκή ακεραιότηταel
dc.subjectΛογοκλοπήel
dc.subjectΑκαδημαϊκές Βιβλιοθήκεςel
dc.titleΑκαδημαϊκή εξαπάτηση και ο ρόλος των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών στην αντιμετώπισή τηςel
dc.title.alternativeAcademic dishonesty and the role of academic libraries in addressing itel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeKyprianos, Konstantinos
dc.contributor.committeeKoulouris, Alexandros
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησηςel
dc.contributor.masterΔιαχείριση Πληροφοριών σε Βιβλιοθήκες, Αρχεία, Μουσείαel
dc.description.abstracttranslatedAcademic dishonesty and how to deal with it is a problem that has long concerned universities in Greece and abroad to this day. However, the phenomenon is largely under-investigated in Greek tertiary educational institutions. In this context, the purpose of this study is to investigate undergraduate and postgraduate students’ attitudes toward academic dishonesty and showcase the role academic librarians and libraries should play in addressing this phenomenon. To answer the research questions, a structured online questionnaire was developed, comprising both open- and closed-ended questions, which was disseminated via email to all the students at the University of West Attica. In all, 1028 responses suitable for analysis were collected. The findings showed that approximately one-third of the respondents have performed some kind of dishonest behavior. The basic factors that contribute to the phenomenon are the urge to acquire a degree, lack of time, perceived difficulty of the courses, and lack of information literacy skills.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές