Show simple item record

Προγράμματα μετάβασης από το σχολείο στην εργασία, απευθυνόμενα σε άτομα που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού επιπέδου 1: Μια συστηματική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας

dc.contributor.advisorΠαναγιωτακοπούλου, Ιωάννα - Σταματίνα
dc.contributor.authorΜαραγκός, Αντώνιος
dc.date.accessioned2023-02-20T10:48:37Z
dc.date.available2023-02-20T10:48:37Z
dc.date.issued2023-02-17
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3701
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3541
dc.descriptionμετάβαση στην εργασία ατόμων με ΔΑΦel
dc.description.abstractΓια κάθε άτομο που περνάει από την εφηβεία στην ενηλικίωση, το ζήτημα της επαγγελμα-τικής του κατεύθυνσης και αποκατάστασης αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα θέματα που το απασχολούν. Το σπουδαιότερο ερώτημα και η μεγαλύτερη αγωνία ίσως για γονείς ατόμων με ΔΑΦ, είναι η επόμενη μετά την ενηλικίωση τους, η μετάβαση από την εκπαίδευση στην επαγγελματική συμπερίληψη κι αποκατάσταση τους. Ξεκινώντας από το υπαρκτό πρόβλημα αυτής της μετάβασης από το σχολείο και την εφηβεία στην ενηλικίωση και την εργασία, γίνεται αναφορά στην ενήλικη ζωή ατόμων με ΔΑΦ, περιγραφή των εργασιακών χαρακτηριστικών τους, παρουσιάζονται προγράμματα απασχόλησης, προβλήματα που υπάρχουν ως προς την υλοποίηση τους, αλλά κι η στάση και οι υπαρκτοί ενδοιασμοί εργοδοτών όσον αφορά την πρόσληψη ατόμων στο φάσμα του αυτισμού. Τα τελευταία όμως χρόνια και με την χρήση νέων υποστηρικτικών τεχνολογιών σχεδιάζονται όλο και περισσότερα προγράμματα συμπερίληψης στην εργασια ατόμων που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού. Η τεχνολογία, μέσω της Τεχνητής Νοημοσύνης και των «έξυπνων συσκευών» μας δίνει συνεχώς περισσότερες δυνατότητες και ευελιξία στον σχεδιασμό και την υλοποίηση τέτοιων προγραμμάτων. Εκτός από πιθανούς ενδοιασμούς και προβληματισμούς εργοδοτών για την εργασιακή συμπερίληψη κι αποκατάσταση ατόμων με ΔΑΦ, ανασταλτικό παράγοντα αποτελεί και το υψηλό κόστος υλοποίησης τέτοιων προγραμμάτων, χωρίς κρατική μέριμνα και στήριξη, όχι μόνο από κρατικούς φορείς αλλά και από κοινωνικούς εταίρους προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της εργασιακή και κοινωνικής συμπερίληψης ατόμων με ΔΑΦ. Κοινή διαπίστωση είναι ότι και στην Ελλάδα δυστυχώς δεν υπάρχουν τέτοια προγράμματα και τα τελευταία χρόνια άρχισαν να εμφανίζονται, να σχεδιάζονται και να υλοποιούνται κάποιες δράσεις και παρεμβάσεις, που αφορούν την αποκατάσταση στον χώρο της εργασίας ατόμων με ΔΑΦ. Λέξεις κλειδιά: αυτισμός, φάσμα αυτισμού, ΔΑΦ, πρόγραμμα απασχόλησης, Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Αυτισμός, Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού, Αναπτυξιακές Διαταραχές, DSM-5.el
dc.format.extent83el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΔΑΦel
dc.subjectΣύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμούel
dc.subjectASDel
dc.subjectΑΜΕΑel
dc.subjectΕπαγγελματικός προσανατολισμόςel
dc.subjectΕπαγγελματική συμπερίληψηel
dc.titleΠρογράμματα μετάβασης από το σχολείο στην εργασία, απευθυνόμενα σε άτομα που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού επιπέδου 1: Μια συστηματική ανασκόπηση της βιβλιογραφίαςel
dc.title.alternativeSchool-to-work transition programs, addressed to people who are on the autism spectrum level 1: A systematic review of the literatureel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΠαναγιωτακοπούλου, Ιωάννα - Σταματίνα
dc.contributor.committeeMeintasi, Athanasia
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedFor any person passing from adolescence to adulthood, the question of their professional direction and rehabilitation is one of the most important issues that concern them. The most important question and perhaps the greatest anxiety for parents of people with ASD, is the next one after they reach adulthood, the transition from education to their professional inclusion and rehabilitation. Starting from the existing problem of this transition from school and adolescence to adulthood and work, reference is made to the adult life of people with ASD, a description of their work characteristics, employment programs are presented, problems that exist in terms of their implementation, but also the attitude and existing misgivings of employers regarding hiring people on the autism spectrum. However, in recent years and with the use of new supportive technologies, more and more programs are being designed to include people on the autism spectrum in the workplace. Technology, through Artificial Intelligence and «smart devices» constantly gives us more possibilities and flexibility in planning and implementing such programs. In addition to possible misgivings and concerns of employers about the work inclusion and rehabilitation of people with ASD, the high cost of implementing such programs, without state care and support, not only from state agencies but also from social partners, is an inhibiting factor in order to achieve the goal of work and social inclusion of people with ASD. It is a common finding that, unfortunately, there are no such programs in Greece, and in recent years some actions and interventions have begun to appear, to be planned and implemented, regarding the rehabilitation of people with ASD in the workplace. Key words: autism, autism spectrum, ASD, employment program, Career Guidance and Autism, Career Counselor, Developmental Disorders, DSM-5.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές