Οι διαστάσεις της εσωτερικής επικοινωνίας και η συμμετοχή των εργαζομένων στη διαδικασία λήψης αποφάσεων στον ελληνικό δημόσιο τομέα - Μελέτη Περίπτωσης (Ο.Α.Ε.Δ)
The dimensions of internal communication and the participation of employees in the decision-making process in the Greek public sector - Case Study (O.A.E.D.)
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Γιαννικοπούλου, Αγγελική
Ημερομηνία
2022-12-14Επιβλέπων
Μακρίδης, ΣάββαςΛέξεις-κλειδιά
Εσωτερική επικοινωνία ; Επιρροή εσωτερικής επικοινωνίας ; Λήψη αποφάσεων ; Στοιχεία εσωτερικής επικοινωνίας ; ΟΑΕΔ ; Internal communicationΠερίληψη
Η ανοιχτή και προς όλες τις κατευθύνσεις επικοινωνία είναι ένας βασικός παράγοντας που χαρακτηρίζει το σύγχρονο κόσμο. Ιδιαίτερα η ανάπτυξη του διαδικτύου και η εισροή των πλατφόρμων κοινωνικής δικτύωσης μετασχημάτισαν παλαιοτέρα μοντέλα μονόδρομη επικοινωνίας σε επικοινωνία που είναι αμφίδρομη, στιγμιαία και προς όλες τις κατευθύνσεις. Στο ίδιο πλαίσιο, η επικοινωνία αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι των επιχειρήσεων και ιδιαίτερα η εσωτερική επικοινωνία που είναι υπεύθυνη για τον συντονισμό εργασιών, για τη συλλογή γνώσεων και πληροφορίων και την ανταλλαγή απόψεων. Βάσει αυτού, στόχος της παρούσας εργασίας είναι η εξέταση των επιπτώσεων της επικοινωνίας και της συμμετοχής των εργαζομένων στη λήψη αποφάσεων στον δημόσιο του ΟΑΕΔ. Για τη διερεύνηση αυτού του στόχου ποσοτική έρευνα ερωτηματολογίου χρησιμοποιήθηκε για τη συλλογή των δεδομένων. Συνολικά, συλλέχθηκαν 98 ερωτηματολόγια από εργαζομένους του ΟΑΕΔ, τα δεδομένα των
οποίων αναλύθηκαν μέσω περιγραφικών αναλύσεων. Τα ευρήματα της μελέτης έδειξαν ότι η εσωτερική επικοινωνία του ΟΑΕΔ είναι μονόδρομη από πάνω προς τα κάτω (κάθετη) για την παροχή οδηγιών, εντολών και κατευθύνσεων στους εργαζομένους. Τόσο η διοίκηση όσο και οι προϊστάμενοι του οργανισμού δεν συμπεριλαμβάνουν τους εργαζομένους στις διαδικασίες επικοινωνίας, με αποτέλεσμα η αξιολόγηση της εσωτερικής επικοινωνίας από τους συμμετέχοντες να είναι πολύ χαμηλή. Αυτό οδηγεί σε χαμηλή παρακίνηση των εργαζομένων και σε χαμηλή παραγωγική ικανότητα. Επιπλέον, τα ευρήματα της μελέτης έδειξαν ότι ο τρόπος που
εφαρμόζεται η εσωτερική επικοινωνία στον οργανισμό έχει αρνητικές κυρίως επιπτώσεις, καθώς οι εργαζόμενοι δεν νιώθουν άνετα να επικοινωνήσουν με τους προϊσταμένους για θέματα εργασίας ή προβλήματα που αντιμετωπίζουν και, ως εκ τούτου, δεν υπάρχει η απαραίτητη υποστήριξη. Ταυτόχρονα, λόγω της μη συμμετοχής τους στην επικοινωνία, δεν θεωρούν ότι οι πληροφορίες που λαμβάνουν είναι αξιόπιστες, κάτι που δημιουργεί ένα κλίμα διχασμού και έλλειψης εμπιστοσύνης από τους εργαζομένους στη διοίκηση του οργανισμού. Τέλος, τα ευρήματά έδειξαν ότι οι εργαζόμενοι του ΟΑΕΔ δεν έχουν καμία συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων και δεν έχουν την ευκαιρία να εκφράσουν τυχόν προσωπικές απόψεις.
Περίληψη
Open and omnidirectional communication is a critical factor that characterizes the modern world. In particular, the growth of the internet and the influx of social networking platforms have transformed older one-way communication into two-way, instantaneous, and omnidirectional communication. In the same context, communication is an essential part of business, especially internal communication, which is responsible for coordinating tasks, collecting knowledge and information, and exchanging opinions. Based on this, this paper aims to examine the effects of communication and employee participation in decision-making in the
public sector of the OAED. To investigate this objective quantitative questionnaire survey was used to collect the data. Ninety-eight questionnaires were collected from OAED employees, who analyzed data through descriptive analyses. The study's findings showed that the internal communication of the OAED is one-way from top to bottom (vertical) to provide instructions, orders, and directions to the employees. Both the management and the heads of the organization do not include the employees in the communication processes; as a result, the evaluation of the internal communication by the participants is shallow. This leads to low employee motivation and low productivity. In addition, the study's findings showed that the way internal communication is implemented in the organization has mainly adverse effects, as employees do not feel comfortable communicating with superiors about work issues or problems they face and, therefore, there is not necessarily support. At the same time, due to their non-participation in communication, they need to consider the information they receive reliable. This creates a climate of division and a lack of trust from employees in the organization's management. Finally, the findings showed that OAED employees do not require participation in decision-making and do not have the opportunity to express any personal opinions.