dc.contributor.advisor | Yannas, Prodromos | |
dc.contributor.author | Μολυβιάτη, Κατερίνα | |
dc.contributor.author | Μαραζοπούλου, Κωνσταντίνα - Ελένη | |
dc.date.accessioned | 2023-02-21T14:44:29Z | |
dc.date.available | 2023-02-21T14:44:29Z | |
dc.date.issued | 2023-02-20 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3716 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3556 | |
dc.description.abstract | Η παρακάτω διπλωματική εργασία εστιάζει στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και συγκεκριμένα στα παιδιά με παιδική παχυσαρκία που καταλήγουν να γίνονται θύματα περιστατικών ενδοσχολικής βίας. Ο σχολικός εκφοβισμός αποτελεί ένα φαινόμενο δυσάρεστο και εγκυμονεί πολλούς κίνδυνους για την εξέλιξη της ίδιας μας της κοινωνίας. Στην εργασία αναλύονται οι ορισμοί του φαινομένου, το προφίλ των θυμάτων των θυτών αλλά και των απλών παρατηρητών. Η σχολική βία μπορεί να κάνει την εμφάνιση της με διάφορες μορφές, όπως είναι η λεκτική βία, η σεξουαλική βία, η ηλεκτρονική βία, η σωματική βία κ.τ.λ. Τα αίτια που οδηγούν τον θύτη σε σκληρές πράξεις βίας ποικίλλουν. Συνήθως οφείλονται στα πρότυπα που λαμβάνει από το οικογενειακό του περιβάλλον αλλά και στα χαρακτηριστικά του χαρακτήρα του και ιδιαίτερα στην αλαζονική του συμπεριφορά και την αίσθηση της εξουσίας που θέλει να επιδεικνύει ο ίδιος στους άλλους. Ωστόσο οι επιπτώσεις του φαινομένου μας αφορούν όλους. Τα αποτελέσματα των επιπτώσεων γίνονται φανερά είτε βραχυπρόθεσμα είτε μακροπρόθεσμα, πάντως και στις δυο περιπτώσεις επηρεάζουν όσα μέλη εμπλέκονται στα περιστατικά βίας από τον θύτη και το θύμα έως και τον απλό παρατηρητή. Αυτό που θέλαμε
εμείς να επικεντρωθούμε ήταν τα παιδιά με παιδική παχυσαρκία ως θύματα του ενδοσχολικού εκφοβισμού. Αρχικά, η παχυσαρκία σχετίζεται με τον δείκτη μάζας σώματος των παιδιών και την αδυναμία να κάψουν το λίπος των θερμίδων που καταναλώνουν. Τα αίτια είναι πολύπαραγοντικά καθώς μπορεί να οφείλονται τόσο σε κληρονομικούς παράγοντες όσο και σε λανθασμένες επιλογές διατροφής και δραστηριοτήτων. Εξίσου σημαντικές είναι και οι επιπτώσεις της παιδικής παχυσαρκίας καθώς μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στο άτομο από κατάθλιψή και μοναχικότητα έως καρδιακές και σακχαρώδης διαταραχές. Καθοριστικό ρόλο για την αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας κατέχει η οικογένεια και το σχολικό πλαίσιο. Το σχολείο και συγκεκριμένα οι εκπαιδευτικοί είναι εκείνοι που μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τα φαινόμενα σχολικής βίας μέσω διάφορων τεχνικών ενσυναίσθησης. Η ενσυναίσθηση η ικανότητα του ατόμου να μπαίνει στη θέση του άλλου καλλιεργείται μέσω ποικίλλων μεθόδων όπως είναι η ανάγνωση παραμυθιού, το θεατρικό παιχνίδι, η δραματοποίηση. Ιδανικό παράδειγμα μείωσης της σχολικής βίας αποτελεί το παράδειγμα πρόληψης του Δανέζικου Εκπαιδευτικού Συστήματος μέσω της καλλιέργειας της ενσυναίσθησης στους μαθητές με συζητήσεις, ερωτηματολόγια και δραματοποιήσεις. Στο τέταρτο κεφάλαιο της διπλωματικής μας εργασίας μελετήσαμε το επίπεδο ενσυναίσθησης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μέσω δυο σεναρίων. Το δείγμα μας αποτελούνταν από εννιά εκπαιδευτικούς μερικοί εκ των οποίων εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής, νηπιαγωγοί, δημοτικής εκπαίδευσης και διευθυντικά στελέχη. Όλοι οι εκπαιδευτικοί έδειξαν υψηλό επίπεδο ευαισθητοποίησης κατά του φαινομένου και
αντιμετώπισαν παρόμοια φαινόμενα που τους παρουσιάστηκαν στη τάξη τους με ανάγνωση παραμυθιού, συζήτηση, δραματοποίηση και ανάθεση ρόλων. Στο τελευταίο μέρος της ερευνητικής μας εργασίας καταλήξαμε σε ορισμένα μέτρα πρόληψής που πρέπει να παρθούν στις σχολικές μονάδες. Μερικά από τα οποία είναι η εφαρμογή συζητήσεων με τους μαθητές κατά την ώρα των δεξιοτήτων αλλά και των διαλλειμάτων, οι ημερίδες και οι ενημερώσεις γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών, η εφαρμογή μεθόδων project και οι ενημερωτικές επισκέψεις. Εν κατακλείδι, για την μείωση της ενδοσχολικής βίας πρέπει όλοι να συνεισφέρουν το δικό τους λιθαράκι και να μετατραπεί η κουλτούρα που επικρατεί στις σχολικές μονάδες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος με στόχο όχι απλά την αντιμετώπιση των περιστατικών όταν λαμβάνουν χώρα, αλλά αντιθέτως την εφαρμογή ενός προγράμματος πρόληψης σε καθημερινό επίπεδο. | el |
