Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η σχεδιαστική σκέψη στη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

dc.contributor.advisorPsaromiligkos, Ioannis (Yannis)
dc.contributor.authorΣαμπάνη, Ευαγγελία
dc.date.accessioned2023-02-21T13:41:00Z
dc.date.available2023-02-21T13:41:00Z
dc.date.issued2023-02-16
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3712
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3552
dc.description.abstractΤο αντικείμενο της παρούσας εργασίας επικεντρώνεται στη διερεύνηση των χαρακτηριστικών της μεθοδολογίας της σχεδιαστικής σκέψης στα πλαίσια του αναλυτικού προγράμματος του δημοτικού σχολείου. Το θεωρητικό πλαίσιο της εργασίας αποτελεί το πρώτο μέρος της και εστιάζει στις διαφορετικές πτυχές της έννοιας της σχεδιαστικής σκέψης, στα βήματα που ορίζει ο κάθε σχεδιαστής προκειμένου να επιτευχθεί η σχεδιαστική ανάλυση και στη σχέση της σχεδιαστικής σκέψης με την Τεχνολογία, την Επιστήμη και την Παιδαγωγική. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας παρουσιάζεται η μετα-ανάλυση σε μια σειρά από άρθρα που έχουν ως βασικό άξονα τη σχεδιαστική σκέψη μέσα από προγράμματα που απευθύνονται σε μαθητές δημοτικού σχολείου. Το τρίτο μέρος της εργασίας επικεντρώνεται σε μια περισσότερο πρακτική προσέγγιση της σχεδιαστικής σκέψης μέσα από μια μελέτη περίπτωσης στην οποία προτείνεται ένα σύγχρονο πρόγραμμα σχεδιασμένο με τη μεθοδολογία της σχεδιαστικής σκέψης για μαθητές της Ε’ τάξης του δημοτικού σχολείου. Τα δεδομένα των ερευνών επεξεργάστηκαν με ένα σύνολο ισχυρών μεθόδων ποιοτικής ανάλυσης και τα αποτελέσματα επικεντρώθηκαν στη συνεισφορά της μεθοδολογίας της σχεδιαστικής σκέψης σε ένα αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών εμπλουτισμένο με δημιουργικότητα, ενσυναίσθηση, φαντασία, ανταλλαγή παραγωγικών ιδεών και συνεργατικές προσεγγίσεις. Τέλος, παρουσιάζονται προτάσεις και ιδέες για τον εμπλουτισμό των βιβλιογραφικών αναφορών με στόχο τη βελτίωση και την ένταξη των χαρακτηριστικών της σχεδιαστικής σκέψης στο πρόγραμμα των μαθημάτων του δημοτικού σχολείου.el
dc.format.extent128el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΣχεδιαστική σκέψηel
dc.subjectΜάθησηel
dc.subjectΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subjectΔημοτικό σχολείοel
dc.subjectΜαθητέςel
dc.titleΗ σχεδιαστική σκέψη στη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευσηel
dc.title.alternativeDesign thinking in Primary Educationel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeSpyridakos, Athanasios
dc.contributor.committeeYannas, Prodromos
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔιοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.description.abstracttranslatedThe scope of this paper focuses on the investigation of the characteristics of the design thinking methodology in the context of the primary school curriculum. The theoretical framework is the first part of the thesis and focuses on the different aspects of the concept of design thinking, the steps that each designer defines in order to achieve design analysis and the relationship of design thinking with Technology, Science and Pedagogy. The second part of the paper presents the meta-analysis of a series of articles that focus on design thinking through programmes aimed at primary school students. The third part of the paper focuses on a more practical approach to design thinking through a case study in which a contemporary programme designed with the methodology of design thinking is proposed for students of the fifth grade of primary school. The survey data were processed with a set of robust qualitative analysis methods and the results focused on the contribution of design thinking methodology to a curriculum enriched with creativity, empathy, imagination, exchange of productive ideas and collaborative approaches. Finally, suggestions and ideas are presented for the enrichment of the bibliographic references in order to improve and integrate the characteristics of design thinking in the curriculum of primary school courses.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές