dc.contributor.advisor | Κικίλια, Αικατερίνη | |
dc.contributor.author | Σόμπολου, Ελένη | |
dc.date.accessioned | 2023-02-01T08:49:28Z | |
dc.date.available | 2023-02-01T08:49:28Z | |
dc.date.issued | 2022-07-01 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3634 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3474 | |
dc.description.abstract | Η καλλιέργεια της τουριστικής συνείδησης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί
αναγκαία και ζητούμενη συνθήκη στη σύνδεση της αρχικής εκπαίδευσης με τη
βιομηχανία του τουρισμού.
Στην παρούσα εργασία, με την πραγματοποίηση της ποσοτικής έρευνας, επιχειρήθηκε
να ερμηνευτούν, τα ερεθίσματα που λαμβάνουν οι μαθητές που φοιτούν στην
πρωτοβάθμια εκπαίδευση, γύρω από τις τουριστικές έννοιες, πόσο ευαισθητοποιημένοι
είναι γύρω από το φαινόμενο του τουρισμού.
Στην έρευνα συμμετείχαν 211 μαθήτριες και μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης του
δημοτικού σχολείου. Τα παιδιά απάντησαν σε ένα ερωτηματολόγιο το οποίο εξέταζε
τις γνώσεις τους για τον τουρισμό στην Ελλάδα ,ποια σχολικά μαθήματα τους φέρνουν
πιο κοντά στην δραστηριότητα του τουρισμού ,πως αντιλαμβάνονται το φαινόμενο
αυτό.
Η στατιστική ανάλυση των απαντήσεων έδειξε ότι οι μαθητές κατανοούν τη βαρύτητα
του τουριστικού φαινομένου και τη συμβολή του σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο,
χωρίς ωστόσο να εντάσσουν τα τουριστικά επαγγέλματα στα μελλοντικά τους
επαγγελματικά όνειρα/σχέδια. Γίνεται, συνεπώς, αντιληπτό ότι οι μαθήτριες και
μαθητές αυτών των ηλικιών είναι συνειδητοποιημένοι ως καταναλωτές του τουριστικού
προϊόντος, αλλά όχι ως παραγωγοί του. Θεωρώ ότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
δεν περιλαμβάνει μαθησιακούς στόχους που ενισχύουν την ενασχόληση με τον
τουρισμό.
Η πολιτεία οφείλει λοιπόν να αναπρογραμματίσει τη διαδικασία της μάθησης από τις
αρχικές βαθμίδες με περιεχόμενο τη μετάδοση γνώσεων γύρω από τον τουρισμό, να
ξυπνήσει το ενδιαφέρον των παιδιών γύρω από αυτόν κλάδο, να καλλιεργήσει θετική
στάση για τα τουριστικά επαγγέλματα, να ενισχύσει την αγάπη των μαθητών για τον
πολιτισμό, τον άνθρωπο, να τους φέρει πιο κοντά στην κουλτούρα της φιλοξενίας. Με
τον τρόπο αυτό αυξάνονται οι πιθανότητες να αναζητήσουν επαγγελματική
αποκατάσταση στον τομέα της τουριστικής βιομηχανίας. | el |
dc.format.extent | 90 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Αιγαίου | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.subject | Τουρισμός | el |
dc.subject | Τουριστική συνείδηση | el |
dc.subject | Πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.title | Η καλλιέργεια της τουριστικής συνείδησης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.title.alternative | The cultivation of tourism in primary education | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Παπαγεωργίου, Αθηνά | |
dc.contributor.committee | Παπαγρηγορίου, Αριστείδης | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Διοίκησης Τουρισμού | el |
dc.contributor.master | Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα στον Τουρισμό | el |
dc.description.abstracttranslated | The cultivation of tourism in primary education is also necessary required condition in
the connection of the initial education with its branch the tourism.
In the present work, by conducting quantitative research, an attempt was made to
interpret what stimuli primary school students receive education, around the concepts of
tourism, how aware they are around them from the phenomenon of tourism 211 students
of 5th and 6th grade of primary education participated in the research. The children
answered a questionnaire they were examining their knowledge about tourism in
Greece, what are their school subjects bring closer to tourism activity, how they
perceive this phenomenon.
Statistical analysis of the answers showed that the students understand gravity of the
tourism phenomenon and its contribution to the economic and social level, but does not
include the tourism professions in their future professional dreams / plans. It means that
Students of these ages are aware as consumers of the tourism product, but not as its
producers. I believe that the Greek educational system does not include learning goals
that enhance engaging in tourism.
The state must reprogram learning process from the initial stages with the content of the
transmission knowledge of tourism, to pique the interest of children around this
industry, to cultivate a positive attitude towards the tourism professions, to supports
students' love for culture, man, to bring them closer to the culture of hospitality. In this
way the chances increase to seek vocational rehabilitation in the field of tourism
industry. | el |