Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η συμβολή της σχολικής ηγεσίας στη διαχείριση της πανδημίας COVID-19 σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Αττικής

dc.contributor.advisorΠιερράκος, Γεώργιος
dc.contributor.authorΚαραγκούνη, Ειρήνη Χρυσοβαλάντου
dc.contributor.authorΚουμή, Θεοδώρα-Μαρία
dc.date.accessioned2023-02-20T08:16:46Z
dc.date.available2023-02-20T08:16:46Z
dc.date.issued2023-02
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3691
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3531
dc.description.abstractΗ έλευση της πανδημικής κρίσης Covid-19 επέφερε συνέπειες όχι μόνο στον χώρο της υγείας, της κοινωνίας, αλλά και της οικονομίας. Ο χώρος της εκπαίδευσης δε θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστος απ’ όλα αυτά, καθώς ήρθε αντιμέτωπος με μία σειρά από προκλήσεις, οι οποίες πρωτίστως αφορούσαν τη διασφάλιση της υγείας των εκπαιδευτικών και των μαθητών, αλλά και τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αξιοποιώντας δύο μορφές τηλεκπαίδευσης, τη σύγχρονη και την ασύγχρονη. Επιπλέον, δημιουργήθηκαν νέα δεδομένα αναφορικά με τη διοίκηση των σχολικών μονάδων. Οι σχολικοί ηγέτες ως εκτελεστές διοικητικών καθηκόντων κλήθηκαν να διαχειριστούν πρωτόγνωρα γεγονότα, συνειδητοποιώντας ότι έπρεπε να αλλάξουν πολλές από τις συνήθειές τους και κατά συνέπεια τις μέχρι τούδε ηγετικές τους πρακτικές. Στην παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρείται να μελετηθεί ο τρόπος ανταπόκρισης των σχολικών ηγετών σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην κρίση Covid-19, διερευνώντας τις πρακτικές ηγεσίας που υιοθέτησαν και εν τέλει συνέβαλαν στη διαμόρφωσή τους. Η έρευνα εκπονήθηκε τον Νοέμβριο του 2022 έχοντας ως δείγμα 8 διευθυντές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Α΄ Αθήνας. Ως εργαλείο συλλογής δεδομένων ήταν η ημιδομημένη συνέντευξη, που περιλάμβανε ερωτήσεις ανοιχτού τύπου, οι οποίες συντάχθηκαν από τις ίδιες τις ερευνήτριες. Από την καταγραφή των αποτελεσμάτων προκύπτουν νέες προσεγγίσεις ηγεσίας από την μεριά των διευθυντών, όπως η συνεργατικότητα, η εμπλοκή των άλλων στην ηγεσία και η προσαρμοστικότητα. Οι προκλήσεις με τις οποίες ήρθαν αντιμέτωποι οι σχολικοί ηγέτες περιλάμβαναν την ετοιμότητα μαθητών και εκπαιδευτικών για τη διαδικτυακή διδασκαλία και μάθηση, τη διασφάλιση της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών, αλλά και την ειλικρινή επικοινωνία με όλους τους εμπλεκόμενους. Παράλληλα, αναδείχθηκαν ευκαιρίες οι οποίες σχετίζονται με την ενίσχυση της ψηφιακής διδασκαλίας και μάθησης και την κατανομή ηγεσίας. Επιπλέον, η παρούσα μελέτη υπογραμμίζει μια σειρά από συνέπειες για μελλοντική πρακτική, όπως είναι η πρόληψη, η προετοιμασία, η προτεραιότητα στην ευημερία, η αποτελεσματική επικοινωνία, η συνεργασία και η αξιοποίηση ευκαιριών.el
dc.format.extent121el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΣχολική ηγεσίαel
dc.subjectΠανδημίαel
dc.subjectCovid-19el
dc.titleΗ συμβολή της σχολικής ηγεσίας στη διαχείριση της πανδημίας COVID-19 σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Αττικήςel
dc.title.alternativeThe contribution of school leadership to managing the Covid-19 pandemic in Primary Education schools in Attica districtel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeYannas, Prodromos
dc.contributor.committeePsaromiligkos, Ioannis (Yannis)
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔιοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.description.abstracttranslatedThe advent of the Covid -19 pandemic crisis brought consequences not only in the field of health, society, but also the economy. However, the field of education could not remain unaffected, because it was faced with a series of challenges, which primarily related to ensuring the health of teachers and students, but also the continuation of the educational process through distance education, using synchronous and asynchronous distance learning. In addition, new data was created regarding the administration of school units. School leaders as executors of administrative duties were called upon to manage unprecedented events, realizing that they had to change many of their habits and consequently their leadership practices until then. In this thesis, an attempt is made to study the way in which the school leadership responded to the crisis, by investigating the factors that influenced the principals of Primary Education units of the 1st Athens, during the exercise of their leadership duties, during the Covid pandemic crisis - 19. The survey was prepared in November 2022 with a sample of 8 principals of Primary Education schools in Athens. The tool used for data collection was the semi-structured interview, with open-ended questions prepared by the researchers themselves. From the recording of the results emerge new leadership approaches on the part of managers, such as cooperation, the involvement of others in leadership and adaptability. Challenges faced by school leaders included student and teacher readiness for online teaching and learning, ensuring the health of students and teachers, and communicating honestly with all stakeholders. At the same time, opportunities related to the strengthening of digital teaching and learning and the distribution of leadership emerged. In addition, the present study highlights a number of implications for future practice, such as prevention, preparation, prioritizing well-being, effective communication, collaboration and seizing opportunities.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές