Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η επίδραση της μουσικοκινητικής παρέμβασης σε νήπια τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης

dc.contributor.advisorΦώτη, Παρασκευή
dc.contributor.authorΓιαννακοπούλου, Ευαγγελία
dc.date.accessioned2023-02-20T10:41:46Z
dc.date.available2023-02-20T10:41:46Z
dc.date.issued2023-02-17
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3699
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3539
dc.description.abstractPurpose: The purpose of the research was an attempt to clarify the positive effect of a music-motor intervention program on the motor development (balance and bilateral coordination) of preschool children, of typical and non-typical development. Method: The way to achieve the purpose was the search from databases of articles related to the subject of the present work and their results, followed by a limited scope experiment. The intervention concerned 15 fifteen children of the 3rd kindergarten of Eleftheriou - Kordeliou in the Municipality of Kordelio - Evosmos of Thessaloniki (7 boys and 8 girls, one of them with mild pervasive developmental disorders) and a musical motor program was implemented. Measurements were taken before and after the intervention with the BOT2 rating scale (Short form) Bruiniks - Oseretsky Test. The implementation of the program lasted 8 weeks, with repetition twice a week and lasting 40 to 50 minutes at a time. The comparison and analysis of the results of the measurements after the intervention was done by descriptive recording of the results of the tables. Results: The results of the bibliographic review conclude on the positive impact of music-motor programs in kindergarten classes with children of typical and non typical development in terms of their motor skills. Also, the results of the specialized music-motor intervention program implemented in a kindergarten class had a positive effect on the axes it was oriented to, namely motor skills, commitment skills and transition to the program. Motor skills showed an improvement in children of typical and non-typical development, while in relation to their commitment to the program and to the greater ease of their transition from one thematic unit to another, it was found. Discussion: The specific music-motor education program seemed to suggest the implementation of programs as a pleasant way to exercise the body and engage with them as well as the flexibility to transition to changes. It is a good suggestion for the comprehensive curricula of preschool education in the context of physical education.el
dc.format.extent126el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΜουσικοκινητικήel
dc.subjectΑυτισμόςel
dc.titleΗ επίδραση της μουσικοκινητικής παρέμβασης σε νήπια τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξηςel
dc.title.alternativeThe effect of music-motor intervention on preschool children of typical and atypical developmentel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΦώτη, Παρασκευή
dc.contributor.committeeΣιδηροπούλου - Κανέλλου, Τρυφαίνη
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedΣκοπός: Ο σκοπός της εργασίας ήταν να καταφανεί η θετική επίδραση ενός προγράμματος μουσικοκινητικής παρέμβασης στην κινητική ανάπτυξη (ισορροπία – διμερής συντονισμός) παιδιών προσχολικής ηλικίας, τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης. Μέθοδος: Για την επίτευξη του σκοπού χρησιμοποιήθηκε η βιβλιογραφική ανασκόπηση άρθρων σχετικών με τη θεματολογία της παρούσας εργασίας με τα αποτελέσματά τους ενώ ακολούθησε ένα περιορισμένης εμβέλειας πείραμα και παρατήρηση. Η παρέμβαση αφορούσε 15 δεκαπέντε παιδιά του 3ου νηπιαγωγείου (7 αγόρια και 8 κορίτσια, εκ των οποίων ένα, με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές ήπιας μορφής) στα οποία έγινε εφαρμογή προγράμματος μουσικοκινητικής. Έγιναν μετρήσεις πριν και μετά την παρέμβαση με την κλίμακα αξιολόγησης BΟΤ2 (Short form) του Bruiniks Oseretsky Test. Η εφαρμογή του προγράμματος διήρκεσε 8 εβδομάδες, με επανάληψη δύο φορές την εβδομάδα και διάρκεια 40 με 45 λεπτά τη φορά. Η σύγκριση και ανάλυση των αποτελεσμάτων των μετρήσεων πριν και μετά την παρέμβαση έγινε με περιγραφική αποτύπωση των αποτελεσμάτων των πινάκων. Η παρατήρηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της δέσμευσης των νηπίων με το πρόγραμμα και του χρόνου μετάβασης μεταξύ των δραστηριοτήτων. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα της βιβλιογραφικής ανασκόπησης καταλήγουν στο θετικό αντίκτυπο των μουσικοκινητικών προγραμμάτων σε τάξεις νηπιαγωγείου με νήπια τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης σε ότι αφορά στις κινητικές τους δεξιότητες. Τα αποτελέσματα του εξειδικευμένου παρεμβατικού προγράμματος μουσικοκινητικής που εφαρμόστηκε σε τάξη νηπιαγωγείου, είχε θετική επίδραση στους άξονες τους οποίους είχε προσανατολιστεί, δηλαδή στις κινητικές δεξιότητες ισορροπίας και διμερή συντονισμού σώματος. Τα αποτελέσματα μέσω της παρατήρησης δείξανε βελτίωση στις δεξιότητες δέσμευσης και μετάβασης των νηπίων στο πρόγραμμα. Οι κινητικές δεξιότητες παρουσίασαν βελτίωση στα παιδιά τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης ενώ βελτιώσεις διαπιστώθηκαν στη δέσμευσή τους με το πρόγραμμα παρέμβασης και στο χρόνο μετάβαση τους από μια θεματική ενότητα σε άλλη. Συμπεράσματα: Το συγκεκριμένο πρόγραμμα μουσικοκινητικής αγωγής, φάνηκε να προτείνει την εφαρμογή μουσικοκινητικών προγραμμάτων ως έναν ευχάριστο τρόπο άσκησης του σώματος, τη δέσμευση και την ευελιξία της μετάβασης των νηπίων στις αλλαγές. Αποτελεί μια καλή πρόταση για τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών της προσχολικής εκπαίδευσης στο πλαίσιο της φυσικής αγωγής.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές