Οι γνώσεις των εκπαιδευτικών για την αντιμετώπιση κρίσεων υγείας σε σχολικό περιβάλλον που φοιτούν μαθητές/τριες με προβλήματα όρασης και πολλαπλές αναπηρίες
Teachers knowledge for the treatment of health crises in a school environment where students with vision problems and multiple disabilities attend
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Γαλανάκη, Μαρία
Date
2022-11-30Advisor
Παπαβασιλόπουλος, ΒασίλειοςKeywords
Κρίσεις στην υγεία ; Σχολικά ατυχήματα ; Διαχείριση έκτακτων αναγκών ; Σχολική ετοιμότητα ; Γνώσεις εκπαιδευτικών ; Διαχείριση κρίσεωνAbstract
Τα σχολικά ατυχήματα και οι κρίσεις υγείας είναι συχνές δυσμενείς καταστάσεις που μπορεί να προκύψουν στο σχολικό περιβάλλον. Σκοπός της έρευνας ήταν να μελετήσει τις γνώσεις των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε σχολεία με
μαθητές/τριες με προβλήματα όρασης και πολλαπλές αναπηρίες σχετικά με την αντιμετώπιση κρίσεων υγείας στο σχολικό περιβάλλον, και να διερευνήσει την ετοιμότητα των σχολείων ως προς την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών και κρίσεων
υγείας στο σχολικό περιβάλλον. Η παρούσα έρευνα είναι ποσοτική συγχρονική και η συλλογή των δεδομένων έγινε με τη βοήθεια ερωτηματολογίου. Το δείγμα της έρευνας αποτελούνταν από 60 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης που εργάζονται σε ειδικά σχολεία στην Αττική όπου φοιτούν μαθητές/τριες με προβλήματα όρασης και πολλαπλές αναπηρίες. Διαπιστώθηκε ότι συμβαίνουν αρκετά συχνά σχολικά ατυχήματα και ότι ο κυριότερος παράγοντας πρόκλησης ατυχημάτων είναι η επιθετική συμπεριφορά των μαθητών. Επίσης, διαπιστώθηκε καλή σχολική ετοιμότητα όσον αφορά τις περιπτώσεις σεισμού και επιθετικής συμπεριφοράς των μαθητών/εκφοβισμού, μέτρια σχολική ετοιμότητα όσον αφορά τις περιπτώσεις πυρκαγιών και επιδημίας, και κακή σχολική ετοιμότητα όσον αφορά την περίπτωση πλημμύρων. Επίσης, βρέθηκε ότι ο εφοδιασμός του σχολείου και οι σχολικές κτιριακές εγκαταστάσεις είναι μέτρια ικανοποιητικά. Όσον αφορά την
επιμόρφωση/πρακτική εξάσκηση των εκπαιδευτικών σχετικά με περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, διαπιστώθηκε ότι η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών έχουν επιμόρφωση και όχι πρακτική εξάσκηση. Συμπερασματικά, προτείνεται έμφαση στην πρακτική εξάσκηση των εκπαιδευτικών σχετικά με τη διαχείριση περιστατικών έκτακτης ανάγκης, αύξηση της σχολικής ετοιμότητας στη διαχείριση και πρόληψη κρίσεων υγείας και κατάλληλη ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών μετά από κρίσεις υγείας.
Abstract
School accidents and health crises are common adverse situations that can occur in the school environment. The purpose of the research was to study the knowledge of teachers working in schools with students with visual impairments and multiple
disabilities regarding the management of health crises in the school environment, and to investigate the preparedness of the schools in terms of dealing with emergencies and health crises in the school environment. The present research is quantitative
cross-sectional and the collection of data was done with the help of a questionnaire. The research sample consisted of 60 primary and secondary teachers who work in special schools in Attica where students with visual impairments and multiple disabilities attend. It was found that school accidents occur quite often and that the main factor causing accidents is the aggressive behavior of students. It also found good school preparedness for earthquake and student aggression/bullying cases, moderate school preparedness for fire and epidemic cases, and poor school preparedness for flood cases. Also, school supplies and school building facilities were found to be moderately satisfactory. Regarding the training/practice of teachers regarding emergencies, it was found that the majority of teachers have training and not practical practice. In conclusion, it is recommended to emphasize the practical training of teachers regarding the management of emergency incidents, increase school preparedness in the management and prevention of health crises and appropriate psychological support of students after health crises.