dc.format.extent | 99 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Σχολικός εκφοβισμός | el |
dc.subject | Σχολική μονάδα | el |
dc.subject | Καλλιέργεια ενσυναίσθησης | el |
dc.subject | Ενσυναίσθηση | el |
dc.subject | Παιδική παχυσαρκία | el |
dc.subject | Μέτρα πρόληψης σχολικού εκφοβισμού | el |
dc.subject | Μέθοδοι ευαισθητοποίησης | el |
dc.subject | Bullying | el |
dc.subject | Ευαισθητοποίηση | el |
dc.title | Ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με την πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού σε περιπτώσεις παιδικής παχυσαρκίας μέσω διδακτικών μεθόδων ενσυναίσθησης | el |
dc.title.alternative | Awareness of students regarding the prevention of school bullying in cases of childhood obesity through teaching methods of sensitization | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Πιερράκος, Γεώργιος | |
dc.contributor.committee | Psaromiligkos, Ioannis (Yannis) | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
dc.contributor.master | Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.description.abstracttranslated | The following thesis focuses on the phenomenon of school bullying and specifically on children with childhood obesity who end up becoming victims of incidents of school violence. School bullying is an unpleasant phenomenon and poses many risks to the development of our own society. The paper analyses the definitions of the phenomenon, the profile of the victims, the perpetrators and the simple observers. School violence can occur in various forms, such as verbal violence, sexual violence, cyber violence, physical violence, etc. The causes that lead the perpetrator to commit cruel acts of violence vary. They are usually due to his arrogant behaviour and the sense of authority he wants to show to others. But the effects of the phenomenon affect us all. The effects of the bullying are evident in either in the short or long term, and all parties involved in the events are affected: the perpetrator, the victim and the onlookers. In this thesis we focused in children with childhood obesity as victims of bullying. Initially, obesity is related to children's body mass index and the inability to burn the fat of the calories they consume. The causes are multifactorial as they can be due to both hereditary factors and unhealthy dietary choices and activities. Equally important are the effects of childhood obesity as it can cause problems for the individual ranging from depression and loneliness to heart complications and diabetes. The family and the school context play a key role in tackling childhood obesity. It is the school and specifically teachers who can help children to become aware of school violence through various empathy techniques. Empathy
which is the ability of the individual to enter into the in the other person's place is cultivated through a variety of methods such as reading a story, theatre play, drama. An ideal example of reducing school violence is the Danish Education System's example of prevention by cultivating empathy in students through discussions, questionnaires and drama. In chapters of our thesis we examined the level of empathy of primary school teachers through two scenarios. Our sample consisted of nine teachers, some of whom were physical education teachers, kindergarten teachers, primary school teachers and managers. All teachers showed a high level of awareness for the phenomenon and dealt with similar phenomena presented to them in their classroom through story reading, discussion, drama and role playing. In the last part of our research work we came up with some preventive measures that should be taken in schools unit: discussions with students during skills and break times, workshops and briefings for parents,
teachers and students, the implementation of project methods and information visits. In conclusion, a prevention programme aimed at addressing school bullying is expected, through empathetic awareness raising, to reduce the level of violence existing in school units of the Greek educational system. | el |