Show simple item record

Ο ορθός τρόπος χρήσης και τα κριτήρια αξιολόγησης των διαδικτυακών εφαρμογών για παιδιά προσχολικής ηλικίας (0-6 ετών)

dc.contributor.advisorHATZIGIANNI, MARIA
dc.contributor.authorΒούτσα, Μαρία
dc.date.accessioned2023-02-20T11:14:56Z
dc.date.available2023-02-20T11:14:56Z
dc.date.issued2023-02-17
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3707
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3547
dc.description.abstractΣτην παρούσα διπλωματική εργασία μελετήθηκε ο ορθός τρόπος χρήσης και τα κριτήρια επιλογής και αξιολόγησης των διαδικτυακών εφαρμογών (ΔΕΦ) για παιδιά προσχολικής ηλικίας (0 έως 6 ετών). Σκοπός ήταν η εμβάθυνση των γνώσεων σχετικά με καλές πρακτικές, που θα πρέπει να ακολουθούνται κατά τη διάρκεια ενασχόλησης με τις ΔΕΦ. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε είναι η συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση, όπου ακολουθήθηκε η μεθοδολογία Prisma. Μέσα από την μελέτη πολλαπλών άρθρων επιλέχθηκαν 40, τα οποία ήταν κατάλληλα ως προς το περιεχόμενο που ενδιέφερε την έρευνα. Τα ευρήματα έδειξαν ότι η ένταξη ΔΕΦ στην παιδαγωγική διαδικασία είναι εφικτή, όταν συνοδεύεται από συνεχόμενη κατάρτιση των παιδαγωγών, όταν υπάρχουν εργαλεία αξιολόγησης των ΔΕΦ για να διευκολύνεται το έργο τους και όταν ξεπερνιούνται τα εμπόδια χρήσης. Παράλληλα οι γονείς πρέπει να μπορούν να υποστηρίζουν τη χρήση των εφαρμογών μέσω της σωστής ενημέρωσης, ώστε να αποφεύγονται αρνητικές εμπειρίες. Τα παιδιά που χρησιμοποιούν τις εφαρμογές έχουν διαφορετικές ικανότητες ανά ηλικία και μπορούν να αποκτήσουν δεξιότητες και θετική στάση απέναντι στη μάθηση και την τεχνολογία. Ο ισορροπημένος τρόπος χρήσης παρέχει γνώσεις, κοινωνική δικτύωση, πρόσβαση στην πληροφορία και διαδραστική συμμετοχή. Είναι σημαντική η επιλογή της κατάλληλης συσκευής και η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου, ώστε να αποτελεί η χρήση των ΔΕΦ εργαλείο εκπαίδευσης και διασκέδασης. Μια καλά σχεδιασμένη εφαρμογή προωθεί την αυθεντική μάθηση και ανταποκρίνεται σε όλους τους τομείς ανάπτυξης. Σημαντικό ρόλο έχει και ο ορθός τρόπος χρήσης, ως προς τη συχνότητα έκθεσης, την κατασκευή της συσκευής, τον τρόπο αλληλεπίδρασης, το είδος της εφαρμογής, τον περιβάλλοντα χώρο, τη στάση σώματος και τον εξοπλισμό. Από την άλλη, πρέπει να αποφεύγονται εφαρμογές που χαρακτηρίζονται από κακής ποιότητας σχεδιασμό, πολύπλοκους χειρισμούς, ακατάλληλο περιεχόμενο και μηχανιστική μάθηση. Τα παραπάνω συν την έλλειψη παιδαγωγικής ενημέρωσης των σχεδιαστών αποτελούν εμπόδια δημιουργίας ποιοτικών ΔΕΦ. Τα είδη που είναι κατάλληλα για αυτές τις ηλικίες είναι οι ΔΕΦ, που έχουν εκ-παιδευτικό περιεχόμενο και προάγουν τη δημιουργικότητα, όπως παιχνίδια αναγνώρισης, μνήμης, ηλεκτρονικά βιβλία κ.α. Οι παράγοντες που επηρεάζουν την ύπαρξη ποιοτικών ΔΕΦ είναι το κόστος και οι κοινωνικοοικονομικές διαφορές. Τέλος, στις δωρεάν και μη εφαρμογές δεν παρατηρούνται διαφορές ως προς την παιδαγωγική αξία.el
dc.format.extent64el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΔιαδικτυακές εφαρμογέςel
dc.subjectΠροσχολική αγωγήel
dc.subjectΚριτήρια επιλογήςel
dc.subjectΠαιδαγωγικό εργαλείοel
dc.subjectΕκπαιδευτικός σχεδιασμόςel
dc.subjectΤεχνικός σχεδιασμόςel
dc.titleΟ ορθός τρόπος χρήσης και τα κριτήρια αξιολόγησης των διαδικτυακών εφαρμογών για παιδιά προσχολικής ηλικίας (0-6 ετών)el
dc.title.alternativeAn appropriate way to use online applications for preschool children (0-6) and the evaluation criteria for selecting these applicationsel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΚατσιάδα, Ελένη
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIn this thesis, the appropriate way of use and the criteria for the selection and evaluation of online applications for children of pre-school age (0 to 6 years old) were explored. The aim was to deepen the knowledge about good practices that should be followed during the engagement with digital technology. The research carried out was a systematic literature review, where the Prisma methodology was followed. Through the study of multiple articles, 40 were selected, which were appropriate in terms of the content of interest to the research. The findings showed that the integration of online applications in the pedagogical process is feasible when it is accompanied by continuous training of educators, when there are tools for evaluating apps to facilitate their work and when barriers to use are overcome. At the same time, parents must be able to support the use of the applications by being provided with the right information to avoid negative experiences. Children who use apps have different abilities in every age and can acquire skills and positive attitudes towards learning and technology. Balanced use provides knowledge, social networking, access to information and interactive participation. It is important to choose the right device and design the environment so that the use of apps becomes a tool for education and fun. A well-designed application promotes authentic learning and responds to all areas of development. The correct way of use, in terms of frequency of exposure, construction of the device, way of interaction, type of application, environment, posture and equipment, is also important. On the other hand, apps characterized by poor design, complex handling, inappropriate content, and mechanistic learning should be avoided. These factors, plus the fact that application designers do not possess the necessary pedagogical knowledge, are the obstacles to the creation of quality applications. The types of apps that are suitable for young children are those that have educational content and promote creativity, such as reading games, memory games, e-books, etc. The factors affecting the availability of quality apps are cost and socioeconomic differences. Finally, no significant differences in pedagogical value are observed between free and non-free applications.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές